Słownik

Pojęcia, które warto znać

Marketing szeptany

Marketing szeptany (buzz marketing, whisper marketing) – szereg działań i technik, służących rozpowszechnianiu informacji o zaletach i korzyściach dotyczących produktu lub usługi wśród odbiorców należących do grupy docelowej. Buzz marketing pośrednio prowokuje do podjęcia niewymuszonej, spontanicznej dyskusji lub komentarza na temat marki. Informacje o marce zatem rozprzestrzeniają się między kontrahentami w sposób naturalny, nie mają oni wrażenia kontaktu z nachalną reklamą. Dlatego też wywołuje przeważnie reakcje pozytywne klientów , którzy sami angażują się w wypowiedzi, opinie, czy dyskusje. Rolą marketera, który chce efektywnie realizować założenia buzz marketingu jest zatem umiejętne stwarzanie warunków do wymiany informacji między klientami oraz kreowanie atmosfery spontaniczności, przychylności i swobody w wyrażaniu opinii. Wymaga to przygotowania i zrealizowania odpowiedniej strategii, przy wykorzystaniu wielu dostępnych narzędzi. Wśród nich można wymienić choćby Influencer marketing, produkct seeding, programy sprzedażowe oparte na polecaniu produktów, marketing wirusowy i wiele innych. Skuteczny marketing szeptany pozwala na:    

  • dotarcie do klientów w bardzo krótkim czasie,
  • podtrzymywanie dialogu z klientem;
  • realizacja działań promocyjnych stosunkowo niskim kosztem,
  • tworzenie wiarygodności i wzmocnienie wizerunku marki.

Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania to pojęcie określające wyświetlanie wyników w wyszukiwarce Google według konkretnych kryteriów. Algorytmy rozpoznają następujące 

...

Instagram

Instagram(IG lub Insta) to darmowa platforma społecznościowa należąca do Grupy Meta Platforms ( dawniej Facebook). Składa się ona z serwisu internetowego oraz aplikacji, która ze względu na bardzo

...

Accelerated Mobile Pages

Accelerated Mobile Pages(AMP) to wspierany przez Google system open source do  szybkiego renderowania strony internetowej. Technologia AMP ma za zadanie ułatwić użytkownikom przeglądanie

...

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne (Responsive ads) to jeden z formatów reklam udostępniony automatycznie przez Google AdWords przy wykorzystaniu zasobów przesyłanych przez reklamodawców. Bardzo dużą zaletą

...

Meta Keywords

Meta Keywords (meta tag słowa kluczowe, słowa kluczowe dla wyszukiwarki)  – tag służący do definiowania słów kluczowych odnoszących się do danej witryny. Od 2009 roku Google  zrezygnował z

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428