Promocja i reklama
Pozycjonowanie, Content marketing, reklama kontekstowa Google Ads (Adwords), reklama społecznościowa (Facebook, Instagram).
Odpowiednio dobrana forma marketingu pozwoli na zwiększenie sprzedaży i rozwój firmy.
Pozycjonowanie
To najefektywniejsza jak dotąd metoda promocji stron www, sprzedawanych produktów lub innych treści. Jeśli porównamy stronę www do ulotki lub wizytówki, to pozycjonowanie jest usługą jej dystrybucji. Główną zaletą tej metody promocji jest jej naturalność i skuteczność. Nie bazuje, jak tradycyjne media reklamowe (ulotki, plakaty), na aktywnym promowaniu niekoniecznie pożądanych w danej chwili treści, lecz na odpowiadaniu na zapotrzebowanie (wyszukanie) potencjalnego klienta.
Skuteczne działania reklamowe
Jak wygląda obecnie rynek reklamy internetowej? Jakie techniki obecnie działają, a jakie są już nieskuteczne?
Przez ostatnie 2 lata na rynku reklamy internetowej zmieniło się bardzo dużo. Wprawdzie nie było spektakularnych krachów, niewiele też pojawiło się całkiem nowych technik, czy metod dotarcia do odbiorców, jednak nastąpiła duża zmiana w skuteczności pewnych technik.
Pozycjonowanie
Wspinanie się po drabinie google-owej pozycji w organicznym rankingu wyników wyszukania stało się znacznie trudniejsze i pracochłonne. Dzięki zmianom poczynionym przez największe wyszukiwarki ograniczono najbardziej destrukcyjne techniki pozycjonowania polegające na mechanicznym tworzeniu setek lub tysięcy podstron, linków, masowe spamowanie for i portali WEB 2.0. Techniki te nadal mają swój potencjał, ale dzięki większemu wpływowi czynnika jakościowego w filtrach ochronnych wyszukiwarek skuteczność tych technik, a tym samym skala ich wykorzystania zaczęła spadać.
Social media
Zrozumiałe jest, że wartościowe treści są często komentowane i linkowane na facebook-u, Twitterze czy w innych portalach społecznościowych. Znaczenie tego rodzaju mediów rośnie nie tylko w naszym naturalnym życiu, ale ma także odzwierciedlenie w mechanizmach wyszukiwarek. Treści pozyskujące dużo różnorodnych wzmianek są lepiej traktowane i bardziej zaufane, dzięki czemu mają większe znaczenie przy wyliczaniu wartości strony docelowej.
Artykuły sponsorowane i content marketing.
Są to bardzo gorące tematy w ostatnim roku, publikacja artykułów w wysoko jakościowych serwisach, blogach i portalach jest odpowiedzią na malejącą skuteczność linków pochodzących z gorszej jakości portali. Oprócz samej wartości SEO w postaci wartościowych linków uzyskujemy także naturalny ruch użytkowników zainteresowanych tematyką, co niejednokrotnie przynosi wymierne korzyści i zwiększenie sprzedaży.
Copywriting
Przygotowanie wartościowych materiałów na stronę docelową. Z oczywistych przyczyn jednym z najważniejszych czynników rankujących jest zawartość serwisu. Tematyczne, zrozumiałe, dobrze opracowane materiały poszerzające tematykę serwisu są jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie naturalnego ruchu.
Optymalizacja serwisu
Techniczna jakość serwisu, brak błędów w kodzie html, szybkość ładowania strony, jakość obsługi urządzeń mobilnych to wszystko także wpływa na ranking wyszukiwarek. Z jednej strony obniżenie pozycji stron z błędami zabezpiecza użytkowników i poprawia ich satysfakcję, z drugiej strony wymusza na właścicielach stron i webmasterach podniesienie jakości swoich produktów.
Skontaktuj się, sprawdźmy jak możemy zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie.
Jak wiec powinny wyglądać działania reklamowe 2019?
Dobra kampania reklamowa to skuteczna kampania reklamowa która ma dobry zwrot z inwestycji. Nastała w związku z tym pora na szerokie, zróżnicowane działania, dostosowane do użytkowników serwisu, budowanie skutecznej sieci zaplecza w postaci tematycznych serwisów wysokiej jakości wspieranych przez działania social media. To wszystko powinno być ściśle kontrolowane od strony technicznej i monitorowane, należy regularnie analizować ruch na stronie i pozycje strony w wyszukiwarce na wiele fraz aby mieć świadomość aktualnego stanu serwisu. Monitoring bezpieczeństwa wirusowego serwisu, aby uniknąć przerw w funkcjonowaniu i utraty wiarygodności.