Słownik

Pojęcia, które warto znać

Okno pop-up

Okno pop-up to tzw wyskakujące okienko, czyli automatyczne wyświetlanie w przeglądarce nowego okna z dodatkowym komunikatem. Najczęstszym obecnie powodem występowania pop upów jest:

  • prośba o zatwierdzenie polityki prywatności i zasad użytkowania strony
  • akceptacja plików Cookies,
  • potwierdzeniu wieku użytkownika.

W dodatkowym oknie można również znaleźć komunikaty reklamowe, propozycja zapisania się do newslettera lub prośba o zgodę na lokalizację. W marketingu internetowym głównie używa się komunikatów o treści o charakterze promocyjnym,  głównie w celu  pozyskiwaniu leadów  i poprzez CTA, by wywołać konkretną akcję użytkownika.  Bardzo istotne jest również pozyskiwanie informacji na temat  danych klienta, jego zgód na otrzymywanie ofert drogą newslettera, czy też informowaniu go o nowościach lub ofertach specjalnych. Można wyróżnić kilka rodzajów pop up -ów:

  • welcome mat, zaciemniają całą stronę
  • overlay, pojawiają się na środku ekranu, tuż nad treścią,
  • boxy typu slide-in pojawiają się z boku lub z dołu strony, pozostając na uboczu głównej treści,
  • górne banery – niewielkie okna nad treścią.

Należy pamiętać, by wyskakujące okienka nie były natrętne w swej grafice, w przypadku irytowania użytkownika absolutnie nie spełnią swej roli. Pop upy powinny zatem być ciekawe i angażujące. Czas ich pojawienia się również jest bardzo istotny. Zwykle wyskakują one zaraz po wyświetleniu strony, w momencie jej przewijania, po najechaniu myszką przez użytkownika na daną sekcję lub w momencie chęci wyjścia użytkownika ze strony. Bardzo istotne jest również dopasowanie charakteru okienka do preferencji użytkownika i podporządkowanie go pod wersję mobilną.

Javascript

Javascript to język programowania, służący do wykonania złożonych funkcji na stronach internetowych, nadających im dodatkowo interaktywności. Skrypt ten aktualizuje HTML i CSS, dokonując zmiany

...

CPC

CPC to skrót pochodzący z języka angielskiego Cost Per Click oznaczający koszt kliknięcia. Jego zadaniem jest określenie efektywności reklamy za pomocą obliczenia kwoty, którą reklamodawca musi

...

Wyniki płatne

Wyniki płatne – to rezultaty wyświetlające się wyszukiwarce Google, będące odpowiedzią na zapytanie użytkownika, ale wynikające przede wszystkim z działania o charakterze reklamowym. Oznacza to, że

...

Targetowanie

Targetowanie – to proces, w którym dokonuje się celowej selekcji odbiorców przekazu, w celu przygotowania odpowiedniej formy przekazu i dotarcia z nim do konkretnej grupy. W odniesieniu do

...

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne (Responsive ads) to jeden z formatów reklam udostępniony automatycznie przez Google AdWords przy wykorzystaniu zasobów przesyłanych przez reklamodawców. Bardzo dużą zaletą

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj