Słownik

Pojęcia, które warto znać

Google Search Console

Google Search Console (w skrócie GSC) – to bezpłatne narzędzie przydatne szczególnie dla programistów, właścicieli firm, specjalistów SEO i marketerów. Zostało stworzone w celu monitorowania witryny pod względem pozycji, natężenia ruchu na stronie oraz poprawności funkcjonowania strony internetowej. Korzystanie z GSC pozwala na eliminację błędów w funkcjonowaniu witryny pod względem technicznym, jak również ułatwia analizę i optymalizację jej pod kątem SEO. Usługa Google Search Console rozpoczyna się poprzez poprawnie przeprowadzony proces weryfikacji strony internetowej. Można tego dokonać za pomocą rekordu DNS, poprzez dodanie pliku HTML na serwer witryny lub wpisując w sekcję head podany metatag. Jednakże najprościej jest po prostu wykorzystać wcześniej założone konto Google Analytics, na którym w prosty i automatyczny sposób można wykonać czynności związane z określeniem własności witryny. Dodatkowo po zakończeniu procesu weryfikacji wszystkie usługi GSC i Google Analitics będą wykonywane z poziomu jednego konta. W Google Search Console możemy dodawać kolejne witryny i monitorować ich funkcjonowanie. Narzędzie dostarczy nam bardzo obszernych i szczegółowych danych na temat skuteczności, stanu i ulepszeń strony, a w szczególności poinformuje o:

  • widoczności witryny w wyszukiwarce ( liczbę kliknięć, liczbę wyświetleń, średnią pozycję w wyszukiwarce, wskaźnik CTR);
  • analizie fraz kluczowych, zarówno ogólnych, jak i ukierunkowanych na cel biznesowy);
  • stanie zaindeksowania strony wraz z podziałem na podstrony;
  • responsywności witryny;
  • obecności i skuteczności linkowania z podziałem na linki wewnętrzne i zewnętrzne;
  • zablokowanych zasobach;
  • usuniętych adresach URL;
  • strukturalnych cechach witryny, tagach oraz innych danych o charakterze technicznym, mających wpływ na szybkość ładowania strony, jej poprawność i użytkowość.

Narzędzie Google Search Console zatem monitoruje najważniejsze parametry i wskaźniki związane z wydajnością strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.

CMS

CMS - to skrót z języka angielskiego oznaczający system zarządzania treścią (Content Management System). Jest to oprogramowanie służące do tworzenia, publikowania i modernizowania zawartości strony

...

CDN

CDN to sieć serwerów, która dostarcza treść (content) strony internetowej do użytkowników. Jest zatem pośrednikiem między serwerem głównym, a odbiorcami. Serwery CDN pobierają zatem zasoby z serwera

...

Meta Robots

Meta Robots (meta tag robots)  – to znaczniki stosowane dla określenia wytycznych dla robotów wyszukiwarki, które analizują stronę internetową. Pozwalają one na kontrolowanie indeksacji strony

...

Indeks wyszukiwarki

Indeks wyszukiwarki to zbiór wszystkich stron internetowych, które można znaleźć w wyszukiwarce. Dzięki ciągłemu przeszukiwaniu i analizowaniu przez roboty baza ta jest nieustannie aktualizowana.

...

Targetowanie

Targetowanie – to proces, w którym dokonuje się celowej selekcji odbiorców przekazu, w celu przygotowania odpowiedniej formy przekazu i dotarcia z nim do konkretnej grupy. W odniesieniu do

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj