Słownik

Pojęcia, które warto znać

Marketing szeptany

Marketing szeptany (buzz marketing, whisper marketing) – szereg działań i technik, służących rozpowszechnianiu informacji o zaletach i korzyściach dotyczących produktu lub usługi wśród odbiorców należących do grupy docelowej. Buzz marketing pośrednio prowokuje do podjęcia niewymuszonej, spontanicznej dyskusji lub komentarza na temat marki. Informacje o marce zatem rozprzestrzeniają się między kontrahentami w sposób naturalny, nie mają oni wrażenia kontaktu z nachalną reklamą. Dlatego też wywołuje przeważnie reakcje pozytywne klientów , którzy sami angażują się w wypowiedzi, opinie, czy dyskusje. Rolą marketera, który chce efektywnie realizować założenia buzz marketingu jest zatem umiejętne stwarzanie warunków do wymiany informacji między klientami oraz kreowanie atmosfery spontaniczności, przychylności i swobody w wyrażaniu opinii. Wymaga to przygotowania i zrealizowania odpowiedniej strategii, przy wykorzystaniu wielu dostępnych narzędzi. Wśród nich można wymienić choćby Influencer marketing, produkct seeding, programy sprzedażowe oparte na polecaniu produktów, marketing wirusowy i wiele innych. Skuteczny marketing szeptany pozwala na:    

  • dotarcie do klientów w bardzo krótkim czasie,
  • podtrzymywanie dialogu z klientem;
  • realizacja działań promocyjnych stosunkowo niskim kosztem,
  • tworzenie wiarygodności i wzmocnienie wizerunku marki.

Ruch płatny

Ruch płatny (paid traffic) określa ilość odwiedzin witryny przez użytkowników skierowanych przez płatną reklamę. Do wejścia na stronę internetową odbiorcę mogą skierować zarówno kampanie w ramach

...

Google Ads

Google Ads – narzędzie Google wykorzystywane do przeprowadzania kampanii reklamowych poprzez wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, karuzeli produktowej, banerów lub formatów

...

Monitoring pozycji

Monitoring pozycji to systematyczne kontrolowanie i analizowanie miejsca witryny w wynikach wyszukiwania. Ciągłe zmiany na polu konkurencji, zróżnicowanie wytycznych algorytmów Google, jak również

...

CPC

CPC to skrót pochodzący z języka angielskiego Cost Per Click oznaczający koszt kliknięcia. Jego zadaniem jest określenie efektywności reklamy za pomocą obliczenia kwoty, którą reklamodawca musi

...

Canonical

Canonical (Rel Canonical) to meta tag, który umieszcza się w nagłówku dokumentu HTML. Link kanoniczny ma bardzo duży wpływ na indeksowanie strony, gdyż wskazuje robotom Google, który link jest

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj