Kampania reklamowa to całokształt zaplanowanych i skoordynowanych ze sobą działań, które wykorzystując najróżniejsze środki przekazu docierają do wybranej grupy docelowej określanej według różnych kategorii np. jak wiek, płeć, język, region, zainteresowania, czy aktywność (także w sieci). Kampania jest osadzona w określonych etapach i terminach. Wykorzystuje się do niej najbardziej opłacalne kanały, które według odpowiednich wskaźników (CPM, CPC, CTR, CR i inn.) przynoszą optymalne korzyści. Obecnie najskuteczniej kampanie reklamowe przeprowadza się w internecie. Do najpopularniejszych narzędzi efektywnej kampanii internetowej zalicza się Google Ads, Facebook Ads, czy Linkedln Ads. Kampanię reklamową przeprowadza się kolejno według następujących etapów:
- research ( analiza rynku);
- określenie grupy docelowej;
- oszacowanie budżetu;
- wybór kanałów przekazu;
- wizualizacja przekazu;
- stworzenie harmonogramu
- realizacja kampanii