Audyt UX to wszechstronna analiza i ocena strony internetowej pod kątem spełniania oczekiwań jej użytkowników. TZW User Experience i User Usability to podstawowe kryteria określające użyteczność strony, jej czytelność, przejrzystość przekazu oraz zgodność z obowiązującymi trendami. Celem audytu UX jest usprawnienie odbioru witryny przez użytkowników. Podczas monitorowania użyteczności strony sprawdza się:
- strukturę strony internetowej;
- logikę i łatwość systemu nawigacji;
- czytelność i sposób przekazania treści;
- klarowność i zrozumiałość przekazu na stronie www;
- użyteczność formularzy,
- rozmieszczenie elementów graficznych;
- funkcjonalność przycisków klikalnych na stronie;
- responsywność strony
- łatwość konwersji realizowana poprzez dostępność elementów zachęcających do podjęcia akcji przez użytkowników.
Skutecznie i prawidłowo wykonany audyt UX pozwala na sprecyzowanie konstruktywnych wniosków, których realizacja doprowadzi do rozwinięcia i przebudowy witryny oraz do jej optymalizacji pod względem użyteczności. Dodatkowo audyt UX jest aktywatorem korekty i intensyfikacji celów biznesowych związanych z funkcjonowaniem strony internetowej.