Mailing reklamowy – to przesyłanie ( najczęściej przez firmy) w formie elektronicznej wiadomości o charakterze komercyjnym. Stanowi on formę skutecznej bezpośredniej reklamy, zawierającej odpowiedni opis oferty lub firmy, ciekawe treści graficzne oraz linki przekierowujące do strony sprzedażowej. Wiadomość pisana jest językiem korzyści, ma zadanie zachęcić odbiorcę do podjęcia konkretnej akcji. Mailing reklamowy jest realizowany za pomocą newsletterów, biuletynów, reklam oraz kuponów rabatowych. Aby ta forma reklamy była skuteczna, przekaz przesyłany drogą elektroniczną musi być odpowiednio przygotowany i zaadresowany do konkretnej grupy docelowej. Nie może być zbyt nachalny, ani częsty. Przejrzystość i atrakcyjność reklamy pod względem graficznym jest również bardzo istotna. O skuteczności mailingu reklamowego również decyduje fakt, że w większości przypadków dociera on do tych osób, które wyraziły wcześniej tzw. zgodę marketingową na otrzymywanie treści reklamowych. Dzięki temu, że otrzymują informacje wprost przesyłane na skrzynkę mejlową, mają dostęp do aktualnej oferty i wydarzeniach kluczowych ważnych dla adresata mailingu ( firmy).