Słownik

Pojęcia, które warto znać

Marketing szeptany

Marketing szeptany (buzz marketing, whisper marketing) – szereg działań i technik, służących rozpowszechnianiu informacji o zaletach i korzyściach dotyczących produktu lub usługi wśród odbiorców należących do grupy docelowej. Buzz marketing pośrednio prowokuje do podjęcia niewymuszonej, spontanicznej dyskusji lub komentarza na temat marki. Informacje o marce zatem rozprzestrzeniają się między kontrahentami w sposób naturalny, nie mają oni wrażenia kontaktu z nachalną reklamą. Dlatego też wywołuje przeważnie reakcje pozytywne klientów , którzy sami angażują się w wypowiedzi, opinie, czy dyskusje. Rolą marketera, który chce efektywnie realizować założenia buzz marketingu jest zatem umiejętne stwarzanie warunków do wymiany informacji między klientami oraz kreowanie atmosfery spontaniczności, przychylności i swobody w wyrażaniu opinii. Wymaga to przygotowania i zrealizowania odpowiedniej strategii, przy wykorzystaniu wielu dostępnych narzędzi. Wśród nich można wymienić choćby Influencer marketing, produkct seeding, programy sprzedażowe oparte na polecaniu produktów, marketing wirusowy i wiele innych. Skuteczny marketing szeptany pozwala na:    

  • dotarcie do klientów w bardzo krótkim czasie,
  • podtrzymywanie dialogu z klientem;
  • realizacja działań promocyjnych stosunkowo niskim kosztem,
  • tworzenie wiarygodności i wzmocnienie wizerunku marki.

Reklamy produktowe

Reklamy produktowe(Shopping ads) to rodzaj przygotowany pod kątem promocji poroduktu. Najczęściej stosowane są przez sklepy internetowe, które planują i przeprowadzają całe kampanie produktowe.

...

Social media

Social media (platforma społecznościowa, serwis społecznościowy) to określenie dotyczące obszernego serwisu, funkcjonującego w sieci i zapewniającego dynamiczną komunikację między poszczególnymi

...

Google Analytics

Google Analytics – jest to darmowe narzędzie Google, które służy do analizy statystyki ruchu i zachowania użytkowników na naszej stronie internetowej. Warto zaznaczyć, że instrument ten jest

...

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych (keyword cannibalism)  to zjawisko, które zachodzi wówczas, gdy co najmniej dwie podstrony ( adres URL) jednego serwisu są zoptymalizowane na te same słowa

...

Ruch płatny

Ruch płatny (paid traffic) określa ilość odwiedzin witryny przez użytkowników skierowanych przez płatną reklamę. Do wejścia na stronę internetową odbiorcę mogą skierować zarówno kampanie w ramach

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428