Blog

Artykuły z zakresu działania firmy, oferowanych usług, bezpieczeństwa i reklamy.

Marketing internetowy

Marketing internetowy, znany również pod pojęciem digital marketingu to termin określający szereg działań marketingowych online. Realizowany jest on w ramach wszystkich internetowych kanałów komunikacji z odbiorcą strony internetowej, w szczególności  poczty, podcastów, blogów, reklam display, czy mediów społecznościowych. Powszechna konieczność wykorzystania kanałów internetowych do komunikacji z odbiorcą stała się zatem przyczyną rozwinięcia się tych wszystkich usług i aktywności, które przyciągają i angażują odbiorców, a w konsekwencji przekształcają ich w aktywnych klientów.

Pojęcie marketingu internetowego

Marketing internetowy to zatem realizowanie strategii marketingowej produktu lub usług przy wykorzystaniu kanałów online. Celem podejmowanych działań w ramach marketingu internetowego jest zwiększenie sprzedaży produktów lub usług, reklama oraz budowanie świadomości marki. Dodatkowo dzięki działaniom w ramach marketingu internetowego można przeprowadzić proces badawczy rynku oraz ocenić skuteczność i zakres działań marketingowych.

Narzędzia marketingu internetowego

Istnieje wiele narzędzi, które skutecznie realizują cele marketingowe w internecie. Do najczęściej wykorzystywanych można zaliczyć:

  1. Reklama online

Istnieje wiele możliwości, aby w sposób graficzny zareklamować produkt w internecie. Najbardziej popularne są:

  • banery, czyli prostokątne reklamy wyświetlane na stronie internetowej. Zazwyczaj zachęca odbiorcę do zakupu i po kliknięciu przenosi internautę bezpośrednio do strony sprzedaży. Choć banery traktowane są jako uciążliwie, bez wątpienia generują najwyższe przychody dla witryn;
  • billboardy to duże banery wyświetlane w górnej, najbardziej wyeksponowanej części strony internetowej;
  • skyscrapery, to podłużne pionowe banery, które zajmują większość bocznej powierzchni wyświetlanej strony;
  • buttons, zwane guzikami, gdyż zajmują niewielką powierzchnię i występują w orientacji poziomej, w okolicach paska nawigacyjnego;
  • boxy śródtekstowe lokalizowane między akapitami tekstu. Zwykle reklamą graficzną uzupełniają treść prezentowanego tekstu na stronie.
  1. E-mail marketing

Jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym, gdyż reklama przesyłana jest bezpośrednio wszystkim klientom z listy mailingowej wprost na skrzynkę pocztową. Może ona przybrać formę newsletteru lub zwykłego mejla. Ten rodzaj reklamy charakteryzuje się wysokim poziomem konwersji, szczególnie w przypadku, kiedy obiorca wcześniej wyraził chęć na odbiór takich informacji.

  1. Marketing partnerski

Ten rodzaj reklamy opiera się o współpracę między dwoma właścicielami witryny. Reklama umieszczana jest na stronie partnera, zazwyczaj z większym zasięgiem. Wówczas reklamodawca zyskuje większy odbiór swojej reklamy, a jego partner generuje określony procent zysku za każde kliknięcie w reklamę.

  1. Remarketing

Polega on na takim kategoryzowaniu reklamy, aby była ona dokładnie dopasowana do zainteresowań klienta. Zazwyczaj wiąże ona konsumentów z tematyką odwiedzanych przez nich witryn, w tym szczególnie e-sklepów.

  1. Reklama semantyczna

Dotyczy ona szczegółowej analizy strony internetowej pod kątem zawartego na niej contentu oraz zamieszczenia na niej reklam pasujących do tej tematyki. Reklamy te zazwyczaj pojawiają się w serwisach branżowych, kumulujących zainteresowanie konkretnej grupy odbiorców.

  1. Video marketing

Opiera się on na emitowaniu reklamy jako filmu wideo lub podcastów. Są świetnym narzędziem, który skupia uwagę odbiorcy i przywiązuje go do marki. Może przedstawiać w określony sposób istotne  informacje i pozytywne recenzje na temat produktów lub usług.

Niekwestionowanym królem wśród dostawców reklam jest Google. Swoim zasięgiem obejmuje ok. 70% rynku reklamy internetowej. Na dalszych pozycjach plasuje się Facebook, Alibaba, Baidu, Tencent, Amazon oraz Microsoft.

Analiza strategii marketingu internetowego

Skuteczność wykorzystywania narzędzi marketingu internetowego jest dość wysoka. Można na podstawie określonych modeli dokonać szacunkowej analizy podjętych działań, uwzględniając liczbę odsłon i/lub liczbę kliknięć konsumentów. Najczęściej w ocenie skuteczności marketingu internetowego wykorzystuje się następujące modele:

  • CPM (cost per mile) określa koszt dotarcia do tysiąca odbiorców;
  • CPV (cost per visitor) dotyczy płatności za przekierowywanie użytkowników na swoją stronę;
  • CPV (cost per view) rozlicza koszt za obejrzenie filmu reklamowego dłużego niż 30 sekund;
  • CPC (cost per click) podaje koszty za każde kliknięcie niezależnie od tego, czy użytkownik dotrze do docelowej strony;
  • CPA (cost per action) wylicza tylko te kliknięcia, które bezpośrednio wiązały się z zakupem produktu lub usługi;
  • Cost per convertion rozlicza koszt pozyskania pojedynczego klienta proporcjonalnie do nakładów na całą kampanię reklamową;
  • CPD (cost per day) określa finalną cenę, jaką reklamodawca płaci za każdy dzień wyświetlania reklamy na stronie.

Podstawową zatem korzyścią płynącą z wykorzystania kanałów online do reklamowania usługi  lub produktu jest możliwość pomiaru efektywności działania wybranego narzędzia. Można również ocenić sposób, w jaki konsumenci są angażowani i  pozyskiwani. Na tej podstawie wyprowadza się wnioski na temat optymalizacji strony internetowej i możliwości zwielokrotnienia konwersji. W szczególności zatem marketing internetowy przynosi następujące efekty:

  • ocenia, które kanały marketingu online są najbardziej opłacalne;
  • wskazuje, jakie  narzędzia najskuteczniej pozyskują nowych klientów;
  • wyodrębnia grupę najbardziej zaangażowanych klientów, chętnych do dodatkowych, powtórnych akcji.
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj