Newsletter to w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego list z wiadomościami. Rzeczywiście to forma rozbudowanej wiadomości, która jest wysyłana do użytkowników sieci. Aby móc wysyłać newsletter do odbiorców trzeba najpierw uzyskać od nich zgodę. Mogą oni również w dowolnym momencie zrezygnować z otrzymywania newslettera. Wiadomość wysyłana w formie newslettera ma podstawową funkcję reklamową. Zawierając ciekawe treści językowe i graficzne na temat oferty informuje o wydarzeniach w firmie, o nowościach i promocjach, wyprzedażach i kodach rabatowych. Dzięki cyklicznemu wysyłaniu tego rodzaju informacji umiejętnie buduje się relacje z potencjalnymi klientami. Newslettery mają istotne znaczenie dla wzmocnienia wizerunku firmy. Czasem zawierają wartościowy pod względem merytorycznym artykuł w typie poradnika, co ma szczególne znaczenie dla kreowania wizerunku firmy jako eksperta w branży. Newsletter ma za zadanie utrzymać i i wzmacniać relacje z konsumentami. Można zatem korzystać z odpowiednich narzędzi, które personalizują newslettery i ułatwiają dopasowanie ich treści do określonego typy grupy docelowej (persony). Dobrze skonstruowany newsletter powinien zawierać:
- chwytliwy tytył,
- przyciski CTA,
- treść pisaną językiem korzyści,
- przejrzystą strukturę,
- ciekawą grafikę;
- responsywną formę
- informacje na temat zgody na otrzymywanie newsletteru i możliwości jej wycofania.