Artykuł sponsorowany to subtelne narzędzie marketingowe w internecie lub w prasie. polegająca na publikacji artykułu zawierającego nieoczywistą reklamę produktu, marki lub usługi. Artykuł sponsorowany ma charakter publicystyczny i zawiera ciekawe i wartościowe informacje dla czytelnika. Wyróżnia go jednak uzupełnienie merytorycznej treści o przekaz wybitnie promujący dany produkt lub zawierający link przekierowujący do strony sprzedażowej. Podstawowym wymogiem dobrze napisanego artykułu sponsorowanego jest stworzenie niezwykle atrakcyjnej i wzbudzającej zainteresowanie odbiorców treści. Tekst nie powinien zawierać oczywistej, natarczywej reklamy, raczej jego rola ma zachęcić do samodzielnego poszukiwania dalszych informacji o produkcie. Artykuły sponsorowane najczęściej są pisane w formie poradników, ekspertyz, porównań, czy też wywiadów z autorytetem. Napisanie nienachalnego, ale skutecznego w odbiorze artykułu sponsorowanego jest dość trudną sztuką, warto zatem rozważyć zlecenie jego przygotowywania przez copywritera. Tekst przygotowany przez profesjonalistę będzie skutecznym narzędziem marketingowym, a jednocześnie dla odbiorcy okaże się użyteczny i inspirujący. Copywriterzy przygotowując artykuł sponsorowany wykonują bardzo dogłębny research. Korzystają z wielu przydatnych technik optymalizacji treści np. Surfera SEO, dbają o poprawność językową i rzetelność zamieszczanych informacji.