Słownik

Pojęcia, które warto znać

Google Analytics

Google Analytics – jest to darmowe narzędzie Google, które służy do analizy statystyki ruchu i zachowania użytkowników na naszej stronie internetowej. Warto zaznaczyć, że instrument ten jest bezpłatny dla witryn nie przekraczających 5 milionów odwiedzin na miesiąc. Aby skorzystać z usług Google Analytics należy umieścić kod śledzenia w sekcji head strony lub wykorzystać Google Tag Manager. Dzięki Google Analitics możemy otrzymać wiele ciekawych raportów na temat funkcjonowania witryny. W szczególności raporty w czasie rzeczywistym dostarczają następujących informacji:

  • liczba użytkowników znajdujących się w danej chwili na stronie;
  • źródłach wizyt i lokalizacji użytkowników odwiedzających witrynę;
  • podstronach, na których w danym momencie znajdują się użytkownicy;
  • statystyki  ruchu na stronie;
  • ilość nowych i powracających użytkowników;
  • danych demograficznych i geograficznych użytkowników;
  • najchętniej odwiedzanych podstronach przez użytkowników;
  • ilości czasu, jaki użytkownicy spędzają na konkretnych podstronach;
  • ścieżki, którymi użytkownicy poruszają się po witrynie.

Ponadto na podstawie raportu dotyczącego konwersji można oszacować przychód ze strony internetowej. Uwzględnia się wówczas wysłane formularze czy wejścia na konkretną podstronę. witryny. Google Analytics pozwala również zintensyfikować działania w ramach remarketingu, czyli ustalić ścieżki niedoszłych klientów i podjąć działania, mające na celu ponowne wyświetlenie tym klientom oferty. Narzędzie Google Analytics połączone z innymi systemami np. z Google Aids pozwala na prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych i wizerunkowych.

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych (keyword cannibalism)  to zjawisko, które zachodzi wówczas, gdy co najmniej dwie podstrony ( adres URL) jednego serwisu są zoptymalizowane na te same słowa

...

RWD

RWD (Responsive Web Design, strona responsywna) to rodzaj nowoczesnej strony internetowej, która pod względem technicznym została tak zaprojektowana, że jej zawartość może być swobodnie wyświetlana

...

Newsletter

Newsletter to w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego list z wiadomościami. Rzeczywiście to forma rozbudowanej wiadomości, która jest wysyłana do użytkowników sieci. Aby móc wysyłać newsletter

...

Mapa strony

Mapa strony (mapa serwisu, sitemap, site map) – to lista podstron utworzonych w HTML lub w formacie XML . Jej głównym zadaniem jest umożliwienie indeksowania rozbudowanych stron. Mapa strony HTML

...

Infografika

Infografika jest czytelnym w odbiorze przekazaniem informacji, danych za pomocą wizualizacji. Głównym celem infografiki  jest streszczenie tematu treści za pomocą obrazu i minimalnej ilości

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428