Słownik

Pojęcia, które warto znać

CPC

CPC to skrót pochodzący z języka angielskiego Cost Per Click oznaczający koszt kliknięcia. Jego zadaniem jest określenie efektywności reklamy za pomocą obliczenia kwoty, którą reklamodawca musi zapłacić za pojedyncze kliknięcie w jego reklamę. Cena  Cost Per Click jest dość zróżnicowana i głównie zależy od systemu, z jakiego się korzysta:  na przykład na Facebook Ads czy Google Ads ustalana w wyniku aukcji między reklamodawcami. W takim przypadku trudno jest na wstępie dokonać oszacowania kosztów kampanii. Dlatego też, aby określić, czy reklama w danym systemie  jest opłacalna należy przeprowadzić tzw. kampanię testową w różnych systemach reklamowych. Istotą zoptymalizowanej pod względem kosztowym kampanii reklamowej jest niski koszt kliknięcia. Niewątpliwą zaletą wykorzystania CPC jest możliwość natychmiastowego wyświetlania reklam oraz dowolność ich modyfikacji i optymalizacji w trakcie kampanii.

Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania to pojęcie określające wyświetlanie wyników w wyszukiwarce Google według konkretnych kryteriów. Algorytmy rozpoznają następujące 

...

Instagram

Instagram(IG lub Insta) to darmowa platforma społecznościowa należąca do Grupy Meta Platforms ( dawniej Facebook). Składa się ona z serwisu internetowego oraz aplikacji, która ze względu na bardzo

...

Accelerated Mobile Pages

Accelerated Mobile Pages(AMP) to wspierany przez Google system open source do  szybkiego renderowania strony internetowej. Technologia AMP ma za zadanie ułatwić użytkownikom przeglądanie

...

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne (Responsive ads) to jeden z formatów reklam udostępniony automatycznie przez Google AdWords przy wykorzystaniu zasobów przesyłanych przez reklamodawców. Bardzo dużą zaletą

...

Meta Keywords

Meta Keywords (meta tag słowa kluczowe, słowa kluczowe dla wyszukiwarki)  – tag służący do definiowania słów kluczowych odnoszących się do danej witryny. Od 2009 roku Google  zrezygnował z

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428