Reklama w wyszukiwarkach Google Ads / Adwords
Reklama kontekstowa Google adwords jest jedną z form reklamy jaką może zastosować dla naszej strony www. Kampania reklamy adwords jest w głównej mierze reklamą w wyszukiwarkach tak jak pozycjonowanie w wynikach organicznych jednak zasady jej działania są zupełnie inne. Reklama Adwords jest usługą oferowaną, jak sama nazwa wskazuje, przez firmę Google. Przedmiotem tej usługi jest wyświetlenie boksów reklamach (reklam tekstowych) a także banerów graficznych w wynikach wyszukań wyszukiwarki Google, jej partnerów (np. Onet lub WP) i innych reklamodawców (boksy reklamowe na stronach zarejestrowanych w systemie AdSense/Google Ads).
Sposób wyświetlania i rozliczania reklamy Adwords
Google projektując i doskonaląc ideę reklamy kontekstowej wypracowali na prawdę ciekawy sposób rozliczania reklam.
Przy każdorazowym wyświetleniu boksów reklamowych dochodzi do rodzaju licytacji w której biorą udział wszyscy reklamodawcy którzy wyrazili chęć zamieszczenia reklamy związanej z wybraną frazą. W pewnym uproszczeniu wyświetlą się te reklamy których właściciele zadeklarowali najwyższą stawkę CPC (Cost per Click). Opłata jednak pobierana jest dopiero w przypadku kliknięcia użytkownika w reklamę i przejścia na stronę docelową. Ostateczna stawka liczona jest jako nieco wyższa niż najtańsza reklama która "załapała" się na wyświetlenie w boksie. Co to więc oznacza?
Główne cechy reklamy Adwords:
- płacisz tylko i wyłącznie za kliknięcie a więc rzeczywistego oglądającego
- zwiększenie maksymalnej deklarowanej stawki CPC zwiększa szansę na pozyskanie oglądającego
- opłata za wejście użytkownika nigdy nie przekroczy maksymalnej zadeklarowanej stawki CPC
- pobrana stawka będzie zależała od maksymalnej zadeklarowanej stawki najniższego reklamodawcy
- reklamę można uruchomić w przeciągu kilku minut jest to wiec idealne rozwiązanie dla sezonowych kampanii reklamowych
- reklama Google adwords jest dobrze skalowalna, pozwala elastycznie dobrać budżet dzienny czy miesięczny
- reklama Google adwords pozwala na skuteczne przewidzenie i zaplanowanie jej kosztów
- nadaje się dość dobrze zarówno dla mniejszych jak i większych kampanii reklamowych