Słownik

Pojęcia, które warto znać

Okno pop-up

Okno pop-up to tzw wyskakujące okienko, czyli automatyczne wyświetlanie w przeglądarce nowego okna z dodatkowym komunikatem. Najczęstszym obecnie powodem występowania pop upów jest:

  • prośba o zatwierdzenie polityki prywatności i zasad użytkowania strony
  • akceptacja plików Cookies,
  • potwierdzeniu wieku użytkownika.

W dodatkowym oknie można również znaleźć komunikaty reklamowe, propozycja zapisania się do newslettera lub prośba o zgodę na lokalizację. W marketingu internetowym głównie używa się komunikatów o treści o charakterze promocyjnym,  głównie w celu  pozyskiwaniu leadów  i poprzez CTA, by wywołać konkretną akcję użytkownika.  Bardzo istotne jest również pozyskiwanie informacji na temat  danych klienta, jego zgód na otrzymywanie ofert drogą newslettera, czy też informowaniu go o nowościach lub ofertach specjalnych. Można wyróżnić kilka rodzajów pop up -ów:

  • welcome mat, zaciemniają całą stronę
  • overlay, pojawiają się na środku ekranu, tuż nad treścią,
  • boxy typu slide-in pojawiają się z boku lub z dołu strony, pozostając na uboczu głównej treści,
  • górne banery – niewielkie okna nad treścią.

Należy pamiętać, by wyskakujące okienka nie były natrętne w swej grafice, w przypadku irytowania użytkownika absolutnie nie spełnią swej roli. Pop upy powinny zatem być ciekawe i angażujące. Czas ich pojawienia się również jest bardzo istotny. Zwykle wyskakują one zaraz po wyświetleniu strony, w momencie jej przewijania, po najechaniu myszką przez użytkownika na daną sekcję lub w momencie chęci wyjścia użytkownika ze strony. Bardzo istotne jest również dopasowanie charakteru okienka do preferencji użytkownika i podporządkowanie go pod wersję mobilną.

Google Search Console

Google Search Console (w skrócie GSC) – to bezpłatne narzędzie przydatne szczególnie dla programistów, właścicieli firm, specjalistów SEO i marketerów. Zostało stworzone w celu monitorowania witryny

...

CDN

CDN to sieć serwerów, która dostarcza treść (content) strony internetowej do użytkowników. Jest zatem pośrednikiem między serwerem głównym, a odbiorcami. Serwery CDN pobierają zatem zasoby z serwera

...

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne (local SEO) – działania obejmujące optymalizację strony w celu poprawy widoczności wśród użytkowników danej lokalizacji i związanych z obszarem działania marki związanej ze

...

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych (keyword cannibalism)  to zjawisko, które zachodzi wówczas, gdy co najmniej dwie podstrony ( adres URL) jednego serwisu są zoptymalizowane na te same słowa

...

SSL

SSL (Secure Socket Layer) to nazwa protokołu sieciowego, który jest powszechnie używany do zabezpieczania komunikacji w celu szyfrowania danych. Protokół został wprowadzony w 1994 roku przez firmę

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428