Pozycjonowanie szerokie (Long Tail SEO) to bardzo obszerny zakres działań skupionych wokół doboru i eksponowania bardzo dużej ilości rozbudowanych fraz kluczowych. Użycie fraz long tail pozwala na zmniejszenie konkurencyjności i dotarcie do odbiorcy zainteresowanego konkretnym produktem. Użytkownik, który ma już sprecyzowaną potrzebę jest idealnym odbiorcą pozycjonowania szerokiego. Zazwyczaj jego wejście na stronę skutkuje konwersją. Ale Long Tail SEO mimo, iż cechuje go bardzo wysoka skuteczność opiera się na dość mozolnym procesie. Frazy długiego ogona są rzadziej wyszukiwane, jednostkowo generują mniej wyświetleń, jednakże korzystanie z bardzo wielu ( np. kilku setek) fraz long tail pozwoli na częstsze wyświetlanie witryny. Z pozycjonowania szerokiego najczęściej korzystają rozbudowane sklepy internetowe z bardzo szeroką ofertą. Dzięki użyciu wielu fraz long tail witryny mogą:
- uzyskać szybki i odpowiednio stabilny efekt pozycjonowania,
- zwiększyć ruch na stronie;
- generować wyższy zysk,
- zmniejszyć współczynnik odrzuceń,
- wydłużyć czas odwiedzin odbiorcy na stronie.