Projektowanie Logotypu
Logotyp jest podstawową wizualizacją kojarzoną z przedsiębiorstwem. Tak jak nazwa identyfikuje a czasem nawet utożsamia firmę, współgra z jej charakterem, zakresem działalności, głównymi cechami.
Logotyp to twarz marki
Każda firma, nawet ta najmniejsza stanowi pewien odrębny byt, nabiera własnych cech, klaruje swoje przesłanie na świecie. Oczywiście nie zawsze dzieje się to od razu, czasem wypracowanie własnej drogi jest długotrwałym i mozolnym procesem. Warto jednak już na początku przemyśleć koncepcję i zadbać o lepszy start. Opracowanie dobrego logotypu pozwoli szybciej i lepiej zaistnieć w świadomości klientów.
Określenie cech marki
W badaniach opinii publicznej często pyta się i bada cechy marki. Tak jak człowiek, firma i marka którą stanowi, nabiera swojego własnego charakteru. Zależnie od branży działalności, grupy docelowej do której jest skierowana i indywidualnych założeń możemy określić pewne cechy charakteru marki. Dzięki określeniu pewnych założeń firmy i wypracowaniu w ich duchu metod pracy i obsługi klienta możemy sterować tymi cechami a tym samym pokierować rozwojem wizerunku naszej firmy.
Cechy logotypu
Logotyp powinien być formą bardzo oszczędną w swojej formie. Element graficzny i/lub nazwa i dobrana dla niej typografia i kolorystyka będą stosowane w różnych mediach, od czarnobiałej odmiany używanej na wydrukach czy do przekazywania fax-ów aż po w pełni kolorową a czasami i animowaną formę na ekranach wyświetlaczy. Powoduje to że wykorzystywany kształt mysi być możliwie prosty, musi zachowywać swój charakter mino ograniczonej nieraz formy.