Słownik

Pojęcia, które warto znać

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych (keyword cannibalism)  to zjawisko, które zachodzi wówczas, gdy co najmniej dwie podstrony ( adres URL) jednego serwisu są zoptymalizowane na te same słowa kluczowe. Efektem tego jest rywalizacja między tymi podstronami o pozycję, w miejsce rywalizacji z  konkurencją. Roboty Google analizując treści obu podstron skupionych na tej samej frazie nie będą w stanie określić ich pierwszeństwa. Wyświetlą zatem wyżej  zamiennie, raz jedną raz drugą stronę. Efektem tej rywalizacji jest zmniejszenie ruchu organicznego.  Podobna sytuacja występuje, gdy wiele stron publikuje treści o tej samej lub bardzo podobnej tematyce. Na kanibalizację  najbardziej narażone są witryny zajmujące się bardzo wąską dziedziną, blogerzy, lub sklepy z rozbudowanymi kategoriami. Aby zminimalizować efekt kanibalizacji należy w sposób staranny dobierać frazy kluczowe. Dodatkowo zaleca się używanie tagów kanonicznych w sekcji head. Tagi te wskazują robotom Google, która strona jest ważniejsza. Można również w odpowiedni sposób zastosować linkowanie poprzez użycie unikalnych anchorów oraz przekierowanie 301 do najbardziej istotnej strony. Należy zatem zaplanować strategię optymalizacji strony oraz stosować skuteczne działania, mające przeciwdziałać negatywnym skutkom kanibalizacji.

Nagłówki H1 – H6

Nagłówki H1 – H6 (headlines, header tags, HTML heading.) to znaczniki nagłówkowe, które występują w treściach umieszczanych na stronach internetowych. Litera H pochodzi od „header”, co oznacza

...

Katalog stron

Katalog stron (katalog seo, web directory) – to  zbiór najróżniejszych stron internetowych uporządkowanych pod względem tematycznym. Każdy właściciel firmy może tam umieścić swoją wizytówkę,

...

Meta Robots

Meta Robots (meta tag robots)  – to znaczniki stosowane dla określenia wytycznych dla robotów wyszukiwarki, które analizują stronę internetową. Pozwalają one na kontrolowanie indeksacji strony

...

RWD

RWD (Responsive Web Design, strona responsywna) to rodzaj nowoczesnej strony internetowej, która pod względem technicznym została tak zaprojektowana, że jej zawartość może być swobodnie wyświetlana

...

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany to subtelne narzędzie marketingowe w internecie lub w prasie. polegająca na publikacji artykułu zawierającego nieoczywistą reklamę produktu, marki lub usługi. Artykuł

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428