Wyniki organiczne (wyniki naturalne, Organic Search) to wyświetlane odpowiedzi na zapytania użytkowników w SERP (search engine result pages), nie będące linkami sponsorowanymi. Wyniki organiczne nie są rezultatem odpłatnych zabiegów właścicieli stron www, ale właśnie są związane z zapytaniem użytkowników wyszukiwarki. Wyniki są wyświetlane w wyszukiwarce na podstawie algorytmów Google. Roboty nieustannie monitorują zawartość Internetu i indeksują strony. Natomiast kolejność wyświetlania poszczególnych stron jest związana z długofalowym procesem w zakresie pozycjonowania. Warto podjąć działania w tym zakresie, by korzystnie wpływać na podniesienie pozycji w wyszukiwarce. Do tych działań należą: - aktualizacja i atrakcyjność contentu;
- analizę i zakres wykorzystania słów kluczowych
- linkowanie;
- dopasowanie strony pod kątem UX;
- zadbanie o bezpieczeństwo użytkowania;
- monitoring pozycji.
Aby dopasować się umiejętnie do algorytmów Google oraz przeprowadzać konsekwentną optymalizację strony w celu podniesienia jej pozycji w wysnikach wyszukiwania warto korzystać z dostępnych narzędzi np. Google Search Console.