Słownik

Pojęcia, które warto znać

Page rank

Page rank to wprowadzona przez Google w 1998 r. to metoda liczbowego określania wartości indeksacji stron internetowych. Ocena  witryny następowała po oszacowaniu ilość i jakość linków prowadzących do strony i obejmowała wartość logarytmiczną od 0 do 10. Wyższa liczba oznaczała jednocześnie wyższą pozycję w wyszukiwarce. W 2016 roku Google zdecydowało o ostatecznym zaprzestaniu wspierania tego algorytmu. Stał się on bowiem szerokim polem manipulacji. Większa liczba linków pozyskanych z innych witryn o wysokim Page Rank okazała się niestety okazją do handlowania linkami, spamowania i podejmowania innych nie całkiem uczciwych zabiegów. Dziś nie ma możliwości sprawdzenia PageRank, ale mimo to wciąż spekuluje się, że ma on w pewnym zakresie wpływ na indeksację strony. Oficjalnie natomiast Google nie udostępnia żadnych narzędzi, które określałoby wartość witryny. Wykorzystać natomiast można wskaźniki zewnętrzne tj.

  • Domain Rating – w narzędziu Ahrefs,
  • Trust Flow i Citation Flow – w narzędziu Majestic,
  • Domain Authority i Page Authority – w narzędziu Moz,
  • Authority Score – w narzędziu Semrush.

Nagłówki H1 – H6

Nagłówki H1 – H6 (headlines, header tags, HTML heading.) to znaczniki nagłówkowe, które występują w treściach umieszczanych na stronach internetowych. Litera H pochodzi od „header”, co oznacza

...

Katalog stron

Katalog stron (katalog seo, web directory) – to  zbiór najróżniejszych stron internetowych uporządkowanych pod względem tematycznym. Każdy właściciel firmy może tam umieścić swoją wizytówkę,

...

Meta Robots

Meta Robots (meta tag robots)  – to znaczniki stosowane dla określenia wytycznych dla robotów wyszukiwarki, które analizują stronę internetową. Pozwalają one na kontrolowanie indeksacji strony

...

RWD

RWD (Responsive Web Design, strona responsywna) to rodzaj nowoczesnej strony internetowej, która pod względem technicznym została tak zaprojektowana, że jej zawartość może być swobodnie wyświetlana

...

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany to subtelne narzędzie marketingowe w internecie lub w prasie. polegająca na publikacji artykułu zawierającego nieoczywistą reklamę produktu, marki lub usługi. Artykuł

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428