Remarketing – to szereg działań, które dotyczą komunikacji z odbiorcą, który odwiedził już daną witrynę, jednakże nie podjął dalszych kroków, nie dokonał żadnych zakupów, pobrania plików, nie skorzystał z usług, które oferowała aplikacja lub dana witryna. W ramach remarketingu realizuje się działania promocyjne, mające na celu pogłębienie zainteresowania marką i zachęcenie do wykonania konkretnej akcji, czyli zazwyczaj do zakupu. Podstawowym celem zatem działań remarketingowych jest konwersja ze strony odbiorców, którzy wcześniej zetknęli się z witryną i ich przeglądarka miała styczność z plikami cookie na stronie. Na podstawie między innymi ciasteczek witryna wyposażona w odpowiedni skrypt „przypomina” odbiorcy markę poprzez reklamy i inne działania promocyjne. Podobny mechanizm działa na portalu Facebook, jednak tu serwis korzysta ze spersonalizowanych ustawień profili, udostępnia tzw. Facebook Pixel i śledzi poczynania użytkowników. Remarketing wykorzystywane w kampaniach Google Ads może być:
- dynamiczny, oparty na zaprogramowanym automatycznym tworzeniu reklam pod konkretnych odbiorców;
- standardowy, opierający się na tradycyjnym tworzeniu reklam do odbiorców, bez wnikliwego śledzenia ich poczynań;
- mobilny, wykorzystywany poprzez adaptację ciasteczek do wyświetlania reklam w urządzeniach mobilnych;
- video remarketing polegający na powiązaniu witryny z kanałem YouTube i wyświetlaniu tam reklam związanych ze stroną.
Remarketing jest pożądaną strategią dla wszystkich firm, które chcą podnieść konwersję. Klienci nie dokańczają transakcji z różnych powodów, wielu z nich jest już na końcu ścieżki sprzedażowej i warto podjąć jeszcze dodatkowy wysiłek, by osiągnąć pożądany biznesowy skutek.