Pozycjonowanie lokalne (local SEO) – działania obejmujące optymalizację strony w celu poprawy widoczności wśród użytkowników danej lokalizacji i związanych z obszarem działania marki związanej ze stroną internetową. Innymi słowy to takie dopasowanie witryny, by wyświetlała się ona odbiorcom w określonej lokalizacji. Pozycjonowanie lokalne najczęściej dotyczy sklepów internetowych oferujących produkty lub usługi oraz innych firm ( usług, banków, przychodni itp.), których działalność jest realizowana na danym obszarze. Pozycjonowanie lokalne dotyczy nie tylko określonych zadań w ramach samej witryny ( on site np. frazy, linkowanie wew., SEO), ale również odnosi się do działań off site np. wizytówki firmy umieszczanej w Google Moja Firma, czy pozyskiwania linków. Ze względu na coraz bardziej zaawansowane działania Google w zakresie personalizacji, Local SEO staje się bardzo istotnym narzędziem marketingu internetowego. Ważne staje się optymalizowanie strony nie tyle pod kątem zasięgu ogólnokrajowego, co właśnie lokalnego. Pozwala bowiem na błyskawiczne pozyskanie zainteresowanie klientów z najbliższej okolicy i zdecydowanie zwiększa ruch na stronie.