Słownik

Pojęcia, które warto znać

Nagłówki H1 – H6

Nagłówki H1 – H6 (headlines, header tags, HTML heading.) to znaczniki nagłówkowe, które występują w treściach umieszczanych na stronach internetowych. Litera H pochodzi od „header”, co oznacza nagłówek. Stanowią one tytuły, podtytuły i śródtytuły, których ważność została właśnie zhierarchizowana za pomocą wartości H1 do H6. W języku HTML przewiduje się tylko 6 stopni nagłówków, określających zawartość tekstową witryny. Nagłówek H1 jest najbardziej istotny, powinien wskazywać główną tematykę strony. Znaczniki H2 są mniej ważne i kolejno H3, H4 itd.  Stosowanie nagłówków jest bardzo ważne zarówno z punktu widzenia SEO, jak i User Experience. Użytkownicy poszukując danych informacji bardzo szybko skanują zawartość, zanim zdecydują się zostać na dłużej i przeczytać całą treść. Dlatego nagłówek H1 powinien być wyróżniony poprzez skorzystanie z większego formatu czcionki niż użyto do pozostałych treści zawartych na stronie. W wielu przypadkach nie trzeba używać wszystkich sześciu tagów H1 – H6, jednakże w bardzo rozbudowanych artykułach warto je wprowadzić dla zwiększenia przejrzystości. Pamiętać należy, że w wynikach wyszukiwania tytuł linku w SERP-ach korzysta właśnie z nagłówka H1. W sytuacji kiedy nie ma oznaczenia H1 Google może zaproponować treść ze znacznika niskiej rangi. Najważniejszy nagłówek H1 powinien być treściwy, dobrze, by zawierał 20-70 znaków ze spacjami i informował o tematyce treści. Warto zawrzeć w nim słowa kluczowe, szczególnie long tail.

Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania to pojęcie określające wyświetlanie wyników w wyszukiwarce Google według konkretnych kryteriów. Algorytmy rozpoznają następujące 

...

Instagram

Instagram(IG lub Insta) to darmowa platforma społecznościowa należąca do Grupy Meta Platforms ( dawniej Facebook). Składa się ona z serwisu internetowego oraz aplikacji, która ze względu na bardzo

...

Accelerated Mobile Pages

Accelerated Mobile Pages(AMP) to wspierany przez Google system open source do  szybkiego renderowania strony internetowej. Technologia AMP ma za zadanie ułatwić użytkownikom przeglądanie

...

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne (Responsive ads) to jeden z formatów reklam udostępniony automatycznie przez Google AdWords przy wykorzystaniu zasobów przesyłanych przez reklamodawców. Bardzo dużą zaletą

...

Meta Keywords

Meta Keywords (meta tag słowa kluczowe, słowa kluczowe dla wyszukiwarki)  – tag służący do definiowania słów kluczowych odnoszących się do danej witryny. Od 2009 roku Google  zrezygnował z

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428