Słownik

Pojęcia, które warto znać

SEM

SEM (Search Engine Marketing) to szereg działań o charakterze marketingowym, których głównym celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce na konkretne frazy kluczowe. SEM obejmuje  zarówno zabiegi promocyjne w ramach płatnych kampanii, jak i bez kosztowy wpływ na poprawę widoczności w Internecie w wynikach organicznych. SEM zatem składa się  z działań w ramach SEO oraz z linków płatnych ( PPC). Marketing w wyszukiwarkach internetowych zatem można wyrazić za pomocą wzoru SEM= SEO+PPC. Głównym celem SEM jest zatem zwrócenie uwagi odbiorców na konkretną witrynę (markę, produkty, usługi) i w dalszej kolejności zwiększenie ruchu na stronie i wygenerowanie zysku. Dla pełnej realizacji strategii marketingowej dla konkretnej witryny ważne jest odpowiednie zaplanowanie i przeprowadzenie wszystkich działań, zarówno SEO, jak i PPC. Powinny być one spójne i opierać się o tożsame dobrane frazy kluczowe. Wśród narzędzi SEM wyróżnia się:

  • Content marketing;
  • Link building;
  • działania w mediach społecznościowych
  • e-mail marketing;
  • PPC i reklamy display;

Ponadto elementem kluczowym do właściwego procesu SEM jest przeprowadzanie monitoringu pozycji i ocena skuteczności działań. Aby ułatwić sobie przeprowadzenie działań SEM można skorzystać z udostępnionych przez Google narzędzi: Google Ads Editor, Planer słów kluczowych, Editor, Google Tag Manager czy Google Merchant Center

Landing page

Landing page to po prostu strona docelowa. W dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza „stronę lądowania”, czyli tą witrynę, do której doprowadziło nas kliknięcie w baner reklamowy lub

...

Google Analytics

Google Analytics – jest to darmowe narzędzie Google, które służy do analizy statystyki ruchu i zachowania użytkowników na naszej stronie internetowej. Warto zaznaczyć, że instrument ten jest

...

Duplikacja treści

Duplikacja treści, zwane również duplikacją contentu duplicate content dotyczy sytuacji, kiedy dochodzi do powielania treści publikowanych w witrynach internetowych. Jeśli identyczna treść znajduje

...

Zaplecze SEO

Zaplecze SEO to strona internetowa lub kilka stron internetowych, które linkują do witryny, mającej osiągnąć wysoką pozycję. Istotną cechą zaplecza SEO jest to, że jest ono monitorowane i

...

SSL

SSL (Secure Socket Layer) to nazwa protokołu sieciowego, który jest powszechnie używany do zabezpieczania komunikacji w celu szyfrowania danych. Protokół został wprowadzony w 1994 roku przez firmę

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj