Słownik

Pojęcia, które warto znać

Insta story

Insta story ( Instastory, Stories, relacja na Instagramie) to rodzaj publikowania treści wizualnych na Instagramie, która polega na krótkiej prezentacji informacji „z dnia”, streszczenia wydarzeń z ostatniej doby za pomocą dodania zdjęć, filmu, animacji, transmisji live, planszy. Relacja może trwać maksymalnie 15 sekund i jest dostępna nie dłużej niż 24 godziny. Po upływie doby nie można ich wyświetlić, chyba, że wcześniej udało się dodać stories do archiwum. Instastory cechuje zazwyczaj spontaniczne prezentowanie luźnych treści, prezentujących rzeczywistość w danym momencie. Użytkownicy Instagrama zazwyczaj relacjonują  po prostu swoją codzienność. Natomiast firmy wykorzystują instastories do szeroko rozumianych działań marketingowych. Instastory przygotowane przez osoby zaangażowane w strategię marketingową firmy przygotowują odpowiednio treści do publikacji. Podczas relacji prezentowana jest oferta, konkretne zalety danego produktu lub usługi, wywiad z ekspertem lub tutorial. Dodatkowo funkcja Insta story umożliwia komunikację z innym użytkownikiem. Można zatem umieścić specjalne okienko do zapytań (Q&A), przeprowadzić ankietę, odpowiedzieć na zadane wcześniej pytania oraz wkleić link bezpośrednio przekierowujący do strony sprzedażowej. Instastories zatem pomagają budować społeczność skupioną wokół profilu, zwiększać zaangażowanie użytkowników, a tym samym wpływać na realizację celów biznesowych. Instagram wprowadził w 2021 roku podobną w formie funkcję, tzw Rolki, które pełnią rolę krótkich zaaranżowanych filmów, mających wywołać konkretny efekt zaskoczenia i zaintrygowania daną sytuacją, przedmiotem lub osobą. Rolki nie posiadają cechy spontaniczności, są tworzone w oparciu o konkretny scenariusz, wykorzystują efekty audiowizualne.

Mikrodane

MikrodaneMicrodata , znaczniki danych strukturalnych) –  są to dane strukturalne, które uzupełniają język HTML o atrybuty ułatwiające ich zrozumienie zawartości witryny przez roboty

...

Facebook

Facebook to najpopularniejszy jak dotąd serwis społecznościowy na świecie. Powstał w 2004 roku z inicjatywy Marka Zuckerberga, którego zamysłem było stworzenie dla studentów sprawnej platformy do

...

Google Search Console

Google Search Console (w skrócie GSC) – to bezpłatne narzędzie przydatne szczególnie dla programistów, właścicieli firm, specjalistów SEO i marketerów. Zostało stworzone w celu monitorowania witryny

...

CMS

CMS - to skrót z języka angielskiego oznaczający system zarządzania treścią (Content Management System). Jest to oprogramowanie służące do tworzenia, publikowania i modernizowania zawartości strony

...

Ruch organiczny

Ruch organiczny (Organic traffic, ruch bezpłatny) to określenie dotyczące aktywności związanej z obecnością na stronie internetowej wszystkich użytkowników, którzy trafili na tą stronę klikając w

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428