Słownik

Pojęcia, które warto znać

SEM

SEM (Search Engine Marketing) to szereg działań o charakterze marketingowym, których głównym celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce na konkretne frazy kluczowe. SEM obejmuje  zarówno zabiegi promocyjne w ramach płatnych kampanii, jak i bez kosztowy wpływ na poprawę widoczności w Internecie w wynikach organicznych. SEM zatem składa się  z działań w ramach SEO oraz z linków płatnych ( PPC). Marketing w wyszukiwarkach internetowych zatem można wyrazić za pomocą wzoru SEM= SEO+PPC. Głównym celem SEM jest zatem zwrócenie uwagi odbiorców na konkretną witrynę (markę, produkty, usługi) i w dalszej kolejności zwiększenie ruchu na stronie i wygenerowanie zysku. Dla pełnej realizacji strategii marketingowej dla konkretnej witryny ważne jest odpowiednie zaplanowanie i przeprowadzenie wszystkich działań, zarówno SEO, jak i PPC. Powinny być one spójne i opierać się o tożsame dobrane frazy kluczowe. Wśród narzędzi SEM wyróżnia się:

  • Content marketing;
  • Link building;
  • działania w mediach społecznościowych
  • e-mail marketing;
  • PPC i reklamy display;

Ponadto elementem kluczowym do właściwego procesu SEM jest przeprowadzanie monitoringu pozycji i ocena skuteczności działań. Aby ułatwić sobie przeprowadzenie działań SEM można skorzystać z udostępnionych przez Google narzędzi: Google Ads Editor, Planer słów kluczowych, Editor, Google Tag Manager czy Google Merchant Center

Facebook

Facebook to najpopularniejszy jak dotąd serwis społecznościowy na świecie. Powstał w 2004 roku z inicjatywy Marka Zuckerberga, którego zamysłem było stworzenie dla studentów sprawnej platformy do

...

Zaplecze SEO

Zaplecze SEO to strona internetowa lub kilka stron internetowych, które linkują do witryny, mającej osiągnąć wysoką pozycję. Istotną cechą zaplecza SEO jest to, że jest ono monitorowane i

...

CMS

CMS - to skrót z języka angielskiego oznaczający system zarządzania treścią (Content Management System). Jest to oprogramowanie służące do tworzenia, publikowania i modernizowania zawartości strony

...

Audyt UX

Audyt UX to wszechstronna analiza i ocena strony internetowej pod kątem spełniania oczekiwań jej użytkowników. TZW User Experience i User Usability to podstawowe kryteria określające użyteczność

...

Google Search Console

Google Search Console (w skrócie GSC) – to bezpłatne narzędzie przydatne szczególnie dla programistów, właścicieli firm, specjalistów SEO i marketerów. Zostało stworzone w celu monitorowania witryny

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428