Słownik

Pojęcia, które warto znać

Infografika

Infografika jest czytelnym w odbiorze przekazaniem informacji, danych za pomocą wizualizacji. Głównym celem infografiki  jest streszczenie tematu treści za pomocą obrazu i minimalnej ilości tekstu. Forma zatem powinna być zaprezentowana w przejrzysty, ale jednocześnie atrakcyjny sposób. Stosuje się takie elementy graficzne, które  będą przykuwać uwagę odbiorcy. Wśród środków wizualizacji wykorzystuje się między innymi: odpowiednią czcionkę, intrygującą kolorystykę, tabele i wykresy, mapy, zaskakujące zestawienia obrazów. Dodatkowo używa się odpowiednio dobranego słownictwa, które w sposób szybki i zrozumiały streści sens przekazu. Infografikę powinna jednakże cechować pewna oszczędność w nagromadzeniu środków wyrazu, gdyż jej rolą jest nie tylko zainteresowanie odbiorcy ciekawym przekazem, ale przede wszystkim ułatwienie zrozumienia tematu i zapamiętania go. Infografika używa na jest najczęściej jako:

  • klarowne i szybkie zaprezentowanie tematu;
  • wyjaśnienie jakiegoś złożonego procesu;
  • przedstawienie wyników badań, statystyk, zestawień danych;
  • podsumowanie treści powyżej, długiego artykułu, wpisu na blogu, ekspertyzy, raportu itp.;
  • prezentacji charakterystyki porównawczej kilku danych;
  • zainteresowanie jakimś problemem.

Informacja przekazana w sposób graficzny znacznie mocniej oddziałuje na odbiorców w porównaniu z tzw. ścianą tekstu. Infografika stanowi zatem wartościowy dodatek do artykułów, czy raportów. Jest również wykorzystywana przez marketerów jako środek służący do budowania świadomości marki i angażowania klientów. W infografice używa się także fraz kluczowych, które są odpowiedzia na potrzeby użytkowników wyszukiwarek.

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie(Long Tail SEO) to bardzo obszerny zakres działań skupionych wokół doboru i eksponowania bardzo dużej ilości rozbudowanych fraz kluczowych. Użycie fraz long tail pozwala na

...

SSL

SSL (Secure Socket Layer) to nazwa protokołu sieciowego, który jest powszechnie używany do zabezpieczania komunikacji w celu szyfrowania danych. Protokół został wprowadzony w 1994 roku przez firmę

...

Reklamy wideo

Reklamy wideo to komunikat reklamowy w formie krótkiego filmu video umieszczonego na kanałach związanych z usługami Google Ads. W kampaniach Google Ads reklamy video obejmują takie format jak:

...

CPC

CPC to skrót pochodzący z języka angielskiego Cost Per Click oznaczający koszt kliknięcia. Jego zadaniem jest określenie efektywności reklamy za pomocą obliczenia kwoty, którą reklamodawca musi

...

Optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja strony internetowej to szereg intencjonalnych działań, mających na celu przeprowadzenie zmian w strukturze, zawartości i charakterze witryny, aby dopasować je do wytycznych

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj