Słownik

Pojęcia, które warto znać

CMS

CMS - to skrót z języka angielskiego oznaczający system zarządzania treścią (Content Management System). Jest to oprogramowanie służące do tworzenia, publikowania i modernizowania zawartości strony internetowej. CMS wykorzystywany jest chętnie do zarządzania serwisami zawierającymi dużą ilość danych, podstron i przekierowań. Użytkownik może samodzielnie nawigować panel administracyjny i w sposób zaawansowany i dowolny edytować, usuwać lub dodawać elementy treści. CMS znacznie również ułatwia zarządzanie grafiką: można dodawać lub usuwać zdjęcia oraz inne elementy grafiki, dzięki czemu na bieżąco aktualizowana jest zawartość strony. Skorzystanie z  systemu CMS w sposób łatwy i przystępny pozwala stworzyć wybraną witrynę na podstawie szablonu, ingerować w jej treść, jak również umożliwia zarządzanie relacjami z użytkownikami strony na poziomie newsletteru, komentarzy, czy czatu. Zakres funkcji i sposób korzystania z CMS może się różnić, jednak zwykle systemy te charakteryzuje prosty, przyjazny dla użytkownika interfejs, łatwy w obsłudze panel administracyjny oraz dostępność wielu szablonów i modułów, dzięki którym można stworzyć każdy rodzaj funkcjonalnej i atrakcyjnej strony internetowej. Dodatkowo ze względu na dostępność systemów CMS możemy je rozróżnić na:

  • Systemy typu Open Source (np. WordPress, Joomla, Prestashop), cechuje ich bezpłatny i łatwy dostęp do kodu źródłowego. Użytkownicy mogą wykorzystywać w dość szerokim zakresie wtyczki, moduły czy też szablony graficzne. Dają możliwość zbudowania strony blogowej, e-sklepu lub rozbudowanej witryny w sposób bezkosztowy. Systemy typu Open Source zwykle są dość bezpieczne, ale ze względu na olbrzymią społeczność globalną skupioną wokół darmowych CMS można spodziewać się zwiększonej ilości ataków hakerskich, warto też zadbać o regularne aktualizacje zasobów.
  • CMS typu SaaS (np. Shoper) to platformy umieszczane w chmurze – są opłacane, najczęściej w systemie abonamentowym. Użytkownicy nie mają dostępu do kodu źródłowego witryny, większość funkcji jest ograniczona. Niemniej jednak zaletą tych rozwiązań jest bardzo prosta obsługa oraz brak konieczności obciążania serwera.
  • CMS dedykowane są od podstaw tworzone według konkretnych potrzeb klienta, którym w tym przypadku najczęściej jest duża firma. Dedykowana aplikacja CMS to rozwiązanie dość kosztowne, ale gwarantujące w możliwie najlepszy sposób dopasowanie wszystkich funkcjonalności do bieżących i przyszłych celów strategicznych . Dedykowany system cechuje indywidualnie przygotowany szablon graficzny oraz zakres funkcji dobranych według potrzeb klienta.

Remarketing

Remarketing– to szereg działań, które dotyczą komunikacji z odbiorcą, który odwiedził już daną witrynę, jednakże nie podjął dalszych kroków, nie dokonał żadnych zakupów, pobrania plików, nie

...

Ruch płatny

Ruch płatny (paid traffic) określa ilość odwiedzin witryny przez użytkowników skierowanych przez płatną reklamę. Do wejścia na stronę internetową odbiorcę mogą skierować zarówno kampanie w ramach

...

B2B

 

B2B - skrót pochodzący od angielskiego zwrotu Business to Business, oznaczający wszystkie rodzaje aktywności biznesowej zachodzące pomiędzy przedsiębiorstwami

...

CPC

CPC to skrót pochodzący z języka angielskiego Cost Per Click oznaczający koszt kliknięcia. Jego zadaniem jest określenie efektywności reklamy za pomocą obliczenia kwoty, którą reklamodawca musi

...

Mikrodane

MikrodaneMicrodata , znaczniki danych strukturalnych) –  są to dane strukturalne, które uzupełniają język HTML o atrybuty ułatwiające ich zrozumienie zawartości witryny przez roboty

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj