Słownik

Pojęcia, które warto znać

SSL

SSL (Secure Socket Layer) to nazwa protokołu sieciowego, który jest powszechnie używany do zabezpieczania komunikacji w celu szyfrowania danych. Protokół został wprowadzony w 1994 roku przez firmę Netscape i jest powszechnie stosowany przez te firmy, które chcą zapewnić bezpieczny standard przesyłania danych personalnych, loginów lub haseł w sieci. Protokół jest narzędziem, który pozwala zapewnić o wiarygodności witryny i zapewnia zaufanie użytkowników. Do szyfrowania danych stosuje się certyfikat zawierający stosowną długość klucza. Im dłuższy klucz, tym trudniej go odczytać, co daje wyższy poziom zabezpieczenia. O zastosowaniu protokołu bezpieczeństwa użytkownik może dowiedzieć się z postaci oznaczenia adresu URL. W przypadku szyfrowania danych adres rozpoczyna przedrostek „https://” w przypadku braku zabezpieczeń jest to http://. Ponadto przed adresem bardzo często umieszczana jest ikonka kłódki. W większości przypadków zastosowanie znajdują następujące  rodzaje SSL:

  • DV (Domain Validation) podstawowa forma certyfikatu, który  szyfruje dane tylko w obrębie domeny.
  • OV (Organization Validation) – to protokół, który potwierdza nie tylko autentyczność witryny, ale również jej właściciela, sprawdzane są jego dane i dane firmy.
  • EV (Extended Validation) – protokół potwierdza wiarygodność firmy, poprzez jej całkowite uwierzytelnienie. Pasek adresu wówczas zaznaczony jest zielonym kolorem. Z najwyzszegoi uwierzytelnienia korzystają instytucje finansowe lub np. rządowe.

Insta story

Insta story ( Instastory, Stories, relacja na Instagramie) to rodzaj publikowania treści wizualnych na Instagramie, która polega na krótkiej prezentacji informacji „z dnia”, streszczenia wydarzeń z

...

Google Analytics

Google Analytics – jest to darmowe narzędzie Google, które służy do analizy statystyki ruchu i zachowania użytkowników na naszej stronie internetowej. Warto zaznaczyć, że instrument ten jest

...

Copywriting

Copywriting jest bardzo szerokim pojęciem odnoszącym się do sposobu pisania kreatywnych i atrakcyjnych tekstów, które mają na celu wywołanie określonej reakcji u odbiorcy. Copywriting stosowany jest

...

Remarketing

Remarketing– to szereg działań, które dotyczą komunikacji z odbiorcą, który odwiedził już daną witrynę, jednakże nie podjął dalszych kroków, nie dokonał żadnych zakupów, pobrania plików, nie

...

Canonical

Canonical (Rel Canonical) to meta tag, który umieszcza się w nagłówku dokumentu HTML. Link kanoniczny ma bardzo duży wpływ na indeksowanie strony, gdyż wskazuje robotom Google, który link jest

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj