Słownik

Pojęcia, które warto znać

Influencer

Influencer to osoba, która aktywnie udziela się w sieci, dzięki temu zdobywa bardzo dużą popularność oraz wpływ na opinię i zachowania użytkowników internetu. To właśnie od angielskiego słowa „influence”, czyli „wpływ” powstało to określenie tzw. twórcy cyfrowego, która prowadzi intensywnie swoje profile w social mediach. Influencer zazwyczaj jest zatrudniany przez firmy i organizacje w celu promowania produktów, marek lub usług. Od kilku lat influence marketing jest bardzo dynamicznie rozwijającym się elementem strategii marketingowej każdej większej firmy. Influencer na swoim profilu na różnych internetowych kanałach komunikacji ( social media, Youtube, Tiktok, Instagram, blogi, podcasty) publikuje treści o określonej tematyce. Dodając regularnie zdjęcia, animacje, filmy, recenzje, stopniowo tworzy zaangażowaną społeczność zebraną wokół swojego profilu. Dzięki temu osiąga dużą liczbę obserwujących (fanów), którzy uważnie śledzą jego aktywność. Influencer  chętnie nawiązuje bezpośrednie relacje ze swoimi odbiorcami, udziela porad i dzieli się wiedzą, przez co staje się dla fanów w ich subiektywnym odczuciu wiarygodnym źródłem informacji lub nawet autorytetem., oraz, Istnieje wiele typów influencerów, których dzielimy:

  • ze względu na liczbę obserwujących (zasięg): nanoinfluencerów (<1000 fanów), mikroinluencerów ?(1-20 tys. fanów),  midiinfluencerów (20-100 tys. fanów),  makroinluencerów ( > 100 tys. fanów) oraz megainfluencerów (celebrytów);
  • ze względu na tematykę i motywację zamieszczanych treści:  artystów, lifestylerów, aktywistów, idoli, ekspertów;
  • ze względu na rodzaj wykorzystywanej platformy: - youtuberów, instagramerów, blogerów, tiktokerów, vlogerów.

Osobnym rodzajem influencera jest influencer CGI. To całkowicie wirtualna postać, stworzona przez sztuczną inteligencję metodą computer-generated imagery ( obraz generowany komputerowo). Postać ta, choć nierzeczywista zyskuje bardzo szeroką rzeszę obserwujących i jest wykorzystywana w kampaniach reklamowych przez firmy.  

Audyt SEO

Audyt SEO to szereg działań, które mają na celu kompleksową weryfikację witryny internetowej pod kątem jej cech bezpośrednio wpływających na pozycjonowanie. Podczas dogłębnej analizy strony

...

Landing page

Landing page to po prostu strona docelowa. W dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza „stronę lądowania”, czyli tą witrynę, do której doprowadziło nas kliknięcie w baner reklamowy lub

...

Facebook

Facebook to najpopularniejszy jak dotąd serwis społecznościowy na świecie. Powstał w 2004 roku z inicjatywy Marka Zuckerberga, którego zamysłem było stworzenie dla studentów sprawnej platformy do

...

Social media

Social media (platforma społecznościowa, serwis społecznościowy) to określenie dotyczące obszernego serwisu, funkcjonującego w sieci i zapewniającego dynamiczną komunikację między poszczególnymi

...

Insta story

Insta story ( Instastory, Stories, relacja na Instagramie) to rodzaj publikowania treści wizualnych na Instagramie, która polega na krótkiej prezentacji informacji „z dnia”, streszczenia wydarzeń z

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428