Słownik

Pojęcia, które warto znać

Algorytm Google

Algorytm Google (Search Enginge Algorithm) to rozbudowany i nieustannie aktualizowany ciąg formuł i procesów komputerowych, które wyszukują odpowiedzi na pytania wpisywane w okno przeglądarki przez użytkownika. Na algorytm Googla składa się ponad 200 wskaźników, na podstawie których ustalana jest pozycja strony internetowej w wyszukiwarce. Algorytmy skanują i indeksują wiele czynników, dzięki czemu wyszukiwarka działa spójnie i efektywnie. Każdy z nich odpowiada za inne elementy ustalania pozycji. Pierwszym algorytmem Google był Page Rank, który pozycjonował tylko strony pełnianie o inne formuły. Wśród nich można na przykład wymienić algorytm Panda, który bada strony internetowe pod kątem treści. Ocenia jej autentyczności, jakość i niepowtarzalność. Panda blokuje natomiast strony przywłaszczające i plagiatujące treści innych witryn.  Algorytm Koliber przegląda całą zawartość Internetu w celu odnalezienia odpowiedzi na pytania użytkowników i prezentacji ich tuż nad wynikami wyszukiwania. Nie kieruje się frazami kluczowymi, ale konkretną tematyką treści prezentowanych na stronie. Algorytmy Gołąb i Opos natomiast wyświetlają wyniki wyszukiwarki uwzględniając kryterium geolokalizacji. Umożliwiają łatwą i szybką prezentację na mapach. Poza wspomnianymi algorytmami istnieje jeszcze wiele innych bardzo istotnych mechanizmów Google, które pozwalają na pozycjonowanie wyników wyszukiwania.

Katalog stron

Katalog stron (katalog seo, web directory) – to  zbiór najróżniejszych stron internetowych uporządkowanych pod względem tematycznym. Każdy właściciel firmy może tam umieścić swoją wizytówkę,

...

MySQL

MySQL to system open source do zarządzania bazami danych. My SQL powstał w Szwecji w 1995 roku i od tamtej pory zyskał wielką popularność. Docenia się jego uniwersalność, gdyż dostępny jest na

...

Infografika

Infografika jest czytelnym w odbiorze przekazaniem informacji, danych za pomocą wizualizacji. Głównym celem infografiki  jest streszczenie tematu treści za pomocą obrazu i minimalnej ilości

...

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR) to wskaźnik wyrażający w procentach średnią ilość osób, które po kliknięciu w reklamę Adwords podjęli pożądaną przez nadawcę reklamy czynność, czyli

...

Javascript

Javascript to język programowania, służący do wykonania złożonych funkcji na stronach internetowych, nadających im dodatkowo interaktywności. Skrypt ten aktualizuje HTML i CSS, dokonując zmiany

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428