Udostępnianie to pojęcie, które zwykło się używać jako określenie rozpowszechniania, czy dzielenia się pewnymi plikami. Najczęściej użytkownicy dzielą się treścią na stronie internetowej, w aplikacji, na kanale YouTube lub na profilu społecznościowym. Udostępnianie to ma bardzo swobodny charakter, jest spontaniczne, ale w bardzo dużym stopniu przyczynia się do zwiększenia popularności przesyłanej treści. Dlatego też firmy, które chcą upowszechnić swoją działalność, czy ofertę, często starają się w mediach społecznościowych prezentować ciekawe, atrakcyjne treści, by pobudzić zainteresowanie odbiorców na tyle, by chcieli te treści przekazywać dalej. Udostępnianie zasobów oznacza również dzielenie się możliwością korzystania z urządzeń, katalogów lub plików. Natomiast udostępnianie danych osobowych dotyczy sytuacji, kiedy jeden administrator danych osobowych przekazuje dane drugiemu administratorowi. Istotne jest, że ten rodzaj udostępniania musi posiadać uzasadnienie prawne.