Słownik

Pojęcia, które warto znać

RWD

RWD (Responsive Web Design, strona responsywna) to rodzaj nowoczesnej strony internetowej, która pod względem technicznym została tak zaprojektowana, że jej zawartość może być swobodnie wyświetlana w oknach przeglądarki zarówno na ekranach komputerów stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych, bez uszczerbku na jej rozdzielczości, czy przejrzystości. Strona responsywna zatem posiada jeden adres URL, a jej zawartość jest dopasowana do wielkości i możliwości urządzenia, na którym jest wyświetlana.  Układ i zakres grafiki, czy treści może być  nieco inny, ale charakter strony, tematyka i jej ogólny przekaz pozostają takie same. Nadanie witrynie cechy responsywności jest dziś koniecznością, wielu użytkowników korzysta nawet częściej z Internetu na smartfonie, niż na komputerze stacjonarnym. RWD jest bardzo zatem powiązane z UX, to znaczy dobrze zaprojektowana strona responsywna zapewnia użytkownikom szybki i łatwy dostęp do zawartości witryny, bez względu na rodzaj nośnika Internetu. Użytkownik taki będzie usatysfakcjonowany tą możliwością, będzie zatem wchodzić na stronę częściej i w dowolnej chwili może podejmować różne akcje, prowadzące do konwersji. Ponadto warto dodać, ze responsywność jest jedną z cech, które filtrują roboty, ma więc ona również wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

Nagłówki H1 – H6

Nagłówki H1 – H6 (headlines, header tags, HTML heading.) to znaczniki nagłówkowe, które występują w treściach umieszczanych na stronach internetowych. Litera H pochodzi od „header”, co oznacza

...

Reklamy produktowe

Reklamy produktowe(Shopping ads) to rodzaj przygotowany pod kątem promocji poroduktu. Najczęściej stosowane są przez sklepy internetowe, które planują i przeprowadzają całe kampanie produktowe.

...

Reklamy natywne

Reklamy natywne (Native advertising) to format reklamy udostępniany w ramach usług Google Adwords, dzięki którym przekaz reklamowy jest dostosowany do cech witryny, na której jest wyświetlany.

...

CPC

CPC to skrót pochodzący z języka angielskiego Cost Per Click oznaczający koszt kliknięcia. Jego zadaniem jest określenie efektywności reklamy za pomocą obliczenia kwoty, którą reklamodawca musi

...

Remarketing

Remarketing– to szereg działań, które dotyczą komunikacji z odbiorcą, który odwiedził już daną witrynę, jednakże nie podjął dalszych kroków, nie dokonał żadnych zakupów, pobrania plików, nie

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428