Nagłówki H1 – H6 (headlines, header tags, HTML heading.) to znaczniki nagłówkowe, które występują w treściach umieszczanych na stronach internetowych. Litera H pochodzi od „header”, co oznacza nagłówek. Stanowią one tytuły, podtytuły i śródtytuły, których ważność została właśnie zhierarchizowana za pomocą wartości H1 do H6. W języku HTML przewiduje się tylko 6 stopni nagłówków, określających zawartość tekstową witryny. Nagłówek H1 jest najbardziej istotny, powinien wskazywać główną tematykę strony. Znaczniki H2 są mniej ważne i kolejno H3, H4 itd. Stosowanie nagłówków jest bardzo ważne zarówno z punktu widzenia SEO, jak i User Experience. Użytkownicy poszukując danych informacji bardzo szybko skanują zawartość, zanim zdecydują się zostać na dłużej i przeczytać całą treść. Dlatego nagłówek H1 powinien być wyróżniony poprzez skorzystanie z większego formatu czcionki niż użyto do pozostałych treści zawartych na stronie. W wielu przypadkach nie trzeba używać wszystkich sześciu tagów H1 – H6, jednakże w bardzo rozbudowanych artykułach warto je wprowadzić dla zwiększenia przejrzystości. Pamiętać należy, że w wynikach wyszukiwania tytuł linku w SERP-ach korzysta właśnie z nagłówka H1. W sytuacji kiedy nie ma oznaczenia H1 Google może zaproponować treść ze znacznika niskiej rangi. Najważniejszy nagłówek H1 powinien być treściwy, dobrze, by zawierał 20-70 znaków ze spacjami i informował o tematyce treści. Warto zawrzeć w nim słowa kluczowe, szczególnie long tail.