Słownik

Pojęcia, które warto znać

SSL

SSL (Secure Socket Layer) to nazwa protokołu sieciowego, który jest powszechnie używany do zabezpieczania komunikacji w celu szyfrowania danych. Protokół został wprowadzony w 1994 roku przez firmę Netscape i jest powszechnie stosowany przez te firmy, które chcą zapewnić bezpieczny standard przesyłania danych personalnych, loginów lub haseł w sieci. Protokół jest narzędziem, który pozwala zapewnić o wiarygodności witryny i zapewnia zaufanie użytkowników. Do szyfrowania danych stosuje się certyfikat zawierający stosowną długość klucza. Im dłuższy klucz, tym trudniej go odczytać, co daje wyższy poziom zabezpieczenia. O zastosowaniu protokołu bezpieczeństwa użytkownik może dowiedzieć się z postaci oznaczenia adresu URL. W przypadku szyfrowania danych adres rozpoczyna przedrostek „https://” w przypadku braku zabezpieczeń jest to http://. Ponadto przed adresem bardzo często umieszczana jest ikonka kłódki. W większości przypadków zastosowanie znajdują następujące  rodzaje SSL:

  • DV (Domain Validation) podstawowa forma certyfikatu, który  szyfruje dane tylko w obrębie domeny.
  • OV (Organization Validation) – to protokół, który potwierdza nie tylko autentyczność witryny, ale również jej właściciela, sprawdzane są jego dane i dane firmy.
  • EV (Extended Validation) – protokół potwierdza wiarygodność firmy, poprzez jej całkowite uwierzytelnienie. Pasek adresu wówczas zaznaczony jest zielonym kolorem. Z najwyzszegoi uwierzytelnienia korzystają instytucje finansowe lub np. rządowe.

Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania to pojęcie określające wyświetlanie wyników w wyszukiwarce Google według konkretnych kryteriów. Algorytmy rozpoznają następujące 

...

Instagram

Instagram(IG lub Insta) to darmowa platforma społecznościowa należąca do Grupy Meta Platforms ( dawniej Facebook). Składa się ona z serwisu internetowego oraz aplikacji, która ze względu na bardzo

...

Accelerated Mobile Pages

Accelerated Mobile Pages(AMP) to wspierany przez Google system open source do  szybkiego renderowania strony internetowej. Technologia AMP ma za zadanie ułatwić użytkownikom przeglądanie

...

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne (Responsive ads) to jeden z formatów reklam udostępniony automatycznie przez Google AdWords przy wykorzystaniu zasobów przesyłanych przez reklamodawców. Bardzo dużą zaletą

...

Meta Keywords

Meta Keywords (meta tag słowa kluczowe, słowa kluczowe dla wyszukiwarki)  – tag służący do definiowania słów kluczowych odnoszących się do danej witryny. Od 2009 roku Google  zrezygnował z

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428