Audyt SEO to szereg działań, które mają na celu kompleksową weryfikację witryny internetowej pod kątem jej cech bezpośrednio wpływających na pozycjonowanie. Podczas dogłębnej analizy strony internetowej sprawdza się między innymi:
- możliwość indeksowania (meta robots);
- długość title wraz z oceną jego adekwatności;
- długość meta description oraz właściwość treści opisu;
- obecność oraz ilość nagłówków H1,2,.. Hx;
- obecność atrybutów ALT w obrazkach;
- ilość słów na stronie;
- responsywność;
- szybkość ładowania strony;
- zastosowanie narzędzi wspomagających optymalizację (Google Analytics, Google Search Console , Google Keyword Planner, Screaming Frog, i in.);
- dostosowanie do algorytmów wyszukiwarki.
Wykonanie dogłębnego i szczegółowego audytu SEO pozwoli na eliminację błędów technicznych witryny, optymalizację samej treści umieszczanej na stronie oraz na poprawę jej funkcjonalności.