Słownik

Pojęcia, które warto znać

SSL

SSL (Secure Socket Layer) to nazwa protokołu sieciowego, który jest powszechnie używany do zabezpieczania komunikacji w celu szyfrowania danych. Protokół został wprowadzony w 1994 roku przez firmę Netscape i jest powszechnie stosowany przez te firmy, które chcą zapewnić bezpieczny standard przesyłania danych personalnych, loginów lub haseł w sieci. Protokół jest narzędziem, który pozwala zapewnić o wiarygodności witryny i zapewnia zaufanie użytkowników. Do szyfrowania danych stosuje się certyfikat zawierający stosowną długość klucza. Im dłuższy klucz, tym trudniej go odczytać, co daje wyższy poziom zabezpieczenia. O zastosowaniu protokołu bezpieczeństwa użytkownik może dowiedzieć się z postaci oznaczenia adresu URL. W przypadku szyfrowania danych adres rozpoczyna przedrostek „https://” w przypadku braku zabezpieczeń jest to http://. Ponadto przed adresem bardzo często umieszczana jest ikonka kłódki. W większości przypadków zastosowanie znajdują następujące  rodzaje SSL:

  • DV (Domain Validation) podstawowa forma certyfikatu, który  szyfruje dane tylko w obrębie domeny.
  • OV (Organization Validation) – to protokół, który potwierdza nie tylko autentyczność witryny, ale również jej właściciela, sprawdzane są jego dane i dane firmy.
  • EV (Extended Validation) – protokół potwierdza wiarygodność firmy, poprzez jej całkowite uwierzytelnienie. Pasek adresu wówczas zaznaczony jest zielonym kolorem. Z najwyzszegoi uwierzytelnienia korzystają instytucje finansowe lub np. rządowe.

Fraza kluczowa

Fraza kluczowa (keywords, keyphrases) – to słowo lub zestaw wyrazów, na które pozycjonowana jest witryna. Stanowią one część pozycjonowanej treści strony i jednocześnie są tożsame z hasłami

...

Mailing reklamowy

Mailing reklamowy – to przesyłanie ( najczęściej przez firmy) w formie elektronicznej wiadomości o charakterze komercyjnym. Stanowi on formę skutecznej bezpośredniej reklamy, zawierającej odpowiedni

...

Udostępnianie

Udostępnianieto pojęcie, które zwykło się używać jako określenie rozpowszechniania, czy dzielenia się pewnymi plikami. Najczęściej użytkownicy dzielą się treścią na stronie internetowej, w

...

Monitoring pozycji

Monitoring pozycji to systematyczne kontrolowanie i analizowanie miejsca witryny w wynikach wyszukiwania. Ciągłe zmiany na polu konkurencji, zróżnicowanie wytycznych algorytmów Google, jak również

...

Optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja strony internetowej to szereg intencjonalnych działań, mających na celu przeprowadzenie zmian w strukturze, zawartości i charakterze witryny, aby dopasować je do wytycznych

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj