Słownik

Pojęcia, które warto znać

Google Search Console

Google Search Console (w skrócie GSC) – to bezpłatne narzędzie przydatne szczególnie dla programistów, właścicieli firm, specjalistów SEO i marketerów. Zostało stworzone w celu monitorowania witryny pod względem pozycji, natężenia ruchu na stronie oraz poprawności funkcjonowania strony internetowej. Korzystanie z GSC pozwala na eliminację błędów w funkcjonowaniu witryny pod względem technicznym, jak również ułatwia analizę i optymalizację jej pod kątem SEO. Usługa Google Search Console rozpoczyna się poprzez poprawnie przeprowadzony proces weryfikacji strony internetowej. Można tego dokonać za pomocą rekordu DNS, poprzez dodanie pliku HTML na serwer witryny lub wpisując w sekcję head podany metatag. Jednakże najprościej jest po prostu wykorzystać wcześniej założone konto Google Analytics, na którym w prosty i automatyczny sposób można wykonać czynności związane z określeniem własności witryny. Dodatkowo po zakończeniu procesu weryfikacji wszystkie usługi GSC i Google Analitics będą wykonywane z poziomu jednego konta. W Google Search Console możemy dodawać kolejne witryny i monitorować ich funkcjonowanie. Narzędzie dostarczy nam bardzo obszernych i szczegółowych danych na temat skuteczności, stanu i ulepszeń strony, a w szczególności poinformuje o:

  • widoczności witryny w wyszukiwarce ( liczbę kliknięć, liczbę wyświetleń, średnią pozycję w wyszukiwarce, wskaźnik CTR);
  • analizie fraz kluczowych, zarówno ogólnych, jak i ukierunkowanych na cel biznesowy);
  • stanie zaindeksowania strony wraz z podziałem na podstrony;
  • responsywności witryny;
  • obecności i skuteczności linkowania z podziałem na linki wewnętrzne i zewnętrzne;
  • zablokowanych zasobach;
  • usuniętych adresach URL;
  • strukturalnych cechach witryny, tagach oraz innych danych o charakterze technicznym, mających wpływ na szybkość ładowania strony, jej poprawność i użytkowość.

Narzędzie Google Search Console zatem monitoruje najważniejsze parametry i wskaźniki związane z wydajnością strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.

Fanpage

Fanpageto wyjątkowy rodzaj własnej strony internetowej lub profilu firmowego, który jest zakładany na portalu społecznościowym tj.. na Facebooku, Instagramie lub na Linkedin. Fanpage umożliwia

...

Reklamy tekstowe

Reklamy tekstowe (Text ads) są formą przekazu stosowanego przez reklamodawców w celu promowania usług lub produktów w Google. W systemie Adwords udostępniony jest format składający się

...

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR) to wskaźnik wyrażający w procentach średnią ilość osób, które po kliknięciu w reklamę Adwords podjęli pożądaną przez nadawcę reklamy czynność, czyli

...

Meta Keywords

Meta Keywords (meta tag słowa kluczowe, słowa kluczowe dla wyszukiwarki)  – tag służący do definiowania słów kluczowych odnoszących się do danej witryny. Od 2009 roku Google  zrezygnował z

...

Kampania reklamowa

Kampania reklamowa to całokształt zaplanowanych i skoordynowanych ze sobą działań, które wykorzystując najróżniejsze środki przekazu docierają do wybranej grupy docelowej określanej według różnych

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj