Słownik

Pojęcia, które warto znać

Remarketing

Remarketing – to szereg działań, które dotyczą komunikacji z odbiorcą, który odwiedził już daną witrynę, jednakże nie podjął dalszych kroków, nie dokonał żadnych zakupów, pobrania plików, nie skorzystał z usług, które oferowała aplikacja lub dana witryna. W ramach remarketingu realizuje się działania promocyjne, mające na celu pogłębienie zainteresowania marką i zachęcenie do wykonania konkretnej akcji, czyli zazwyczaj do zakupu. Podstawowym celem zatem działań remarketingowych jest konwersja ze strony odbiorców, którzy wcześniej zetknęli się z witryną i ich przeglądarka miała styczność z plikami cookie na stronie. Na podstawie między innymi ciasteczek witryna wyposażona w odpowiedni skrypt „przypomina” odbiorcy markę poprzez reklamy i inne działania promocyjne. Podobny mechanizm działa na portalu Facebook, jednak tu serwis korzysta ze spersonalizowanych ustawień profili, udostępnia tzw. Facebook Pixel i śledzi poczynania użytkowników. Remarketing wykorzystywane w kampaniach Google Ads może być:

  • dynamiczny, oparty na zaprogramowanym automatycznym tworzeniu reklam pod konkretnych odbiorców;
  • standardowy, opierający się na tradycyjnym tworzeniu reklam do odbiorców, bez wnikliwego śledzenia ich poczynań;
  • mobilny, wykorzystywany poprzez adaptację ciasteczek do wyświetlania reklam w urządzeniach mobilnych;
  • video remarketing polegający na powiązaniu witryny z kanałem YouTube i wyświetlaniu tam reklam związanych ze stroną.

Remarketing jest pożądaną strategią dla wszystkich firm, które chcą podnieść konwersję. Klienci nie dokańczają transakcji z różnych powodów, wielu z nich jest już na końcu ścieżki sprzedażowej i warto podjąć jeszcze dodatkowy wysiłek, by osiągnąć pożądany biznesowy skutek.

Nagłówki H1 – H6

Nagłówki H1 – H6 (headlines, header tags, HTML heading.) to znaczniki nagłówkowe, które występują w treściach umieszczanych na stronach internetowych. Litera H pochodzi od „header”, co oznacza

...

Katalog stron

Katalog stron (katalog seo, web directory) – to  zbiór najróżniejszych stron internetowych uporządkowanych pod względem tematycznym. Każdy właściciel firmy może tam umieścić swoją wizytówkę,

...

Meta Robots

Meta Robots (meta tag robots)  – to znaczniki stosowane dla określenia wytycznych dla robotów wyszukiwarki, które analizują stronę internetową. Pozwalają one na kontrolowanie indeksacji strony

...

RWD

RWD (Responsive Web Design, strona responsywna) to rodzaj nowoczesnej strony internetowej, która pod względem technicznym została tak zaprojektowana, że jej zawartość może być swobodnie wyświetlana

...

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany to subtelne narzędzie marketingowe w internecie lub w prasie. polegająca na publikacji artykułu zawierającego nieoczywistą reklamę produktu, marki lub usługi. Artykuł

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428