Słownik

Pojęcia, które warto znać

Konwersja

Konwersja (conversion) – w marketingu internetowym e-commerce pojęcie to określa wykonanie przez odbiorcę określonej pożądanej przez nadawcę przekazu marketingowego czynności. Jest to zatem końcowy etap tzw. lejka sprzedażowego, do którego dążyły wszystkie działania związane z reklamą. Konwersja jest pożądanym skutkiem wszystkich podejmowanych przez reklamodawcę działań, oznacza ona bowiem faktyczną realizację celów biznesowych. W szczególności są to następujące działania:

  • zakup produktu lub usługi przez odbiorcę;
  • wypełnienie formularzy, ankiet ;
  • zapisanie się do newsletteru;
  • podanie danych kontaktowych (rejestracja);
  • kliknięcie w baner reklamowy, link przekierowujący;
  • ściągnięcie pliku, aplikacji;
  • zamieszczenie komentarza, opinii;
  • obejrzenie nagrania video, podcastu, prezentacji, transmisji live.

Konwersja jest wartością mierzalną, mierzy się ją za pomocą współczynnika CR(Conversion Rate). Dzięki niemu można oszacować proporcję między zainteresowaniem odbiorców produktem lub usługą, a rzeczywistym wynikiem sprzedaży, czy efektem innych czynności, które stanowiły cel reklamowy. Współczynnik konwersji oblicza zatem dokładnie ilość osób, która sfinalizowała np. zakup oferty w stosunku do ilości osób, do których w ogóle dotarł przekaz reklamowy. Warunkiem konwersji więc jest takie zarządzanie kampanią reklamową, aby efekty podjętych działań reklamowych były zgodne z oczekiwaniami w ramach określonego na początku budżetu. W szczególności ważne jest doprecyzowanie grupy docelowej, dopasowanie reklamy do odbiorców i atrakcyjność reklamowanej oferty. Dodatkowo na konwersję ma wpływ również jakość strony internetowej ( m.in. jej dopasowanie UX, natężenie ruchu, funkcjonalność) , jak również sama rozpoznawalność marki i ugruntowana jej pozycja na rynku.

Accelerated Mobile Pages

Accelerated Mobile Pages(AMP) to wspierany przez Google system open source do  szybkiego renderowania strony internetowej. Technologia AMP ma za zadanie ułatwić użytkownikom przeglądanie

...

Ruch płatny

Ruch płatny (paid traffic) określa ilość odwiedzin witryny przez użytkowników skierowanych przez płatną reklamę. Do wejścia na stronę internetową odbiorcę mogą skierować zarówno kampanie w ramach

...

Wyniki płatne

Wyniki płatne – to rezultaty wyświetlające się wyszukiwarce Google, będące odpowiedzią na zapytanie użytkownika, ale wynikające przede wszystkim z działania o charakterze reklamowym. Oznacza to, że

...

Marketing szeptany

Marketing szeptany (buzz marketing, whisper marketing) – szereg działań i technik, służących rozpowszechnianiu informacji o zaletach i korzyściach dotyczących produktu lub usługi wśród odbiorców

...

MySQL

MySQL to system open source do zarządzania bazami danych. My SQL powstał w Szwecji w 1995 roku i od tamtej pory zyskał wielką popularność. Docenia się jego uniwersalność, gdyż dostępny jest na

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj