Słownik

Pojęcia, które warto znać

Konwersja

Konwersja (conversion) – w marketingu internetowym e-commerce pojęcie to określa wykonanie przez odbiorcę określonej pożądanej przez nadawcę przekazu marketingowego czynności. Jest to zatem końcowy etap tzw. lejka sprzedażowego, do którego dążyły wszystkie działania związane z reklamą. Konwersja jest pożądanym skutkiem wszystkich podejmowanych przez reklamodawcę działań, oznacza ona bowiem faktyczną realizację celów biznesowych. W szczególności są to następujące działania:

  • zakup produktu lub usługi przez odbiorcę;
  • wypełnienie formularzy, ankiet ;
  • zapisanie się do newsletteru;
  • podanie danych kontaktowych (rejestracja);
  • kliknięcie w baner reklamowy, link przekierowujący;
  • ściągnięcie pliku, aplikacji;
  • zamieszczenie komentarza, opinii;
  • obejrzenie nagrania video, podcastu, prezentacji, transmisji live.

Konwersja jest wartością mierzalną, mierzy się ją za pomocą współczynnika CR(Conversion Rate). Dzięki niemu można oszacować proporcję między zainteresowaniem odbiorców produktem lub usługą, a rzeczywistym wynikiem sprzedaży, czy efektem innych czynności, które stanowiły cel reklamowy. Współczynnik konwersji oblicza zatem dokładnie ilość osób, która sfinalizowała np. zakup oferty w stosunku do ilości osób, do których w ogóle dotarł przekaz reklamowy. Warunkiem konwersji więc jest takie zarządzanie kampanią reklamową, aby efekty podjętych działań reklamowych były zgodne z oczekiwaniami w ramach określonego na początku budżetu. W szczególności ważne jest doprecyzowanie grupy docelowej, dopasowanie reklamy do odbiorców i atrakcyjność reklamowanej oferty. Dodatkowo na konwersję ma wpływ również jakość strony internetowej ( m.in. jej dopasowanie UX, natężenie ruchu, funkcjonalność) , jak również sama rozpoznawalność marki i ugruntowana jej pozycja na rynku.

Reklamy wideo

Reklamy wideo to komunikat reklamowy w formie krótkiego filmu video umieszczonego na kanałach związanych z usługami Google Ads. W kampaniach Google Ads reklamy video obejmują takie format jak:

...

Google Analytics

Google Analytics – jest to darmowe narzędzie Google, które służy do analizy statystyki ruchu i zachowania użytkowników na naszej stronie internetowej. Warto zaznaczyć, że instrument ten jest

...

Content marketing

Content marketing to polega na umiejętnym dotarciem do odbiorców za pomocą odpowiednio dobranej i zaprezentowanej treści. Przy wykorzystaniu contentu możemy wzbudzić zainteresowanie odbiorców,

...

Copywriting

Copywriting jest bardzo szerokim pojęciem odnoszącym się do sposobu pisania kreatywnych i atrakcyjnych tekstów, które mają na celu wywołanie określonej reakcji u odbiorcy. Copywriting stosowany jest

...

CMS

CMS - to skrót z języka angielskiego oznaczający system zarządzania treścią (Content Management System). Jest to oprogramowanie służące do tworzenia, publikowania i modernizowania zawartości strony

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj