Blog

Artykuły z zakresu działania firmy, oferowanych usług, bezpieczeństwa i reklamy.

Ile kosztuje dobre SEO? Co składa się na koszt pozycjonowania.

W obecnych realiach biznesowych, gdzie większość działań przenosi się do wirtualnej przestrzeni, nie można już zignorować roli, jaką odgrywa SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych. To nie tylko kluczowy element strategii online, ale wręcz fundament, na którym buduje się sukces w świecie internetowym. Wciąż jednak pojawiają się pytania: dlaczego SEO jest takie kosztowne?, czy dobre SEO w 2023 roku ma sens? Jaki wpływ na SEO ma sztuczna inteligencja oraz zmieniające się algorytmy Google? Odpowiedzi na te pytania te wiążą się z wieloma czynnikami. W niniejszym artykule postaramy się rozwiać wątpliwości, wyjaśniając, dlaczego dobre pozycjonowanie ma swoją cenę i co kształtuje koszty związane z tą kluczową dziedziną marketingu internetowego.

Dlaczego SEO jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej?

Potrzeba SEO jest teraz jeszcze ważniejsza niż jeszcze pięć lat temu, ze względu na to, ile czasu spędzamy online. Niemal każda czynność, w którą się obecnie angażujemy, jest na pewnym etapie prowadzona przez Internet – od bankowości i rezerwacji urlopów po planowanie usług i umawianie spotkań. Dotyczy to również zakupów towarów i usług – ponad 2,14 miliarda ludzi na całym świecie robi zakupy w Internecie. Doprowadziło to oczywiście do gwałtownego wzrostu liczby sklepów internetowych oraz firm zainteresowanych tworzeniem stron internetowych prezentujących różnorodne usługi. Większość firm w naturalny sposób stara się maksymalizować swoje wydatki marketingowe i opracowywać opłacalne strategie promocyjne, aby utrzymać miesięczne koszty ogólne na niskim poziomie. Jednak dla wielu firm priorytety są zmienione – zwykle na korzyść mediów społecznościowych, PR i marketingu e-mailowego. Chociaż wszystkie te metody działają na różne sposoby, aby zwiększyć świadomość Twojej marki, nie powinny być jedynym celem każdego rodzaju działalności - a już na pewno nie kosztem SEO.

Filary dobrego SEO - różnica między przeciętnym SEO, a świetnym SEO

Wielu klientów dopiero na własnym doświadczeniu poznaje wartość SEO. Wybierając wersję budżetową i ponosząc miesięczne niskie koszty ogólne zyskiwały fałszywą oszczędność – pomimo wydawania kilkuset złotych miesięcznie, kampanie nie generowały żadnych znaczących potencjalnych klientów ani sprzedaży. Podejmowane przypadkowe działania, bez dokładnej strategii i analizy nigdy nie przyniosą satysfakcjonujących wyników. Sprawdźmy zatem, jakie trzy filary budują dobrą strategie SEO:

1. SEO wymaga czasu, aby pokazać wyniki

Inwestując w SEO, nie zobaczysz wyników z dnia na dzień. Jeśli firma obiecuje zapewnić czołowe rankingi w ciągu kilku dni, to z pewnością powinno to dać ci do myślenia. Wiarygodna i niezawodna firma zajmująca się SEO zastosuje taktykę, która wymaga czasu, aby pokazać wyniki – ponieważ tak działa SEO. Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania zajmuje co najmniej miesiąc, ale często o wiele dłużej. Jeśli używasz technik zgodnych z „Warunkami korzystania z usług Google”, potrzeba czasu, aby zadziałały skutecznie i zaczęły poprawiać rankingi. Profesjonalna agencja zajmująca się SEO będzie potrzebowała czasu, aby poznać środowisko firmy, cele i branżę. Każda branża i firma jest wyjątkowa, dlatego zrozumienie, czego chcesz dla swojej firmy i w jaki sposób Twoja firma SEO może opracować kampanię, która będzie dla Ciebie skuteczna, wymaga czasu. Opracowanie spersonalizowanej strategii SEO wymaga czasu, ale przynosi najlepsze rezultaty.

2. SEO wymaga pracy

Analizując koszty SEO, można w pierwszej chwili nie zrozumieć, skąd one wynikają. Jednak warto sobie uzmysłowić, że ​​SEO wymaga naprawdę ogromu pracy. Spróbujmy zatem przyjrzeć się tylko kilku zadaniom związanym z SEO, by nieco lepiej zrozumieć złożoność całej strategii:

  • Przeprowadzenie audytu

Zanim jakakolwiek firma zajmująca się SEO zacznie sugerować, jak poprawić Twoje rankingi, sprawdzi Twoją witrynę. Ten audyt pomoże Twojej agencji ustalić punkt odniesienia dla bieżących działań SEO i zaplanować, co należy ulepszyć. Audyt SEO wymaga zasobów do analizy danych i zrozumienia pozycji Twojej witryny. Bez audytu SEO nie można w rzetelny sposób odpowiedzieć na pytanie, jak ulepszyć swoją witrynę. Większość usług SEO obejmuje realizację audytu, chociaż można też taką usługę kupić osobno.

