Mobilne strony www - strony zoptymalizowane dla smartfonów i tabletów
Dlaczego warto dostosować stronę do urządzeń mobilnych typu telefon/smartfon?
Dlaczego warto dostosować stronę do urządzeń mobilnych typu telefon/smartfon?
Obecnie ilość ruchu generowanego przez poszczególne urządzenia zmienia się. Kiedyś w zasadzie 100% ruchu na stronach realizowane było z komputerów typu desktop (komputer osobisty PC, stacjonarne komputery Macintosh). Gdy spopularyzowały się laptopy, przejęły oczywiście część ruchu jednak z punktu widzenia strony www prezentacja treści odbywała się niemal identycznie. Obecne zmiany są jednak poważniejsze, bo mowa o coraz większej oglądalności z urządzeń mobilnych jak telefony (głównie smartfony). Pociąga to za sobą konieczność zmiany w sposobie myślenia do zagadnienia tworzenia stron www.
Charakterystyka stron www na telefony
Urządzenia mobilne są niewielkie, strony na telefony komórkowe muszą więc być lepiej zoptymalizowane pod takie ekrany urządzenia mobilne są sterowane palcem - strona dla telefonów komórkowych musi, więc uwzględniać alternatywną metodę sterowania albo mieć zoptymalizowaną nawigację telefony używane są w różnych orientacjach - Telefony są obsługiwane w pionie lub poziomie co oznacza że ta sama strona dla tego samego urządzenia musi uwzględniać dwa skrajnie odmienne sposoby wyświetlania smartfony i telefony mają ograniczone możliwości jeśli chodzi o wydajność i obsługiwane technologie dlatego strony www na telefony musza być bardzo dobrze zoptymalizowane i musza unikać starych technologii.
Mobilne strony www na telefony - nowa szansa
Mobilne strony www na telefony komórkowe to nowa przestrzeń do zagospodarowania. Użytkownicy oglądający strony internetowe na smartfonach nie robią tego zwykle siedząc przed komputerem czy laptopem lecz robią to nie mając aktualnie możliwości lub chęci skorzystania z takiego. Są to więc nowi użytkownicy, nowe odwiedziny, często nowi klienci. Mobilne strony www wyświetlane na urządzeniach przenośnych są często otwierane w trudnych warunkach, na ulicy, w środkach transportu publicznego aby sprawdzić pilną sprawę, adres czy dostęp do usługi. Daje to szansę nowym serwisom na dotarcie do użytkowników w takich okolicznościach.