Linkowanie to proces, na który składa się wiele działań mających na celu budowanie struktury linków wewnątrz strony internetowej oraz na witrynach zewnętrznych. Linkowanie na zewnętrznych stronach internetowych (linkbuilding) to kluczowy czynnik korzystnie wpływający na poprawę pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach. Wskutek linkowania witryny wymieniają się z tzw. Page Rank, czyli algorytmem wartościującym strony internetowe pod kątem jakości ich treści. Algorytm ten nie jest ujawniony przez Google, ale jest on stale aktualizowany. Tylko umiejętnie stosowany link building może poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Najlepiej jest pozyskiwać mocne linki, odnoszące się do konkretnej branży, albo unikalnej tematyki, na jaką staramy się kierować, używając fraz kluczowych. Najczęściej linki umieszcza się w artykułach sponsorowanych, katalogach stron internetowych, postach i komentarzach na forach, na blogach, w wizytówkach NAP, czy we wpisach w mediach społecznościowych.