Słownik

Pojęcia, które warto znać

Facebook

Facebook to najpopularniejszy jak dotąd serwis społecznościowy na świecie. Powstał w 2004 roku z inicjatywy Marka Zuckerberga, którego zamysłem było stworzenie dla studentów sprawnej platformy do komunikacji. Nazwa witryny pochodzi od książki ze zdjęciami zaprzyjaźnionych rówieśników, którą otrzymuje każdy student na amerykańskich uczelniach. Facebook błyskawicznie jednak rozwinął się na innych obszarach i stał się serwisem szeroko wykorzystywanym w celach rozrywkowych i komunikacyjnych. W krótkim czasie okazało się, że jest potrzeba, by serwis zyskiwał nowe funkcje. W 2008 roku powstała aplikacja Facebook Messenger, która obsługuje wiadomości błyskawiczne między znajomymi korzystającymi z serwisu. Na platformie Facebook użytkownicy mogą umieszczać informacje na swój temat. Można publikować zdjęcia, grafiki, filmy, wysyłać  wiadomości, tworzyć grupy, powiadomienia o wydarzeniach oraz transmisje video.

Obecnie Facebook jeden z podstawowych  kanałów komunikacji – zarówno dla osób prywatnych, jak i dla firm. Okazało się, ze jest świetnym narzędziem marketingowym, firmy mogą tworzyć własne profile,  umieszczać na nich  zachęcające treści, by budować świadomość marki i realizować strategię biznesową. Na platformie funkcjonuje Facebook Ads, specjalny system, który umożliwia prowadzenie kampanii reklamowych. Dzięki zbieranym i wykorzystywanym przez Facebook informacjom można dotrzeć z reklamą do odpowiedniej grupy docelowej,  zdobyć ogromną liczbę aktywności (lajków, komentarzy) użytkowników i przede wszystkim ich zainteresowanie.

W 2021 roku Facebook zmienił nazwę na META. Zuckenberg podaje, że jego głównym celem jest stworzenie wirtualnego świata Metaverse, który byłby wirtualnym światem wszystkich interakcji między ludźmi.

Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania to pojęcie określające wyświetlanie wyników w wyszukiwarce Google według konkretnych kryteriów. Algorytmy rozpoznają następujące 

...

Targetowanie

Targetowanie – to proces, w którym dokonuje się celowej selekcji odbiorców przekazu, w celu przygotowania odpowiedniej formy przekazu i dotarcia z nim do konkretnej grupy. W odniesieniu do

...

Remarketing

Remarketing– to szereg działań, które dotyczą komunikacji z odbiorcą, który odwiedził już daną witrynę, jednakże nie podjął dalszych kroków, nie dokonał żadnych zakupów, pobrania plików, nie

...

Analiza słów kluczowych

Analiza słów kluczowych to weryfikacja treści witryny pod kątem obecności słów (fraz) kluczowych, które podsumowują odpowiedź na zapytanie użytkowników. Dobór słów kluczowych jest niezbędny do

...

Duplikacja treści

Duplikacja treści, zwane również duplikacją contentu duplicate content dotyczy sytuacji, kiedy dochodzi do powielania treści publikowanych w witrynach internetowych. Jeśli identyczna treść znajduje

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428