Algorytm Google (Search Enginge Algorithm) to rozbudowany i nieustannie aktualizowany ciąg formuł i procesów komputerowych, które wyszukują odpowiedzi na pytania wpisywane w okno przeglądarki przez użytkownika. Na algorytm Googla składa się ponad 200 wskaźników, na podstawie których ustalana jest pozycja strony internetowej w wyszukiwarce. Algorytmy skanują i indeksują wiele czynników, dzięki czemu wyszukiwarka działa spójnie i efektywnie. Każdy z nich odpowiada za inne elementy ustalania pozycji. Pierwszym algorytmem Google był Page Rank, który pozycjonował tylko strony pełnianie o inne formuły. Wśród nich można na przykład wymienić algorytm Panda, który bada strony internetowe pod kątem treści. Ocenia jej autentyczności, jakość i niepowtarzalność. Panda blokuje natomiast strony przywłaszczające i plagiatujące treści innych witryn. Algorytm Koliber przegląda całą zawartość Internetu w celu odnalezienia odpowiedzi na pytania użytkowników i prezentacji ich tuż nad wynikami wyszukiwania. Nie kieruje się frazami kluczowymi, ale konkretną tematyką treści prezentowanych na stronie. Algorytmy Gołąb i Opos natomiast wyświetlają wyniki wyszukiwarki uwzględniając kryterium geolokalizacji. Umożliwiają łatwą i szybką prezentację na mapach. Poza wspomnianymi algorytmami istnieje jeszcze wiele innych bardzo istotnych mechanizmów Google, które pozwalają na pozycjonowanie wyników wyszukiwania.