Słownik

Pojęcia, które warto znać

Google Search Console

Google Search Console (w skrócie GSC) – to bezpłatne narzędzie przydatne szczególnie dla programistów, właścicieli firm, specjalistów SEO i marketerów. Zostało stworzone w celu monitorowania witryny pod względem pozycji, natężenia ruchu na stronie oraz poprawności funkcjonowania strony internetowej. Korzystanie z GSC pozwala na eliminację błędów w funkcjonowaniu witryny pod względem technicznym, jak również ułatwia analizę i optymalizację jej pod kątem SEO. Usługa Google Search Console rozpoczyna się poprzez poprawnie przeprowadzony proces weryfikacji strony internetowej. Można tego dokonać za pomocą rekordu DNS, poprzez dodanie pliku HTML na serwer witryny lub wpisując w sekcję head podany metatag. Jednakże najprościej jest po prostu wykorzystać wcześniej założone konto Google Analytics, na którym w prosty i automatyczny sposób można wykonać czynności związane z określeniem własności witryny. Dodatkowo po zakończeniu procesu weryfikacji wszystkie usługi GSC i Google Analitics będą wykonywane z poziomu jednego konta. W Google Search Console możemy dodawać kolejne witryny i monitorować ich funkcjonowanie. Narzędzie dostarczy nam bardzo obszernych i szczegółowych danych na temat skuteczności, stanu i ulepszeń strony, a w szczególności poinformuje o:

  • widoczności witryny w wyszukiwarce ( liczbę kliknięć, liczbę wyświetleń, średnią pozycję w wyszukiwarce, wskaźnik CTR);
  • analizie fraz kluczowych, zarówno ogólnych, jak i ukierunkowanych na cel biznesowy);
  • stanie zaindeksowania strony wraz z podziałem na podstrony;
  • responsywności witryny;
  • obecności i skuteczności linkowania z podziałem na linki wewnętrzne i zewnętrzne;
  • zablokowanych zasobach;
  • usuniętych adresach URL;
  • strukturalnych cechach witryny, tagach oraz innych danych o charakterze technicznym, mających wpływ na szybkość ładowania strony, jej poprawność i użytkowość.

Narzędzie Google Search Console zatem monitoruje najważniejsze parametry i wskaźniki związane z wydajnością strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.

Katalog stron

Katalog stron (katalog seo, web directory) – to  zbiór najróżniejszych stron internetowych uporządkowanych pod względem tematycznym. Każdy właściciel firmy może tam umieścić swoją wizytówkę,

...

SEO

SEO(Search Engine Optimization) to pojęcie, którym określa się celowe działania zmierzające do poprawy widoczności witryny w wynikach organicznych wyszukiwarki na określone słowa (frazy) kluczowe.

...

Infografika

Infografika jest czytelnym w odbiorze przekazaniem informacji, danych za pomocą wizualizacji. Głównym celem infografiki  jest streszczenie tematu treści za pomocą obrazu i minimalnej ilości

...

Indeks wyszukiwarki

Indeks wyszukiwarki to zbiór wszystkich stron internetowych, które można znaleźć w wyszukiwarce. Dzięki ciągłemu przeszukiwaniu i analizowaniu przez roboty baza ta jest nieustannie aktualizowana.

...

Konwersja

Konwersja (conversion) – w marketingu internetowym e-commerce pojęcie to określa wykonanie przez odbiorcę określonej pożądanej przez nadawcę przekazu marketingowego czynności. Jest to zatem końcowy

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428