Reklamy tekstowe (Text ads) są formą przekazu stosowanego przez reklamodawców w celu promowania usług lub produktów w Google. W systemie Adwords udostępniony jest format składający się z:
- 2 nagłówków - każdy z nich może składać się z 30 znaków, powinny być bardzo atrakcyjne i wzbudzać zainteresowanie. Ważne jest, by nagłówki zawierały odpowiednie frazy kluczowe.
- tekstu reklamy, pisanego językiem korzyści i składającego się z 80 znaków, tekst powinien zawierać zwroty CTA, które bezpośrednio zachęcą użytkownika do działania
- adresu URL, który zawiera nazwę domeny oraz tzw. ścieżkę, składającą się z dwóch pól, w każdym można wpisać tekst (po 15 znaków) informujący o tym, na jaką stronę przekierowuje link.
Istnieje jeszcze format rozszerzony reklamy tekstowej, składający się z trzech nagłówków, dwóch opisów, adresu URL opartego na 2 alternatywnych „ścieżkach" oraz końcowego adresu URL. W październiku 2021 Google ogłosiło ograniczanie rozszerzonych reklam tekstowych. W ich miejsce od 2022 roku będzie można stosować reklamy elastyczne.