Słownik

Pojęcia, które warto znać

Wyniki organiczne

Wyniki organiczne (wyniki naturalne, Organic Search) to wyświetlane odpowiedzi na zapytania użytkowników w SERP (search engine result pages), nie będące linkami sponsorowanymi. Wyniki organiczne nie są rezultatem odpłatnych zabiegów właścicieli stron www, ale właśnie są związane z zapytaniem użytkowników wyszukiwarki. Wyniki są wyświetlane w wyszukiwarce na podstawie algorytmów Google. Roboty nieustannie monitorują zawartość Internetu i indeksują strony. Natomiast kolejność wyświetlania poszczególnych stron jest związana z długofalowym procesem w zakresie pozycjonowania. Warto podjąć działania w tym zakresie, by  korzystnie wpływać na podniesienie pozycji w wyszukiwarce. Do tych działań należą: - aktualizacja i atrakcyjność contentu;

  • analizę i zakres wykorzystania słów kluczowych
  • linkowanie;
  • dopasowanie strony pod kątem UX;
  • zadbanie o bezpieczeństwo użytkowania;
  • monitoring pozycji.

Aby dopasować się umiejętnie do algorytmów Google oraz przeprowadzać konsekwentną optymalizację strony w celu podniesienia jej pozycji w wysnikach wyszukiwania warto korzystać z dostępnych narzędzi np. Google Search Console.

CDN

CDN to sieć serwerów, która dostarcza treść (content) strony internetowej do użytkowników. Jest zatem pośrednikiem między serwerem głównym, a odbiorcami. Serwery CDN pobierają zatem zasoby z serwera

...

Linkowanie

Linkowanieto proces, na który składa się wiele działań mających na celu budowanie struktury linków wewnątrz strony internetowej oraz na witrynach zewnętrznych. Linkowanie na zewnętrznych stronach

...

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie(Long Tail SEO) to bardzo obszerny zakres działań skupionych wokół doboru i eksponowania bardzo dużej ilości rozbudowanych fraz kluczowych. Użycie fraz long tail pozwala na

...

Reklamy tekstowe

Reklamy tekstowe (Text ads) są formą przekazu stosowanego przez reklamodawców w celu promowania usług lub produktów w Google. W systemie Adwords udostępniony jest format składający się

...

Monitoring pozycji

Monitoring pozycji to systematyczne kontrolowanie i analizowanie miejsca witryny w wynikach wyszukiwania. Ciągłe zmiany na polu konkurencji, zróżnicowanie wytycznych algorytmów Google, jak również

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428