Copywriting / teksty

Przygotowanie tekstów na stronę www

Copywriting czyli przygotowanie treści na stronę www

Nowoczesna, skuteczna strona www to nie tylko ciekawy projekt graficzny, technicznie prawidłowe jego wdrożenie ale także, a może przede wszystkim, odpowiednia treść. Ładna strona przyciąga uwagę ale nie wystarczy do skutecznego docierania do klientów. Pozyskaną uwagę trzeba jeszcze utrzymać, zainteresować czytelnika i przekonać go do swojej oferty.

Jak przygotowujemy treść na stronę www

Pierwszym etapem przygotowania treści na stronę www jest odpowiednie poznanie klienta, jego firmy i oferty, znalezienie mocnych i słabych stron oraz określenie terenu działania a także szczegółowe wylistowanie oferowanych towarów lub usług. Na podstawie zestawu pytań nasz copywriter/redaktor przygotowuje pierwszy szkic materiału który przekazujemy klientowi do przeczytania i ewentualnego naniesienia zmian. Treść jest opracowywana zarówno pod względem merytorycznym jak i edytorskim, dobieramy także odpowiednie fotografie i inne potrzebne materiały.

Dlaczego zlecać przygotowanie tekstów

Wiele osób zlecając przygotowanie strony www koncentruje się jedynie na aspektach projektowych/graficznych zapominając o odpowiednich treściach. Często gotowa już strona stoi pusta gdyż brakuje odpowiedniego materiału tekstowego do jej wypełnienia przez co inwestycja w serwis zwraca się z opóźnieniem. Przygotowanie odpowiednich materiałów przez wykwalifikowanego i doświadczonego copywritera/redaktora daje dużo lepsze rezultaty niż własnoręczne ich przygotowanie. W szczególności połączenie eksperckiej wiedzy zleceniodawcy ze swobodą redaktorską copywritera zapewnia fachową wartość merytoryczną a jednocześnie ciekawą aranżację i formę wypowiedzi.

Czy mogę skopiować tekst na swoją stronę?

Niestety nie. Treści przygotowane przez inne firmy i osoby są chronione prawami autorskimi co oznacza że bez ich zgody nie mogą Państwo wykorzystać ich w swoich materiałach. Nawet jeśli uzyskamy zgodę na wykorzystanie kopii tekstu, co rozwiazuje aspekt prawny, skopiowana treść może przynieść dużo szkody dla strony www. Wyszukiwarki (w szczególności Google) przykładają bardzo dużą uwagę do tego aby treść do której kieruje swoich użytkowników była unikalna. Jeśli na Państwa stronie znajdzie się materiał skopiowany lub powielony w innych miejscach w Internecie to wartość takiego materiału znacząco spada i wyszukiwarki rzadziej kierują do niego swoich użytkowników. Tracą Państwo w ten sposób znaczną część ruchu.

Oferta podstawowa:

Ogólny audyt potrzeb, zakresu oferty i historii firmy.
Przygotowanie podstawowych treści na podstrony: strona główna, ogólna oferta, o firmie, kontakt o łącznej długości do 2500 znaków.  Aranżacja edytorska przygotowanego materiału na stronie www.

Oferta rozszerzona:

Szczegółowy audyt potrzeb, zakresu usług/oferty, specjalności firmy, jej historii i terenu działań. Przygotowanie szczegółowych treści na podstrony: strona główna, szczegółowa oferta, o firmie, kontakt o łącznej długości do 7500 znaków. Aranżacja edytorska przygotowanego materiału na stronie www. Zakup do 5 fotografii stokowych w rozdzielczości na stronę www.

Opisy do sklepów internetowych

Odpowiedni materiał tekstowy jest kluczowy przy sprzedaży przez stronę www. W sklepie internetowym klienci nie mają możliwości dotknięcia kupowanego towaru, jego dokładnego obejrzenia i sprawdzenia. Dlatego rośnie znaczenie zastosowanych zdjęć i opisów. Oferujemy przygotowanie fachowych tekstów opisujących towary sprzedawane w Państwa sklepach internetowych, zarówno opisy szczegółowe dotyczące pojedynczego przedmiotu jak i opisy ogólne uzupełniające treści dla całej grupy towarów.

Unikalna treść na wagę złota

Wyszukiwarki działają na podstawie rozbudowanych algorytmów rankujących, przeglądają i kategoryzują strony zależnie od ich popularności i zawartości, budując ranking dla każdego możliwego zapytania. Wpisanie frazy w pole wyszukania wyszukiwarki generuje listę stron powiązanych tematycznie ale ważnym kryterium jest także unikalność wyświetlanych wyników. Aby uniknąć sytuacji w której dobra treść pojawia się kilkukrotnie w wynikach wyszukania Google obniża pozycję duplikatów, promując tylko jedną z nich jako oryginał. Dlatego przygotowanie unikalnych treści jest tak istotne dla działania niemal każdej strony www.

Algorytmy wyszukiwarek nie potrafią zbyt dobrze analizować treści tekstu w poszukiwaniu duplikatów, bazują przede wszystkim na częstotliwości występowania poszczególnych słów i ich kolejności. Wprawdzie Google potrafi wspomóc wyszukiwanie proponując treści podobne i bliskoznaczne jednak nie znajdujemy obecnie dowodów sugerujących aby wykorzystywał te mechanizmy w poszukiwaniu duplikatów. Tak więc zwroty: "dobra strona www" i "świetny serwis internetowy" są dla wyszukiwarki zupełni unikalne gdyż nie pokrywają się żadne ze słów, mimo że dla człowieka oznaczają dokładnie to samo. Dlatego dobrym rozwiązaniem dla zapewnienia unikalności materiału jest jego przepisanie przez

 

606 28 10 23

Search