Targetowanie – to proces, w którym dokonuje się celowej selekcji odbiorców przekazu, w celu przygotowania odpowiedniej formy przekazu i dotarcia z nim do konkretnej grupy. W odniesieniu do targetowania w Internecie należy zwrócić uwagę na możliwości zbierania danych głównie przez Google Ads i Facebook Ads, co pozwala na całkowitą personalizację reklam. Przy wykorzystaniu zatem tych najpopularniejszych narzędzi można trafić z reklamą do tych odbiorców, którzy są potencjalnie zainteresowani treścią zawartą na stronie internetowej ( asortymentem, usługą). Przekaz oparty na targetowaniu jest skuteczny, przynosi wymierne korzyści nie tylko finansowe, ale również wizerunkowe. Zazwyczaj targetowanie równizcuje się w następujący sposób:
- targetowanie behawioralne opiera się na analizie nawyków zakupowych użytkowników, sposobu poruszania się po sklepie internetowym i prezentowanych preferencji w procesie zakupu
- targetowanie kontekstowe polega na umieszczaniu takich reklam, których treść jest zgodna z tematyką danej witryny;
- targetowanie mikro- ( lub hiper-) określa dopasowanie reklam do odbiorcy na podstawie bardzo dogłębnej analizy cech odbiorcy. Zazwyczaj korzysta się z niego na mediach społecznościowych, które umożliwiają taką zaawansowaną personalizację.