Blog

Artykuły z zakresu działania firmy, oferowanych usług, bezpieczeństwa i reklamy.

Znaczniki meta, meta tytuł i meta opis

Meta tagi, SEO i odbiorca

Niewątpliwie meta tagi mają bardzo istotny wpływ na stopień optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarki Google oraz na sposób odbioru jej przez użytkowników. Warto zatem wiedzieć, w jaki sposób dzięki odpowiednim meta znacznikom możesz podnieść widoczność twojej strony www. Dzięki kilku skutecznym działaniom poinformujesz roboty wyszukiwarki o atrakcyjności zamieszczanych przez ciebie treści, a tym samym wzbudzisz zainteresowanie odbiorców. Czym zatem są wspomniane meta znaczniki i jak można je wykorzystać do wzmocnienia pozycjonowania strony internetowej?

Co to są meta tagi?

Meta tagi to specjalne znaczniki HTML<head></head>, które umieszcza się w kodzie źródłowym strony internetowej. Najbardziej interesującym z punktu widzenia widoczności w wynikach wyszukiwarki jest meta tytuł i meta opis. Spróbujmy zatem bliżej im się przyjrzeć.

Rola title

Meta tytuł znajduje się  tak jak pozostałe znaczniki w kodzie strony w sekcji <head> i  zawiera tytuł strony internetowej. Kod wówczas wygląda tak: <title>Tytuł strony</title>. Znacznik title zatem ma bardzo ważne znaczenie dla pozycjonowania, gdyż wyświetlany jest bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, w nazwie karty w samej przeglądarce internetowej oraz w nazwie strony zapisanej w zakładkach. To zatem co umieścimy w znaczniku musi być chwytliwe i atrakcyjne dla odbiorcy. Długość meta tytułu jest definiowana wymaganiami najpopularniejszej wyszukiwarki, czyli Google i powinna ograniczać się do 67-70 znaków. Warto zatem trzymać się tych wytycznych, by mieć pewność, że wyszukiwarka wyświetli całą zawartość tytułu strony internetowej.

Meta description angażuje odbiorcę!

Meta opis to element, który jest widoczny jedynie w kodzie strony oraz w wynikach wyszukiwarki. Jego głównym zadaniem jest krótki, ale ciekawy opis zawartości strony internetowej. Wygląda on następująco: <meta name=”description” content=”ciekawy opis strony”>. Wskazane jest zatem umieszczenie w nim odpowiedniego tekstu, który charakteryzowałby adekwatnie sens umieszczanych na stronie treści i zachęcałby do odwiedzenia witryny. Jeśli sami nie umieścimy meta description, zostanie on wygenerowany automatycznie z fragmentów treści zamieszczonych na stronie. Może okazać się wtedy, że meta opis w żaden sposób nie zachęca do odwiedzenia strony. Podobnie, jak w przypadku meta title warto trzymać się wytycznych Google w kwestii długości opisu. Powinien on nie przekraczać 156 znaków.

Co z tymi słowami kluczowymi?

Meta keywords niegdyś miał znaczny wpływ na pozycjonowanie. Oznacza on po prostu słowa kluczowe i umieszczany był na początku kodu strony internetowej jako:  <meta name="Keywords" content="Słowa kluczowe">. Obecnie roboty Google zaprzestały wspierać ten znacznik, ale warto o nim pamiętać, gdyż algorytmy tej wyszukiwarki są zmienne, z kolei inne wyszukiwarki nadal go uwzględniają. Ponadto z punktu widzenia e-commerce przypisanie słów kluczowych do konkretnego elementu, czy produktu jest ważne dla samej identyfikacji w wyszukiwarce.

Znaczniki pod wyszukiwarki

Tag meta robots jest znacznikiem, który istotnie wpływa na sposób interpretowania cech strony internetowej przez wyszukiwarki. Dzięki zastosowaniu odpowiednich wartości wpisywanych w kodzie można uwypuklić lub schować pewne właściwości lub elementy strony. Umieszczając znacznik w kodzie <meta name="robots" content="wartość">  ograniczamy dostęp robotów wyszukiwarki do strony. Najczęściej w polu wartości umieszcza się takie tagi jak: index/ no index,  follow/no follow, archive/no cache, zezwalają one na swobodny lub zamknięty dostęp do strony lub stron przekierowanych lub na zapisanie,/ nie zapisanie  w pamięci cache.

Znaczenie meta tagów dla pozycjonowania

Bez wątpienia zastosowanie znaczników ma pośredni lub bezpośredni wpływ na wyniki w wyszukiwarce. Oczywiście podają robotom wyszukiwarki wszystkie informacje, jakie zamierzamy przekazać na temat cech naszej strony internetowej i określają ich uprawnienia do eksploracji tych treści. W ten sposób wpływamy na optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki. Nie można jednakże zapomnieć, jak ważne jest angażowanie użytkowników do odpowiedniego odbioru zawartości naszej witryny. Warto zatem zadbać o unikalny i ciekawy tytuł oraz zachęcający opis. Jest to przecież pierwsze miejsce, w którym odbiorca spotyka się z naszą ofertą. Tytuł i opis powinny być nie tylko chwytliwe i zapadające w pamięć, ale przede wszystkim muszą zawierać odpowiedź na zapytanie użytkownika. Dzięki czemu strona internetowa jest wyświetlana w indeksie wyszukiwarki, a tytuł strony i jej opis zachęci do wejścia nawet bez konieczności nieustannego wspierania strony reklamą płatną.

logo_biale.png
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj