Słownik

Pojęcia, które warto znać

Okno pop-up

Okno pop-up to tzw wyskakujące okienko, czyli automatyczne wyświetlanie w przeglądarce nowego okna z dodatkowym komunikatem. Najczęstszym obecnie powodem występowania pop upów jest:

  • prośba o zatwierdzenie polityki prywatności i zasad użytkowania strony
  • akceptacja plików Cookies,
  • potwierdzeniu wieku użytkownika.

W dodatkowym oknie można również znaleźć komunikaty reklamowe, propozycja zapisania się do newslettera lub prośba o zgodę na lokalizację. W marketingu internetowym głównie używa się komunikatów o treści o charakterze promocyjnym,  głównie w celu  pozyskiwaniu leadów  i poprzez CTA, by wywołać konkretną akcję użytkownika.  Bardzo istotne jest również pozyskiwanie informacji na temat  danych klienta, jego zgód na otrzymywanie ofert drogą newslettera, czy też informowaniu go o nowościach lub ofertach specjalnych. Można wyróżnić kilka rodzajów pop up -ów:

  • welcome mat, zaciemniają całą stronę
  • overlay, pojawiają się na środku ekranu, tuż nad treścią,
  • boxy typu slide-in pojawiają się z boku lub z dołu strony, pozostając na uboczu głównej treści,
  • górne banery – niewielkie okna nad treścią.

Należy pamiętać, by wyskakujące okienka nie były natrętne w swej grafice, w przypadku irytowania użytkownika absolutnie nie spełnią swej roli. Pop upy powinny zatem być ciekawe i angażujące. Czas ich pojawienia się również jest bardzo istotny. Zwykle wyskakują one zaraz po wyświetleniu strony, w momencie jej przewijania, po najechaniu myszką przez użytkownika na daną sekcję lub w momencie chęci wyjścia użytkownika ze strony. Bardzo istotne jest również dopasowanie charakteru okienka do preferencji użytkownika i podporządkowanie go pod wersję mobilną.

Insta story

Insta story ( Instastory, Stories, relacja na Instagramie) to rodzaj publikowania treści wizualnych na Instagramie, która polega na krótkiej prezentacji informacji „z dnia”, streszczenia wydarzeń z

...

Audyt UX

Audyt UX to wszechstronna analiza i ocena strony internetowej pod kątem spełniania oczekiwań jej użytkowników. TZW User Experience i User Usability to podstawowe kryteria określające użyteczność

...

Wyniki płatne

Wyniki płatne – to rezultaty wyświetlające się wyszukiwarce Google, będące odpowiedzią na zapytanie użytkownika, ale wynikające przede wszystkim z działania o charakterze reklamowym. Oznacza to, że

...

Newsletter

Newsletter to w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego list z wiadomościami. Rzeczywiście to forma rozbudowanej wiadomości, która jest wysyłana do użytkowników sieci. Aby móc wysyłać newsletter

...

Meta Description

Meta Description to fragment kodu strony internetowej, który  informuje użytkowników oraz  roboty wyszukiwarki o charakterze treści zawartej na danej stronie. Umieszczany w nagłówku kodu

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj