Słownik

Pojęcia, które warto znać

Algorytm Google

Algorytm Google (Search Enginge Algorithm) to rozbudowany i nieustannie aktualizowany ciąg formuł i procesów komputerowych, które wyszukują odpowiedzi na pytania wpisywane w okno przeglądarki przez użytkownika. Na algorytm Googla składa się ponad 200 wskaźników, na podstawie których ustalana jest pozycja strony internetowej w wyszukiwarce. Algorytmy skanują i indeksują wiele czynników, dzięki czemu wyszukiwarka działa spójnie i efektywnie. Każdy z nich odpowiada za inne elementy ustalania pozycji. Pierwszym algorytmem Google był Page Rank, który pozycjonował tylko strony pełnianie o inne formuły. Wśród nich można na przykład wymienić algorytm Panda, który bada strony internetowe pod kątem treści. Ocenia jej autentyczności, jakość i niepowtarzalność. Panda blokuje natomiast strony przywłaszczające i plagiatujące treści innych witryn.  Algorytm Koliber przegląda całą zawartość Internetu w celu odnalezienia odpowiedzi na pytania użytkowników i prezentacji ich tuż nad wynikami wyszukiwania. Nie kieruje się frazami kluczowymi, ale konkretną tematyką treści prezentowanych na stronie. Algorytmy Gołąb i Opos natomiast wyświetlają wyniki wyszukiwarki uwzględniając kryterium geolokalizacji. Umożliwiają łatwą i szybką prezentację na mapach. Poza wspomnianymi algorytmami istnieje jeszcze wiele innych bardzo istotnych mechanizmów Google, które pozwalają na pozycjonowanie wyników wyszukiwania.

Ruch płatny

Ruch płatny (paid traffic) określa ilość odwiedzin witryny przez użytkowników skierowanych przez płatną reklamę. Do wejścia na stronę internetową odbiorcę mogą skierować zarówno kampanie w ramach

...

Google Ads

Google Ads – narzędzie Google wykorzystywane do przeprowadzania kampanii reklamowych poprzez wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, karuzeli produktowej, banerów lub formatów

...

Monitoring pozycji

Monitoring pozycji to systematyczne kontrolowanie i analizowanie miejsca witryny w wynikach wyszukiwania. Ciągłe zmiany na polu konkurencji, zróżnicowanie wytycznych algorytmów Google, jak również

...

CPC

CPC to skrót pochodzący z języka angielskiego Cost Per Click oznaczający koszt kliknięcia. Jego zadaniem jest określenie efektywności reklamy za pomocą obliczenia kwoty, którą reklamodawca musi

...

Canonical

Canonical (Rel Canonical) to meta tag, który umieszcza się w nagłówku dokumentu HTML. Link kanoniczny ma bardzo duży wpływ na indeksowanie strony, gdyż wskazuje robotom Google, który link jest

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj