Słownik

Pojęcia, które warto znać

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR) to wskaźnik wyrażający w procentach średnią ilość osób, które po kliknięciu w reklamę Adwords podjęli pożądaną przez nadawcę reklamy czynność, czyli dokonali konwersji. Współczynnik konwersji oblicza się  według wzoru: CR = A/C * 100%, przy czym „A” (od ang. actions) oznacza liczbę akcji podjętych przez użytkowników, a „C” (od ang. clicks) liczbę kliknięć w reklamę. Warto wpływać na podniesienie współczynnika konwersji poprzez

  • umieszczanie atrakcyjnych treści o produktach i usługach;
  • analiza wykorzystania przycisków CTA;
  • optymalizacja strony;
  • skrócenie ścieżki sprzedażowej i inne działania pod kątem UX.

Podniesienie współczynnika konwersji przynosi bardzo wymierne korzyści. Cel ten powinien zatem zawierać się w strategii marketingowej, gdyż przede wszystkim związany jest wprost z korzyściami finansowymi i wizerunkowymi.

Filtr Google

Filtr Google (Filter Google)  to kara nakładane przez Google na witrynę za nie przestrzeganie wytycznych lub szkodliwe dla odbiorców działanie w sieci. Filtr jest dotkliwy, ale w odróżnieniu od

...

Lajki

Lajkito pojęcie pochodzące od angielskiego słowa „like”, oznaczającego „lubić”, a w potocznym użyciu oznacza ono aprobatę, akceptację lub zgadzanie się z kimś lub czymś. Lajki pojawiają się

...

Canonical

Canonical (Rel Canonical) to meta tag, który umieszcza się w nagłówku dokumentu HTML. Link kanoniczny ma bardzo duży wpływ na indeksowanie strony, gdyż wskazuje robotom Google, który link jest

...

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne (Responsive ads) to jeden z formatów reklam udostępniony automatycznie przez Google AdWords przy wykorzystaniu zasobów przesyłanych przez reklamodawców. Bardzo dużą zaletą

...

Zaplecze SEO

Zaplecze SEO to strona internetowa lub kilka stron internetowych, które linkują do witryny, mającej osiągnąć wysoką pozycję. Istotną cechą zaplecza SEO jest to, że jest ono monitorowane i

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428