Słownik

Pojęcia, które warto znać

Nagłówki H1 – H6

Nagłówki H1 – H6 (headlines, header tags, HTML heading.) to znaczniki nagłówkowe, które występują w treściach umieszczanych na stronach internetowych. Litera H pochodzi od „header”, co oznacza nagłówek. Stanowią one tytuły, podtytuły i śródtytuły, których ważność została właśnie zhierarchizowana za pomocą wartości H1 do H6. W języku HTML przewiduje się tylko 6 stopni nagłówków, określających zawartość tekstową witryny. Nagłówek H1 jest najbardziej istotny, powinien wskazywać główną tematykę strony. Znaczniki H2 są mniej ważne i kolejno H3, H4 itd.  Stosowanie nagłówków jest bardzo ważne zarówno z punktu widzenia SEO, jak i User Experience. Użytkownicy poszukując danych informacji bardzo szybko skanują zawartość, zanim zdecydują się zostać na dłużej i przeczytać całą treść. Dlatego nagłówek H1 powinien być wyróżniony poprzez skorzystanie z większego formatu czcionki niż użyto do pozostałych treści zawartych na stronie. W wielu przypadkach nie trzeba używać wszystkich sześciu tagów H1 – H6, jednakże w bardzo rozbudowanych artykułach warto je wprowadzić dla zwiększenia przejrzystości. Pamiętać należy, że w wynikach wyszukiwania tytuł linku w SERP-ach korzysta właśnie z nagłówka H1. W sytuacji kiedy nie ma oznaczenia H1 Google może zaproponować treść ze znacznika niskiej rangi. Najważniejszy nagłówek H1 powinien być treściwy, dobrze, by zawierał 20-70 znaków ze spacjami i informował o tematyce treści. Warto zawrzeć w nim słowa kluczowe, szczególnie long tail.

Filtr Google

Filtr Google (Filter Google)  to kara nakładane przez Google na witrynę za nie przestrzeganie wytycznych lub szkodliwe dla odbiorców działanie w sieci. Filtr jest dotkliwy, ale w odróżnieniu od

...

Social media

Social media (platforma społecznościowa, serwis społecznościowy) to określenie dotyczące obszernego serwisu, funkcjonującego w sieci i zapewniającego dynamiczną komunikację między poszczególnymi

...

Meta Robots

Meta Robots (meta tag robots)  – to znaczniki stosowane dla określenia wytycznych dla robotów wyszukiwarki, które analizują stronę internetową. Pozwalają one na kontrolowanie indeksacji strony

...

Wyniki organiczne

Wyniki organiczne(wyniki naturalne, Organic Search) to wyświetlane odpowiedzi na zapytania użytkowników w SERP (search engine result pages), nie będące linkami sponsorowanymi. Wyniki organiczne nie

...

Lajki

Lajkito pojęcie pochodzące od angielskiego słowa „like”, oznaczającego „lubić”, a w potocznym użyciu oznacza ono aprobatę, akceptację lub zgadzanie się z kimś lub czymś. Lajki pojawiają się

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj