Słownik

Pojęcia, które warto znać

Google Analytics

Google Analytics – jest to darmowe narzędzie Google, które służy do analizy statystyki ruchu i zachowania użytkowników na naszej stronie internetowej. Warto zaznaczyć, że instrument ten jest bezpłatny dla witryn nie przekraczających 5 milionów odwiedzin na miesiąc. Aby skorzystać z usług Google Analytics należy umieścić kod śledzenia w sekcji head strony lub wykorzystać Google Tag Manager. Dzięki Google Analitics możemy otrzymać wiele ciekawych raportów na temat funkcjonowania witryny. W szczególności raporty w czasie rzeczywistym dostarczają następujących informacji:

  • liczba użytkowników znajdujących się w danej chwili na stronie;
  • źródłach wizyt i lokalizacji użytkowników odwiedzających witrynę;
  • podstronach, na których w danym momencie znajdują się użytkownicy;
  • statystyki  ruchu na stronie;
  • ilość nowych i powracających użytkowników;
  • danych demograficznych i geograficznych użytkowników;
  • najchętniej odwiedzanych podstronach przez użytkowników;
  • ilości czasu, jaki użytkownicy spędzają na konkretnych podstronach;
  • ścieżki, którymi użytkownicy poruszają się po witrynie.

Ponadto na podstawie raportu dotyczącego konwersji można oszacować przychód ze strony internetowej. Uwzględnia się wówczas wysłane formularze czy wejścia na konkretną podstronę. witryny. Google Analytics pozwala również zintensyfikować działania w ramach remarketingu, czyli ustalić ścieżki niedoszłych klientów i podjąć działania, mające na celu ponowne wyświetlenie tym klientom oferty. Narzędzie Google Analytics połączone z innymi systemami np. z Google Aids pozwala na prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych i wizerunkowych.

Nagłówki H1 – H6

Nagłówki H1 – H6 (headlines, header tags, HTML heading.) to znaczniki nagłówkowe, które występują w treściach umieszczanych na stronach internetowych. Litera H pochodzi od „header”, co oznacza

...

Katalog stron

Katalog stron (katalog seo, web directory) – to  zbiór najróżniejszych stron internetowych uporządkowanych pod względem tematycznym. Każdy właściciel firmy może tam umieścić swoją wizytówkę,

...

Meta Robots

Meta Robots (meta tag robots)  – to znaczniki stosowane dla określenia wytycznych dla robotów wyszukiwarki, które analizują stronę internetową. Pozwalają one na kontrolowanie indeksacji strony

...

RWD

RWD (Responsive Web Design, strona responsywna) to rodzaj nowoczesnej strony internetowej, która pod względem technicznym została tak zaprojektowana, że jej zawartość może być swobodnie wyświetlana

...

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany to subtelne narzędzie marketingowe w internecie lub w prasie. polegająca na publikacji artykułu zawierającego nieoczywistą reklamę produktu, marki lub usługi. Artykuł

...

Szukaj

Kontakt z nami

ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428