Słownik

Pojęcia, które warto znać

Targetowanie

Targetowanie – to proces, w którym dokonuje się celowej selekcji odbiorców przekazu, w celu przygotowania odpowiedniej formy przekazu i dotarcia z nim do konkretnej grupy. W odniesieniu do targetowania w Internecie należy zwrócić uwagę na możliwości zbierania danych głównie przez Google Ads i Facebook Ads, co pozwala na całkowitą personalizację reklam. Przy wykorzystaniu zatem tych najpopularniejszych narzędzi można trafić z reklamą do tych odbiorców, którzy są potencjalnie zainteresowani treścią zawartą na stronie internetowej ( asortymentem, usługą). Przekaz oparty na targetowaniu jest skuteczny, przynosi wymierne korzyści nie tylko finansowe, ale również wizerunkowe. Zazwyczaj targetowanie równizcuje się w następujący sposób:

  • targetowanie behawioralne opiera się na analizie nawyków zakupowych użytkowników, sposobu poruszania się po sklepie internetowym i prezentowanych preferencji w procesie zakupu
  • targetowanie kontekstowe polega na umieszczaniu takich reklam, których treść jest zgodna z tematyką danej witryny;
  • targetowanie mikro- ( lub hiper-) określa dopasowanie reklam do odbiorcy na podstawie bardzo dogłębnej analizy cech odbiorcy. Zazwyczaj korzysta się z niego na mediach społecznościowych, które umożliwiają taką zaawansowaną personalizację.

CPC

CPC to skrót pochodzący z języka angielskiego Cost Per Click oznaczający koszt kliknięcia. Jego zadaniem jest określenie efektywności reklamy za pomocą obliczenia kwoty, którą reklamodawca musi

...

CMS

CMS - to skrót z języka angielskiego oznaczający system zarządzania treścią (Content Management System). Jest to oprogramowanie służące do tworzenia, publikowania i modernizowania zawartości strony

...

Mailing reklamowy

Mailing reklamowy – to przesyłanie ( najczęściej przez firmy) w formie elektronicznej wiadomości o charakterze komercyjnym. Stanowi on formę skutecznej bezpośredniej reklamy, zawierającej odpowiedni

...

Wizytówka internetowa

Wizytówka internetowa to najprostsza, najmniej rozbudowana i najtańsza strona internetowa, która prezentuje podstawowe dane o firmie. Wizytówka umieszczana jest w sieci w celu zaznaczenia obecności

...

Okno pop-up

Okno pop-upto tzw wyskakujące okienko, czyli automatyczne wyświetlanie w przeglądarce nowego okna z dodatkowym komunikatem. Najczęstszym obecnie powodem występowania pop upów

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428