Reklamy elastyczne (Responsive ads) to jeden z formatów reklam udostępniony automatycznie przez Google AdWords przy wykorzystaniu zasobów przesyłanych przez reklamodawców. Bardzo dużą zaletą Responsive ads jest odpowiednie dostosowanie jej formatu, rozmiaru i wygląd do udostępnionej na docelowej stronie przestrzeni reklamowej. Reklamy elastyczne dodatkowo są możliwe do wyświetlenia na urządzeniach mobilnych. Są łatwe w konfiguracji, pozwalają na bardzo szybkie uruchomienie kampanii reklamowej. Wystarczy przygotować:
- obraz: poziom 1200×628 (wymagane rozmiary minimalne: 600×314) lub kwadrat 1200×1200 (wymagane rozmiary minimalne: 300×300),
- Logo: poziom 1200×300 (wymagane rozmiary minimalne: 512×128) lub kwadrat: 1200×1200 (wymagane rozmiary minimalne: 128×128)
- treść zawierająca pola tekstowe: krótki nagłówek (25 znaków), długi nagłówek (90 znaków), tekst (90 znaków) oraz nazwę firmy (25 znaków).
Grafika może zawierać 20 % tekstu. Ze względu na skuteczność reklamy internetowej i bardzo duży zasięg Adwords warto korzystać z tej formy kampanii, by w szybki sposób dotrzeć z przekazem do odbiorców.