Słownik

Pojęcia, które warto znać

Google Ads

Google Ads – narzędzie Google wykorzystywane do przeprowadzania kampanii reklamowych poprzez wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, karuzeli produktowej, banerów lub formatów wideo na kanale YouTube. Google Aids powstał w 2000 roku i od tamtej pory jest jednym z najskuteczniejszych systemów reklamowych w Internecie. Według Google należące do nich narzędzie Google Aids pozwala na ustalenie wysokości budżetu kampanii oraz na uzgodnienie jego limitu w danym okresie. Wynika to z faktu, że sam fakt wyświetlenia się reklamy na górze wyszukiwarki nie wiąże się z kosztami, opłaty są pobierane dopiero w momencie kliknięcia w link przez użytkownika. Kampania Google Aids jest zatem rozliczana poprzez CPC ( Cost Per Click) oraz CPM (Cost Per Mille), które to modele pozwalają podsumować efektywność reklamy oraz jej koszt w przeliczeniu na 1000 użytkowników. Reklamy zaczynają się wyświetlać w wyszukiwarce Google natychmiast po uruchomieniu kampanii, jest to bardzo duża korzyść, chociaż samą efektywność reklamy w postaci konwersji można zweryfikować dopiero po dłuższym czasie. Bardzo istotną zaletą systemu reklamowego Google jest jego wyświetlanie w odpowiedzi na zapytania użytkowników. Oznacza to, że sam reklamodawca może decydować o tym, któremu z odbiorców wyświetli się reklama, biorąc pod uwagę konkretne słowa kluczowe oraz dokładną lokalizację. Dzięki temu bardzo często można trafić na potencjalnego klienta, który jest już na końcu ścieżki zakupowej. Dodatkowym atutem systemu reklamowego Google jest fakt, że w każdym momencie można włączyć lub wyłączyć kampanię GoogleAds.

SAAS

SAAS jest skrótem angielskiego zwrotu “software as a service” tłumaczonym jako oprogramowanie jako usługa i oznaczającym udostępnianie systemów, aplikacji, programów użytkownikom Internetu,

...

Wizytówka internetowa

Wizytówka internetowa to najprostsza, najmniej rozbudowana i najtańsza strona internetowa, która prezentuje podstawowe dane o firmie. Wizytówka umieszczana jest w sieci w celu zaznaczenia obecności

...

Newsletter

Newsletter to w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego list z wiadomościami. Rzeczywiście to forma rozbudowanej wiadomości, która jest wysyłana do użytkowników sieci. Aby móc wysyłać newsletter

...

Meta Keywords

Meta Keywords (meta tag słowa kluczowe, słowa kluczowe dla wyszukiwarki)  – tag służący do definiowania słów kluczowych odnoszących się do danej witryny. Od 2009 roku Google  zrezygnował z

...

Pliki cookies

Pliki cookies – to dane informatyczne, najczęściej małe pliki tekstowe, które są wysyłane przez przeglądany serwis internetowy do przeglądarki użytkownika. Przy kolejnych odwiedzinach przeglądarka

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428