  • Wybór słów kluczowych

Jeśli chcesz, aby kampania SEO zakończyła się sukcesem, musisz wybrać odpowiednie słowa kluczowe. Twoje usługi SEO będą obejmować analizę słów kluczowych i ich odpowiednie zastosowanie. Znalezienie wartościowych słów kluczowych dla każdej strony w witrynie i zintegrowanie ich ze stronami zajmuje sporo czasu, a także wymaga pracy. Ekspert SEO będzie musiał przejrzeć listy słów kluczowych, aby znaleźć te, które najlepiej pasują do Twojej witryny. Dodajmy do tego jeszcze poszukiwanie i weryfikację nowych słów kluczowych – to z pewnością pracochłonne i wymagające zaangażowania zadanie!.

  • Ulepszanie backendu witryny

Backend witryny odgrywa kluczową rolę w rankingu SEO. Jeśli Twoja witryna nie jest sprawna technicznie, stracisz potencjalnych klientów swojej firmy. Będziesz mieć także trudności z utrzymaniem się na szczycie wyników wyszukiwania. Optymalizacja strony internetowej pod względem technicznym również wymaga ogromu pracy. Eksperci od  SEO zajmą się oczyszczeniem kodu, poprawą szybkości strony i integracją responsywnego projektu. To tylko kilka z wielu elementów mających  wpływ na poprawę technicznego SEO witryny. Więcej o możliwościach poprawy stron internetowych dowiesz się z naszego artykułu „Modernizacja stron internetowych”.

  • Optymalizacja pod kątem wyszukiwania lokalnego

Optymalizując pod kątem SEO, chcesz także dotrzeć do lokalnych klientów. Jeśli chcesz wiedzieć, dlaczego SEO jest tak drogie, dzieje się tak dlatego, że istnieją strategie SEO o różnym zakresie, takie jak SEO lokalne, z których firmy muszą korzystać, aby konkurować z innymi firmami. Jeśli chcesz uzyskać pomyślne wyniki swojej kampanii, musisz przeprowadzić optymalizację także pod kątem wyszukiwań lokalnych. Optymalizacja pod kątem wyszukiwania lokalnego wymaga integracji lokalnych słów kluczowych, a także zgłoszenia i skonfigurowania wpisu w Google Moja Firma . Zbudowanie obecności lokalnej i przyciągnięcie większej liczby lokalnych klientów do Twojej firmy zajmuje Twojej firmie SEO dużo czasu. Chcesz dowiedzieć się więcej o wizytówkach Google? Przeczytaj nasz wpis na blogu „Marketing w wizytówkach Google - klucz do sukcesu firmy”.

3. SEO wymaga wiedzy

Spośród wszystkich metod marketingu cyfrowego SEO jest jedną z najbardziej skomplikowanych i złożonych strategii dostępnych dla Twojej firmy. Jeśli nie masz doświadczenia w SEO, osiągnięcie wyników będzie trudne. Zatrudniając firmę SEO, płacisz więc za konkretne zasoby know-how i odpowiednie umiejętności. Zatrudniając firmę zajmującą się SEO, płacisz za ekspertów, którzy pracują nad Twoją kampanią i zapewniają wyniki.

Nawigacja po SEO - Jak znaleźć SEO za odpowiednią cenę?

Większość firm, chcąc poprawić swoje wyniki i decydując się na strategie SEO zastanawia się, jak znaleźć odpowiednich specjalistów SEO. Koszty SEO podawane w cennikach bywają bardzo zróżnicowane, dlatego, kluczowe jest przede wszystkim skupienie się na poszukiwaniu specjalistów SEO realizujących  właściwe metody SEO. Wiele firm pada ofiarą firm SEO, które zapewniają bardzo tanie usługi SEO i obiecują niewyobrażalne wzrosty w rankingach. Jeśli widzisz firmę zajmującą się SEO oferującą szybkie podniesienie Twojej pozycji w rankingu, najprawdopodobniej korzysta ona z technik SEO typu „black hat”. Strategia "black hat" koncentruje się na taktykach i technikach, które są sprzeczne z wytycznymi i zasadami stosowanymi przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google. Oto kilka przykładów taktyk "black hat":

  • Keyword Stuffing: Polega na nadmiernym wypełnianiu treści na stronie słowami kluczowymi, aby manipulować rankingiem w wynikach wyszukiwania. Jest to uważane za nieuczciwe i nieefektywne.
  • Cloaking: Ta taktyka polega na prezentowaniu różnych treści użytkownikom i robotom wyszukiwarki. Jest to próba oszukania wyszukiwarek i może prowadzić do kary.
  • Spamowanie linkami (Link Farming): Polega na tworzeniu wielu niepotrzebnych lub niskiej jakości linków zwrotnych do strony internetowej w celu poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania. To niezgodne z wytycznymi Google.
  • Kopiowanie treści (Content Scraping): Polega na kopiowaniu treści z innych stron internetowych i publikowaniu ich na własnej stronie jako swoje. To narusza prawa autorskie i jest karalne.
  • Linkowanie spamem (Comment Spam): Polega na dodawaniu spamowych komentarzy na innych stronach internetowych z linkami prowadzącymi do własnej witryny. To nieetyczne i może prowadzić do utraty wiarygodności.

Strategie "black hat" są niewskazane, ponieważ mogą prowadzić do negatywnych konsekwencji, takich jak kary w wynikach wyszukiwania lub nawet zablokowanie strony przez wyszukiwarki. Dlatego większość profesjonalistów ds. marketingu i SEO zaleca stosowanie strategii "White Hat", które opierają się na zgodności z wytycznymi wyszukiwarek, tworzeniu wartościowych treści i budowaniu trwałych relacji z użytkownikami online. Jeśli szukasz firm zajmujących się SEO lepiej unikaj tych, które sięgają do wspomnianych taktyk. SEO typu black-hat szkodzi Twoim rankingom i narusza warunki korzystania z usług Google. Ryzykujesz, że Twoja witryna zostanie zbanowana i obniżona w rankingu. W 2023 roku Google kilkukrotnie zmieniało swoje algorytmy i podkreślało znaczenie wartości treści witryny i jej wpływ na pozycjonowanie. Warto zatem skupić się na firmach SEO, które korzystają z technik SEO „white hat”. Techniki te obejmują:

  • Zgodność z Wytycznymi Wyszukiwarek: Działania oparte na strategii "White Hat" są zgodne z wytycznymi i zasadami określonymi przez wyszukiwarki, takie jak Google. Nie naruszają one żadnych regulacji ani polityk wyszukiwarek.
  • Tworzenie Wartościowych Treści: Kluczowym elementem strategii "White Hat" jest tworzenie wartościowych i unikalnych treści, które są przydatne dla użytkowników. Teksty, grafiki i multimedia powinny być atrakcyjne i informacyjne.
  • Optymalizacja Strony: Optymalizacja strony internetowej pod kątem wybranych słów kluczowych jest dozwolona w strategii "White Hat". Obejmuje to umieszczenie słów kluczowych w treści, tytułach, nagłówkach i meta-opisach, ale w sposób naturalny i czytelny.
  • Budowa Naturalnych Linków: Tworzenie naturalnych, wartościowych linków zwrotnych (backlinków) z innych wiarygodnych i powiązanych stron internetowych jest celem strategii "White Hat". Unika się spamowania linkami.
  • Przyjazność Dla Użytkownika: Strona internetowa jest projektowana z myślą o użytkownikach, a nie tylko robotach wyszukiwarek. To oznacza szybkie ładowanie strony, łatwą nawigację, responsywność na urządzenia mobilne i przyjazność dla użytkowników z niepełnosprawnościami.
  • Badania i Analizy: Stosowanie narzędzi do monitorowania i analizy wyników SEO, takich jak Google Analytics czy Google Search Console, jest powszechne w strategii "White Hat". Pozwala to na śledzenie postępów i dostosowywanie działań.
  • Budowanie Wiarygodności i Reputacji: W strategii "White Hat" kładzie się duży nacisk na budowanie wiarygodności i reputacji w branży poprzez dostarczanie rzetelnych informacji, reagowanie na komentarze i opinie oraz interakcję z użytkownikami na platformach społecznościowych.

Spersonalizowane usługi SEO z Sitte.pl  Lublina

Warto zrozumieć, że usługi SEO są inwestycją dostosowaną do indywidualnych potrzeb każdej firmy. Dla małego przedsiębiorstwa kampania SEO nie będzie miała takiego samego zakresu jak dla dużego korporacyjnego gracza. Kluczową kwestią jest współpraca z firmą, która potrafi dostosować strategię do celów i możliwości Twojej organizacji i oczywiście możliwości budżetu. To podejście pozwala wykorzystać potencjał SEO do osiągnięcia konkretnych wyników, takich jak wzrost przychodów czy zwiększenie liczby potencjalnych klientów. Jeśli zastanawiasz się nad kosztami SEO, ważne jest, aby znaleźć agencję, która dostarczy Ci usługi odpowiadające Twojemu budżetowi, a jednocześnie zapewni wartość i efektywność działań. W Sitte.pl oferujemy spersonalizowane wsparcie w dziedzinie SEO, które pozwoli Ci rozwijać swoją obecność online. Nasz doświadczony zespół ma doświadczenie w realizacji strategii SEO w rozmaitych dziedzinach i branżach: SEO sklepów internetowych, SEO dla restauracji, hoteli, placówek medycznych, deweloperów, dystrybutorów, hurtowni, czy dostępnych usług w wielu branżach. W Sitte.pl doskonale rozumiemy złożoność algorytmów Google i pracujemy nad długoterminowym sukcesem Twojej firmy. Jeśli potrzebujesz wsparcia SEO dostosowanego do swoich potrzeb, skontaktuj się z nami - zespół Sitte.pl z Lublina pomoże Ci osiągnąć wyjątkowe wyniki w świecie online.



Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj