Słownik

Pojęcia, które warto znać

Facebook

Facebook to najpopularniejszy jak dotąd serwis społecznościowy na świecie. Powstał w 2004 roku z inicjatywy Marka Zuckerberga, którego zamysłem było stworzenie dla studentów sprawnej platformy do komunikacji. Nazwa witryny pochodzi od książki ze zdjęciami zaprzyjaźnionych rówieśników, którą otrzymuje każdy student na amerykańskich uczelniach. Facebook błyskawicznie jednak rozwinął się na innych obszarach i stał się serwisem szeroko wykorzystywanym w celach rozrywkowych i komunikacyjnych. W krótkim czasie okazało się, że jest potrzeba, by serwis zyskiwał nowe funkcje. W 2008 roku powstała aplikacja Facebook Messenger, która obsługuje wiadomości błyskawiczne między znajomymi korzystającymi z serwisu. Na platformie Facebook użytkownicy mogą umieszczać informacje na swój temat. Można publikować zdjęcia, grafiki, filmy, wysyłać  wiadomości, tworzyć grupy, powiadomienia o wydarzeniach oraz transmisje video.

Obecnie Facebook jeden z podstawowych  kanałów komunikacji – zarówno dla osób prywatnych, jak i dla firm. Okazało się, ze jest świetnym narzędziem marketingowym, firmy mogą tworzyć własne profile,  umieszczać na nich  zachęcające treści, by budować świadomość marki i realizować strategię biznesową. Na platformie funkcjonuje Facebook Ads, specjalny system, który umożliwia prowadzenie kampanii reklamowych. Dzięki zbieranym i wykorzystywanym przez Facebook informacjom można dotrzeć z reklamą do odpowiedniej grupy docelowej,  zdobyć ogromną liczbę aktywności (lajków, komentarzy) użytkowników i przede wszystkim ich zainteresowanie.

W 2021 roku Facebook zmienił nazwę na META. Zuckenberg podaje, że jego głównym celem jest stworzenie wirtualnego świata Metaverse, który byłby wirtualnym światem wszystkich interakcji między ludźmi.

Filtr Google

Filtr Google (Filter Google)  to kara nakładane przez Google na witrynę za nie przestrzeganie wytycznych lub szkodliwe dla odbiorców działanie w sieci. Filtr jest dotkliwy, ale w odróżnieniu od

...

Marketing szeptany

Marketing szeptany (buzz marketing, whisper marketing) – szereg działań i technik, służących rozpowszechnianiu informacji o zaletach i korzyściach dotyczących produktu lub usługi wśród odbiorców

...

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne (Responsive ads) to jeden z formatów reklam udostępniony automatycznie przez Google AdWords przy wykorzystaniu zasobów przesyłanych przez reklamodawców. Bardzo dużą zaletą

...

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych (keyword cannibalism)  to zjawisko, które zachodzi wówczas, gdy co najmniej dwie podstrony ( adres URL) jednego serwisu są zoptymalizowane na te same słowa

...

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR) to wskaźnik wyrażający w procentach średnią ilość osób, które po kliknięciu w reklamę Adwords podjęli pożądaną przez nadawcę reklamy czynność, czyli

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428