Słownik

Pojęcia, które warto znać

Google Search Console

Google Search Console (w skrócie GSC) – to bezpłatne narzędzie przydatne szczególnie dla programistów, właścicieli firm, specjalistów SEO i marketerów. Zostało stworzone w celu monitorowania witryny pod względem pozycji, natężenia ruchu na stronie oraz poprawności funkcjonowania strony internetowej. Korzystanie z GSC pozwala na eliminację błędów w funkcjonowaniu witryny pod względem technicznym, jak również ułatwia analizę i optymalizację jej pod kątem SEO. Usługa Google Search Console rozpoczyna się poprzez poprawnie przeprowadzony proces weryfikacji strony internetowej. Można tego dokonać za pomocą rekordu DNS, poprzez dodanie pliku HTML na serwer witryny lub wpisując w sekcję head podany metatag. Jednakże najprościej jest po prostu wykorzystać wcześniej założone konto Google Analytics, na którym w prosty i automatyczny sposób można wykonać czynności związane z określeniem własności witryny. Dodatkowo po zakończeniu procesu weryfikacji wszystkie usługi GSC i Google Analitics będą wykonywane z poziomu jednego konta. W Google Search Console możemy dodawać kolejne witryny i monitorować ich funkcjonowanie. Narzędzie dostarczy nam bardzo obszernych i szczegółowych danych na temat skuteczności, stanu i ulepszeń strony, a w szczególności poinformuje o:

  • widoczności witryny w wyszukiwarce ( liczbę kliknięć, liczbę wyświetleń, średnią pozycję w wyszukiwarce, wskaźnik CTR);
  • analizie fraz kluczowych, zarówno ogólnych, jak i ukierunkowanych na cel biznesowy);
  • stanie zaindeksowania strony wraz z podziałem na podstrony;
  • responsywności witryny;
  • obecności i skuteczności linkowania z podziałem na linki wewnętrzne i zewnętrzne;
  • zablokowanych zasobach;
  • usuniętych adresach URL;
  • strukturalnych cechach witryny, tagach oraz innych danych o charakterze technicznym, mających wpływ na szybkość ładowania strony, jej poprawność i użytkowość.

Narzędzie Google Search Console zatem monitoruje najważniejsze parametry i wskaźniki związane z wydajnością strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.

Insta story

Insta story ( Instastory, Stories, relacja na Instagramie) to rodzaj publikowania treści wizualnych na Instagramie, która polega na krótkiej prezentacji informacji „z dnia”, streszczenia wydarzeń z

...

Google Analytics

Google Analytics – jest to darmowe narzędzie Google, które służy do analizy statystyki ruchu i zachowania użytkowników na naszej stronie internetowej. Warto zaznaczyć, że instrument ten jest

...

Copywriting

Copywriting jest bardzo szerokim pojęciem odnoszącym się do sposobu pisania kreatywnych i atrakcyjnych tekstów, które mają na celu wywołanie określonej reakcji u odbiorcy. Copywriting stosowany jest

...

Remarketing

Remarketing– to szereg działań, które dotyczą komunikacji z odbiorcą, który odwiedził już daną witrynę, jednakże nie podjął dalszych kroków, nie dokonał żadnych zakupów, pobrania plików, nie

...

Canonical

Canonical (Rel Canonical) to meta tag, który umieszcza się w nagłówku dokumentu HTML. Link kanoniczny ma bardzo duży wpływ na indeksowanie strony, gdyż wskazuje robotom Google, który link jest

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj