Słownik

Pojęcia, które warto znać

Infografika

Infografika jest czytelnym w odbiorze przekazaniem informacji, danych za pomocą wizualizacji. Głównym celem infografiki  jest streszczenie tematu treści za pomocą obrazu i minimalnej ilości tekstu. Forma zatem powinna być zaprezentowana w przejrzysty, ale jednocześnie atrakcyjny sposób. Stosuje się takie elementy graficzne, które  będą przykuwać uwagę odbiorcy. Wśród środków wizualizacji wykorzystuje się między innymi: odpowiednią czcionkę, intrygującą kolorystykę, tabele i wykresy, mapy, zaskakujące zestawienia obrazów. Dodatkowo używa się odpowiednio dobranego słownictwa, które w sposób szybki i zrozumiały streści sens przekazu. Infografikę powinna jednakże cechować pewna oszczędność w nagromadzeniu środków wyrazu, gdyż jej rolą jest nie tylko zainteresowanie odbiorcy ciekawym przekazem, ale przede wszystkim ułatwienie zrozumienia tematu i zapamiętania go. Infografika używa na jest najczęściej jako:

  • klarowne i szybkie zaprezentowanie tematu;
  • wyjaśnienie jakiegoś złożonego procesu;
  • przedstawienie wyników badań, statystyk, zestawień danych;
  • podsumowanie treści powyżej, długiego artykułu, wpisu na blogu, ekspertyzy, raportu itp.;
  • prezentacji charakterystyki porównawczej kilku danych;
  • zainteresowanie jakimś problemem.

Informacja przekazana w sposób graficzny znacznie mocniej oddziałuje na odbiorców w porównaniu z tzw. ścianą tekstu. Infografika stanowi zatem wartościowy dodatek do artykułów, czy raportów. Jest również wykorzystywana przez marketerów jako środek służący do budowania świadomości marki i angażowania klientów. W infografice używa się także fraz kluczowych, które są odpowiedzia na potrzeby użytkowników wyszukiwarek.

Audyt SEO

Audyt SEO to szereg działań, które mają na celu kompleksową weryfikację witryny internetowej pod kątem jej cech bezpośrednio wpływających na pozycjonowanie. Podczas dogłębnej analizy strony

...

Nagłówki H1 – H6

Nagłówki H1 – H6 (headlines, header tags, HTML heading.) to znaczniki nagłówkowe, które występują w treściach umieszczanych na stronach internetowych. Litera H pochodzi od „header”, co oznacza

...

Wyniki organiczne

Wyniki organiczne(wyniki naturalne, Organic Search) to wyświetlane odpowiedzi na zapytania użytkowników w SERP (search engine result pages), nie będące linkami sponsorowanymi. Wyniki organiczne nie

...

Analiza słów kluczowych

Analiza słów kluczowych to weryfikacja treści witryny pod kątem obecności słów (fraz) kluczowych, które podsumowują odpowiedź na zapytanie użytkowników. Dobór słów kluczowych jest niezbędny do

...

Infografika

Infografika jest czytelnym w odbiorze przekazaniem informacji, danych za pomocą wizualizacji. Głównym celem infografiki  jest streszczenie tematu treści za pomocą obrazu i minimalnej ilości

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj