Słownik

Pojęcia, które warto znać

Infografika

Infografika jest czytelnym w odbiorze przekazaniem informacji, danych za pomocą wizualizacji. Głównym celem infografiki  jest streszczenie tematu treści za pomocą obrazu i minimalnej ilości tekstu. Forma zatem powinna być zaprezentowana w przejrzysty, ale jednocześnie atrakcyjny sposób. Stosuje się takie elementy graficzne, które  będą przykuwać uwagę odbiorcy. Wśród środków wizualizacji wykorzystuje się między innymi: odpowiednią czcionkę, intrygującą kolorystykę, tabele i wykresy, mapy, zaskakujące zestawienia obrazów. Dodatkowo używa się odpowiednio dobranego słownictwa, które w sposób szybki i zrozumiały streści sens przekazu. Infografikę powinna jednakże cechować pewna oszczędność w nagromadzeniu środków wyrazu, gdyż jej rolą jest nie tylko zainteresowanie odbiorcy ciekawym przekazem, ale przede wszystkim ułatwienie zrozumienia tematu i zapamiętania go. Infografika używa na jest najczęściej jako:

  • klarowne i szybkie zaprezentowanie tematu;
  • wyjaśnienie jakiegoś złożonego procesu;
  • przedstawienie wyników badań, statystyk, zestawień danych;
  • podsumowanie treści powyżej, długiego artykułu, wpisu na blogu, ekspertyzy, raportu itp.;
  • prezentacji charakterystyki porównawczej kilku danych;
  • zainteresowanie jakimś problemem.

Informacja przekazana w sposób graficzny znacznie mocniej oddziałuje na odbiorców w porównaniu z tzw. ścianą tekstu. Infografika stanowi zatem wartościowy dodatek do artykułów, czy raportów. Jest również wykorzystywana przez marketerów jako środek służący do budowania świadomości marki i angażowania klientów. W infografice używa się także fraz kluczowych, które są odpowiedzia na potrzeby użytkowników wyszukiwarek.

Ruch płatny

Ruch płatny (paid traffic) określa ilość odwiedzin witryny przez użytkowników skierowanych przez płatną reklamę. Do wejścia na stronę internetową odbiorcę mogą skierować zarówno kampanie w ramach

...

Targetowanie

Targetowanie – to proces, w którym dokonuje się celowej selekcji odbiorców przekazu, w celu przygotowania odpowiedniej formy przekazu i dotarcia z nim do konkretnej grupy. W odniesieniu do

...

Meta Description

Meta Description to fragment kodu strony internetowej, który  informuje użytkowników oraz  roboty wyszukiwarki o charakterze treści zawartej na danej stronie. Umieszczany w nagłówku kodu

...

Audyt UX

Audyt UX to wszechstronna analiza i ocena strony internetowej pod kątem spełniania oczekiwań jej użytkowników. TZW User Experience i User Usability to podstawowe kryteria określające użyteczność

...

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR) to wskaźnik wyrażający w procentach średnią ilość osób, które po kliknięciu w reklamę Adwords podjęli pożądaną przez nadawcę reklamy czynność, czyli

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj