Słownik

Pojęcia, które warto znać

Instagram

Instagram (IG lub Insta) to darmowa platforma społecznościowa należąca do Grupy Meta Platforms ( dawniej Facebook). Składa się ona z serwisu internetowego oraz aplikacji, która ze względu na bardzo duże zainteresowanie użytkowników mobilnych stała się niezwykle popularna. Instagram jako aplikacja jest jak dotąd najczęściej wykorzystywanym kanałem do dzielenia się relacjami z codzienności. zdjęciami, Użytkownik w swoim profilu umieszcza zdjęcia, filmy, transmisje live, posty, które może zobaczyć odbiorca, jeśli obserwuje dany profil.  

Na Instagramie można obserwować konkretne osoby lub firmy oraz określoną tematykę treści za pomocą znaczników zwanych hashtagami. Instagram stał się obecnie jednym z najbardziej skutecznych kanałów realizowania strategii komunikacji firmy z klientami. Na podstawie zebranych danych użytkowników można dotrzeć z przekazem reklamowym do pożądanej grupy docelowej. Na Instagramie funkcjonuje bowiem system reklamowy Facebook Ads, który może poszczycić się bardzo wysokim zasięgiem oddziaływania. Dzięki aktywności na Instagramie firma może zwiększyć świadomość marki, rozbudować społeczność skupioną wokół niej, a w konsekwencji skutecznie realizować cele sprzedażowe. Dodatkowym atutem platformy jest możliwość komunikowania się z użytkownikami ( wymiana wiadomości, wyświetlanie ankiet, zapytań itp.) oraz zamieszczanie linków przekierowujących na stronę sprzedażową. Znaczącą rolę na Instagramie mają influenserzy, którzy na zlecenie jakiejś firmy za pomocą aplikacji publikują zdjęcia, filmy, relacje, które realizują strategię marketingową marki.

Reklamy natywne

Reklamy natywne (Native advertising) to format reklamy udostępniany w ramach usług Google Adwords, dzięki którym przekaz reklamowy jest dostosowany do cech witryny, na której jest wyświetlany.

...

SAAS

SAAS jest skrótem angielskiego zwrotu “software as a service” tłumaczonym jako oprogramowanie jako usługa i oznaczającym udostępnianie systemów, aplikacji, programów użytkownikom Internetu,

...

Targetowanie

Targetowanie – to proces, w którym dokonuje się celowej selekcji odbiorców przekazu, w celu przygotowania odpowiedniej formy przekazu i dotarcia z nim do konkretnej grupy. W odniesieniu do

...

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne (local SEO) – działania obejmujące optymalizację strony w celu poprawy widoczności wśród użytkowników danej lokalizacji i związanych z obszarem działania marki związanej ze

...

Landing page

Landing page to po prostu strona docelowa. W dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza „stronę lądowania”, czyli tą witrynę, do której doprowadziło nas kliknięcie w baner reklamowy lub

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428