Słownik

Pojęcia, które warto znać

Influencer

Influencer to osoba, która aktywnie udziela się w sieci, dzięki temu zdobywa bardzo dużą popularność oraz wpływ na opinię i zachowania użytkowników internetu. To właśnie od angielskiego słowa „influence”, czyli „wpływ” powstało to określenie tzw. twórcy cyfrowego, która prowadzi intensywnie swoje profile w social mediach. Influencer zazwyczaj jest zatrudniany przez firmy i organizacje w celu promowania produktów, marek lub usług. Od kilku lat influence marketing jest bardzo dynamicznie rozwijającym się elementem strategii marketingowej każdej większej firmy. Influencer na swoim profilu na różnych internetowych kanałach komunikacji ( social media, Youtube, Tiktok, Instagram, blogi, podcasty) publikuje treści o określonej tematyce. Dodając regularnie zdjęcia, animacje, filmy, recenzje, stopniowo tworzy zaangażowaną społeczność zebraną wokół swojego profilu. Dzięki temu osiąga dużą liczbę obserwujących (fanów), którzy uważnie śledzą jego aktywność. Influencer  chętnie nawiązuje bezpośrednie relacje ze swoimi odbiorcami, udziela porad i dzieli się wiedzą, przez co staje się dla fanów w ich subiektywnym odczuciu wiarygodnym źródłem informacji lub nawet autorytetem., oraz, Istnieje wiele typów influencerów, których dzielimy:

  • ze względu na liczbę obserwujących (zasięg): nanoinfluencerów (<1000 fanów), mikroinluencerów ?(1-20 tys. fanów),  midiinfluencerów (20-100 tys. fanów),  makroinluencerów ( > 100 tys. fanów) oraz megainfluencerów (celebrytów);
  • ze względu na tematykę i motywację zamieszczanych treści:  artystów, lifestylerów, aktywistów, idoli, ekspertów;
  • ze względu na rodzaj wykorzystywanej platformy: - youtuberów, instagramerów, blogerów, tiktokerów, vlogerów.

Osobnym rodzajem influencera jest influencer CGI. To całkowicie wirtualna postać, stworzona przez sztuczną inteligencję metodą computer-generated imagery ( obraz generowany komputerowo). Postać ta, choć nierzeczywista zyskuje bardzo szeroką rzeszę obserwujących i jest wykorzystywana w kampaniach reklamowych przez firmy.  

Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania to pojęcie określające wyświetlanie wyników w wyszukiwarce Google według konkretnych kryteriów. Algorytmy rozpoznają następujące 

...

Instagram

Instagram(IG lub Insta) to darmowa platforma społecznościowa należąca do Grupy Meta Platforms ( dawniej Facebook). Składa się ona z serwisu internetowego oraz aplikacji, która ze względu na bardzo

...

Accelerated Mobile Pages

Accelerated Mobile Pages(AMP) to wspierany przez Google system open source do  szybkiego renderowania strony internetowej. Technologia AMP ma za zadanie ułatwić użytkownikom przeglądanie

...

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne (Responsive ads) to jeden z formatów reklam udostępniony automatycznie przez Google AdWords przy wykorzystaniu zasobów przesyłanych przez reklamodawców. Bardzo dużą zaletą

...

Meta Keywords

Meta Keywords (meta tag słowa kluczowe, słowa kluczowe dla wyszukiwarki)  – tag służący do definiowania słów kluczowych odnoszących się do danej witryny. Od 2009 roku Google  zrezygnował z

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428