Słownik

Pojęcia, które warto znać

Copywriting

Copywriting jest bardzo szerokim pojęciem odnoszącym się do sposobu pisania kreatywnych i atrakcyjnych tekstów, które mają na celu wywołanie określonej reakcji u odbiorcy. Copywriting stosowany jest w bardzo szerokim zakresie, przybiera różne formy i zastosowania. Nawiązuje do strategii marketingowej poprzez realizowanie jednej lub jednocześnie kilku funkcji: informacyjnej perswazyjnej, promocyjnej, sprzedażowej oraz pozycjonującej w wyszukiwarce. Najczęściej tekst pisany przez copywritera ma charakter atrakcyjnych, zachęcających opisów produktów lub usług, treści umieszczanych na stronach internetowych i blogach, artykułów sponsorowanych, recenzji, artykułów eksperckich, scenariuszy spotów reklamowych i tekstów zawierających slogany i hasła reklamowe. Właśnie ze względu na różnorodność zastosowania copywritingu obecnie dość mocno wyróżnia się w jego szeregu:

  • Ghost writing, czyli pisanie tekstów perswazyjnych i sprzedażowych na zlecenie;
  • SEO copywriting, oznaczający tworzenie tekstów na potrzeby umacniania pozycji strony internetowej w wyszukiwarce;
  • Content writing dostarczający bogatej treści na strony internetowe, jego celem jest informowanie o charakterze i ofercie firmy oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania to pojęcie określające wyświetlanie wyników w wyszukiwarce Google według konkretnych kryteriów. Algorytmy rozpoznają następujące 

...

Instagram

Instagram(IG lub Insta) to darmowa platforma społecznościowa należąca do Grupy Meta Platforms ( dawniej Facebook). Składa się ona z serwisu internetowego oraz aplikacji, która ze względu na bardzo

...

Accelerated Mobile Pages

Accelerated Mobile Pages(AMP) to wspierany przez Google system open source do  szybkiego renderowania strony internetowej. Technologia AMP ma za zadanie ułatwić użytkownikom przeglądanie

...

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne (Responsive ads) to jeden z formatów reklam udostępniony automatycznie przez Google AdWords przy wykorzystaniu zasobów przesyłanych przez reklamodawców. Bardzo dużą zaletą

...

Meta Keywords

Meta Keywords (meta tag słowa kluczowe, słowa kluczowe dla wyszukiwarki)  – tag służący do definiowania słów kluczowych odnoszących się do danej witryny. Od 2009 roku Google  zrezygnował z

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428