Słownik

Pojęcia, które warto znać

Infografika

Infografika jest czytelnym w odbiorze przekazaniem informacji, danych za pomocą wizualizacji. Głównym celem infografiki  jest streszczenie tematu treści za pomocą obrazu i minimalnej ilości tekstu. Forma zatem powinna być zaprezentowana w przejrzysty, ale jednocześnie atrakcyjny sposób. Stosuje się takie elementy graficzne, które  będą przykuwać uwagę odbiorcy. Wśród środków wizualizacji wykorzystuje się między innymi: odpowiednią czcionkę, intrygującą kolorystykę, tabele i wykresy, mapy, zaskakujące zestawienia obrazów. Dodatkowo używa się odpowiednio dobranego słownictwa, które w sposób szybki i zrozumiały streści sens przekazu. Infografikę powinna jednakże cechować pewna oszczędność w nagromadzeniu środków wyrazu, gdyż jej rolą jest nie tylko zainteresowanie odbiorcy ciekawym przekazem, ale przede wszystkim ułatwienie zrozumienia tematu i zapamiętania go. Infografika używa na jest najczęściej jako:

  • klarowne i szybkie zaprezentowanie tematu;
  • wyjaśnienie jakiegoś złożonego procesu;
  • przedstawienie wyników badań, statystyk, zestawień danych;
  • podsumowanie treści powyżej, długiego artykułu, wpisu na blogu, ekspertyzy, raportu itp.;
  • prezentacji charakterystyki porównawczej kilku danych;
  • zainteresowanie jakimś problemem.

Informacja przekazana w sposób graficzny znacznie mocniej oddziałuje na odbiorców w porównaniu z tzw. ścianą tekstu. Infografika stanowi zatem wartościowy dodatek do artykułów, czy raportów. Jest również wykorzystywana przez marketerów jako środek służący do budowania świadomości marki i angażowania klientów. W infografice używa się także fraz kluczowych, które są odpowiedzia na potrzeby użytkowników wyszukiwarek.

Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania to pojęcie określające wyświetlanie wyników w wyszukiwarce Google według konkretnych kryteriów. Algorytmy rozpoznają następujące 

...

Instagram

Instagram(IG lub Insta) to darmowa platforma społecznościowa należąca do Grupy Meta Platforms ( dawniej Facebook). Składa się ona z serwisu internetowego oraz aplikacji, która ze względu na bardzo

...

Accelerated Mobile Pages

Accelerated Mobile Pages(AMP) to wspierany przez Google system open source do  szybkiego renderowania strony internetowej. Technologia AMP ma za zadanie ułatwić użytkownikom przeglądanie

...

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne (Responsive ads) to jeden z formatów reklam udostępniony automatycznie przez Google AdWords przy wykorzystaniu zasobów przesyłanych przez reklamodawców. Bardzo dużą zaletą

...

Meta Keywords

Meta Keywords (meta tag słowa kluczowe, słowa kluczowe dla wyszukiwarki)  – tag służący do definiowania słów kluczowych odnoszących się do danej witryny. Od 2009 roku Google  zrezygnował z

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428