Landing page to po prostu strona docelowa. W dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza „stronę lądowania”, czyli tą witrynę, do której doprowadziło nas kliknięcie w baner reklamowy lub podany link. A zatem landing page ma realizować konkretny cel, najczęściej sprzedażowy, jej konstrukcja i przekaz musi być zatem przygotowana w taki sposób, aby w jak największym stopniu gwarantowała konwersję. Do strony docelowej może prowadzić reklama w postaci linków sponsorowanych Google Ads, dowolnego banera na stronie internetowej, newslettera albo informacji zawartej w mailingu. Aby Landing page skutecznie zapewniała odpowiedni współczynnik konwersji poprzez stymulowanie użytkowników do pożądanego działania ( czytaj: zakupu) powinna spełniać szereg następujących kryteriów:
- być nakierowana na osiągnięcie jednego, konkretnego celu;
- posiadać wyeksponowaną tematykę;
- mieć wyróżniony tytuł i nagłówki;
- obejmować przejrzyste i zrozumiałe treści;
- zawierać przyciski call to action (CTA);
- używać języka korzyści;
- prezentować estetyczne, nawiązujące do tematyki grafiki;
- strona powinna być pozbawiona elementów odwracających uwagę
- zawierać optymalny, nakierowany na pozyskanie informacji formularz, zabezpieczony certyfikatami;
- posiadać wszystkie cechy dobrze funkcjonującej strony pod względem technicznym.