Słownik

Pojęcia, które warto znać

RWD

RWD (Responsive Web Design, strona responsywna) to rodzaj nowoczesnej strony internetowej, która pod względem technicznym została tak zaprojektowana, że jej zawartość może być swobodnie wyświetlana w oknach przeglądarki zarówno na ekranach komputerów stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych, bez uszczerbku na jej rozdzielczości, czy przejrzystości. Strona responsywna zatem posiada jeden adres URL, a jej zawartość jest dopasowana do wielkości i możliwości urządzenia, na którym jest wyświetlana.  Układ i zakres grafiki, czy treści może być  nieco inny, ale charakter strony, tematyka i jej ogólny przekaz pozostają takie same. Nadanie witrynie cechy responsywności jest dziś koniecznością, wielu użytkowników korzysta nawet częściej z Internetu na smartfonie, niż na komputerze stacjonarnym. RWD jest bardzo zatem powiązane z UX, to znaczy dobrze zaprojektowana strona responsywna zapewnia użytkownikom szybki i łatwy dostęp do zawartości witryny, bez względu na rodzaj nośnika Internetu. Użytkownik taki będzie usatysfakcjonowany tą możliwością, będzie zatem wchodzić na stronę częściej i w dowolnej chwili może podejmować różne akcje, prowadzące do konwersji. Ponadto warto dodać, ze responsywność jest jedną z cech, które filtrują roboty, ma więc ona również wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

Meta Robots

Meta Robots (meta tag robots)  – to znaczniki stosowane dla określenia wytycznych dla robotów wyszukiwarki, które analizują stronę internetową. Pozwalają one na kontrolowanie indeksacji strony

...

Influencer

Influencer to osoba, która aktywnie udziela się w sieci, dzięki temu zdobywa bardzo dużą popularność oraz wpływ na opinię i zachowania użytkowników internetu. To właśnie od angielskiego słowa

...

Pamięć podręczna wyszukiwarki

Pamięć podręczna wyszukiwarki(Cache wyszukiwarki, Google cache) jest to metoda przechowywania ostatniej zaindeksowanej witryny pobranej i zapisanej przez robota wyszukiwarki. Pozwala to

...

CPC

CPC to skrót pochodzący z języka angielskiego Cost Per Click oznaczający koszt kliknięcia. Jego zadaniem jest określenie efektywności reklamy za pomocą obliczenia kwoty, którą reklamodawca musi

...

HTTPS

HTTPSto skrót od angielskiego wyrażenia Hypertext Transfer Protocol Secure – to protokół przesyłania danych (protokół http) wraz z dodanymi do niego zabezpieczeniami. Dane, które są transferowane

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428