SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych – cel agencji interaktywnej
Prawdopodobnie większość osób, które myślą o założeniu własnej strony internetowej liczy na ogromne zainteresowanie ze strony odbiorców. Jednak nawet amatorzy dość szybko orientują się, że podkreślenie swojej obecności w internecie jest powiązane z wysoką pozycją w wyszukiwarce. Bez względu na to, czy mamy do czynienia ze standardową stroną internetową, czy sklepem internetowym to priorytetowe działania wokół witryny powinny skupić się właśnie wokół czynności realizowanych w ramach marketingu internetowego. Podstawowym działaniem zwiększającym widoczność strony internetowej jest SEO i pozycjonowanie stron internetowych. Oba te terminy, ze względu na kontrowersje związane z semantyką, nadal są traktowane różnorodnie. Dla niektórych SEO skupia się stricte na optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarki (on-site), pozycjonowanie zaś jest pojęciem odnoszącym się do długotrwałego i ciągłego procesu obejmującego również działania poza witryną. Jednakże celem każdej agencji interaktywnej, której powierza się opiekę nad stroną internetową powinno być osiągnięcie wymiernych efektów w postaci nie tylko osiągnięcia jednego z pierwszych wyników w serpach, ale także zadbania o wizerunek marki, czy produktu, intensyfikacji konwersji i podniesienia jakości komunikacji z odbiorcą. Efektywność wszystkich działań agencji interaktywnej w ramach SEO i pozycjonowania zatem powinna skupiać się na głębokiej analizie strategii, działaniach SEO on-site i off-site oraz na stałym audycie strony.
Pozycjonowanie strony internetowej = SEO on site + SEO off site
W ostatnim czasie kontrowersje wokół rozróżnienia terminów pozycjonowania i SEO nieco ucichły, co było wynikiem wykrystalizowania się ogólnej opinii, iż odnoszą się one do tego samego szeregu działań. Nie sposób bowiem mówić o pozycjonowaniu strony internetowej pomijając wszystkie zabiegi wokół link building, mediów społecznościowych, czy analityki internetowej. Tym samym nie można mówić o kompleksowej realizacji SEO bez uwzględnienia działań wykonywanych bezpośrednio w ramach witryny oraz poza nią. Chcąc zatem usystematyzować ten problem natury semantycznej, należy podkreślić, że przyjmuje się tożsame znaczenie dla pojęcia „pozycjonowanie” oraz „SEO”. Oba terminy można używać wymiennie, o ile uwzględnimy szeroki zakres działań on page i off page.
Definicja:
SEO (ang. Search Engine Optimization), zwane również w nomenklaturze polskiej pozycjonowaniem strony internetowej jest jednym z kluczowych elementów marketingu internetowego. Oznacza realizację szeregu działań zmierzających do osiągnięcia przez stronę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki, czyli w tzw. SERP (od angielskiego Search Engine Results Page) w odpowiedzi na wybrane frazy (słowa kluczowe).
Google jest wyszukiwarką tekstową, a zatem jej głównym zadaniem jest filtracja tekstów na stronie pod kątem zgodności z jej algorytmami i dopasowaniem do tzw. fraz kluczowych. Nieraz zapewne zetknąłeś się ze stwierdzeniem „optymalizacja pod kątem wyszukiwarek”. Oznacza ono właśnie dopasowanie zawartości, a przez to samej jakości strony do wymogów robotów Google, które nieustannie analizują treści w internecie. Algorytmy oraz sztuczna inteligencja, w jaką jest wyposażona wyszukiwarka ostro selekcjonuje treści pod względem merytorycznym i technicznym. SEO zatem tak naprawdę oznacza cały proces, na który składają się między innymi działania zapewniające dobrą czytelność strony, łatwość nawigacji, zgodność treści, jak również czynności zwiększające wiarygodność strony i wzmacniające jej wizerunek, jak np. link building.
Jakie działania w ramach SEO podejmuje agencja interaktywna? W dużej mierze zakres wszystkich czynności skupia się na typie określonej strategii. Warto na początku ustalić z zespołem, czy pozycjonowanie ma dotyczyć strony internetowej, sklepu internetowego, pozycjonowania konkretnego produktu, czy brandu. Z pewnością należy rozpatrzyć wszystkie elementy, które mają znaczenie dla efektywności pozycjonowania, takie jak na przykład skorzystanie z Google Ads, czy kampanii w mediach społecznościowych. W większości przypadków o poprawie widoczności marki i jej wiarygodnej dobrej reputacji świadczą także uzupełnione merytoryczne treści w pozostałych kanałach np. Google Maps. Grafice, czy Google News. Ponadto podczas konsultacji z agencją interaktywną z pewnością zostaną omówione kwestie skuteczności oraz terminowości. Istnieje bowiem szereg tzw. biznesów krótkotrwałych, bądź sezonowych, dla których długi i pracochłonny proces pozycjonowania może nie przynieść oczekiwanych rezultatów w określonym czasie. W tych przypadkach ustala się priorytet dla działań w ramach Google Ads, dzięki któremu można uzyskać i kontrolować zadowalającą konwersję. Dla osiągnięcia szybkiego pozycjonowania należy przeprowadzić bardzo wnikliwy audyt strony i analizę branżową. W oparciu o wynik audytu przeprowadza się skuteczną optymalizację samej witryny i jednocześnie dość intensywnie skupia się na działaniach of page.
Pozycjonowanie strony internetowej to proces pracochłonny. Bez względu na typ strategii biznesowej i oczekiwania co do wyników zawsze wymaga dużego zaangażowania i skupienia nad analizą. Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej nie może być przeprowadzone w oderwaniu od audytu. To do niego ma się odnosić optymalizacja witryny oraz szereg działań zwiększających widoczność strony. Jednakże warto dodać, że choć pozycjonowanie pochłania wiele czasu i pracy, w ostatecznym rozrachunku przynosi bardzo wymierne skutki. Można zatem nawet rzec, że pozycjonowanie w odniesieniu do efektów jest tanie. Osiągnięcie wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarki przy spełnieniu wszystkich wymogów i realizacji potrzebnych działań zapewnia zwiększenie ruchu na stronie, co przekłada się zwykle na faktyczne korzyści. Zlecenie procesu pozycjonowania profesjonalnemu zespołowi z agencji interaktywnej zwiększy z pewnością efektywność działań i przyspieszy sam proces. Jeśli jesteś zainteresowany kompleksową realizacją kampanii promującej twoją stronę internetową, sklep internetowy, produkt lub markę, skontaktuj się z Sitte.pl. Zajmujemy się skutecznym pozycjonowaniem stron internetowych, content marketingiem, kampaniami w Google Ads i mediach społecznościowych.
Sitte.pl
Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon +48 606 281 023