Ruchy w wynikach wyszukiwania google
Monitorując dokładnie wyniki wyszukiwania na różne zwroty dostrzec można bardzo często różnice w pozycji monitorowanej stron w poszczególnych dniach a nawet w poszczególnych testach w zbliżonym czasie.
Dzieje się tak dlatego że google jest bardzo dużym, rozległym systemem który w niezauważalny dla nas sposób często kieruje nasze zapytania w różne swoje części a nawet do różnych serwerowni znajdujących się w różnych częściach świata. Mimo częstych aktualizacji i dążenia do uwspólniania osiąganych rezultatów Google i inne wyszukiwarki potrafi prezentować inne rezultaty dla identycznych zapytań.
W ostatnim czasie, zgodnie z zapowiedziami Google-a wyniki prezentowane poszczególnym użytkownikom są i będą coraz mocniej spersonalizowane. Widać to bardzo dokładnie na przykładzie zwrotów regionalnych. Już teraz wpisując nazwę usługi która ma charakter lokalny - np. "fryzjer" zobaczymy wyniki z danego miasta. Oznacza to że google wykrywa naszą lokalizację i język i stara się zaprezentować wyniki w okolicy.
Charakter zmian jest jednak szerszy. Google bierze pod uwagę coraz więcej czynników jak język przeglądarki, lokalizację, wcześniejsza historię zapytań (dla użytkowników zalogowanych) i prezentuje strony które jego zdaniem lepiej odpowiadają naszemu zapytaniu.
Od czego zależy pozycja strony w wyszukiwarce
Pozycja strony www zależna jest od bardzo wielu czynników zarówno obecnych na samej stronie jak i czynników zewnętrznych jak ilość, jakość i kontekst linków prowadzących do strony czy w końcu siła i optymalizacja serwisów konkurencyjnych. To wszystko poddawane jest szeregowi obliczeń mającym na celu określenie pozycji naszej i innych stron w wynikach wyszukania danej frazy.
Jak monitorować pozycję strony www w wyszukiwarce
Można to zrobić oczywiście samodzielnie, ręcznie wpisując frazę w pole wyszukania jednak jest to mało efektywne i mało precyzyjne. Najlepiej wiec posiłkować się narzędziami służącymi do monitorowania pozycji strony www jak np. SeoPilot.pl. Są także rozwiązania pracujące na serwerach firm zajmujących się reklamą w wyszukiwarkach internetowych.