Google Analytics – jest to darmowe narzędzie Google, które służy do analizy statystyki ruchu i zachowania użytkowników na naszej stronie internetowej. Warto zaznaczyć, że instrument ten jest bezpłatny dla witryn nie przekraczających 5 milionów odwiedzin na miesiąc. Aby skorzystać z usług Google Analytics należy umieścić kod śledzenia w sekcji head strony lub wykorzystać Google Tag Manager. Dzięki Google Analitics możemy otrzymać wiele ciekawych raportów na temat funkcjonowania witryny. W szczególności raporty w czasie rzeczywistym dostarczają następujących informacji:
- liczba użytkowników znajdujących się w danej chwili na stronie;
- źródłach wizyt i lokalizacji użytkowników odwiedzających witrynę;
- podstronach, na których w danym momencie znajdują się użytkownicy;
- statystyki ruchu na stronie;
- ilość nowych i powracających użytkowników;
- danych demograficznych i geograficznych użytkowników;
- najchętniej odwiedzanych podstronach przez użytkowników;
- ilości czasu, jaki użytkownicy spędzają na konkretnych podstronach;
- ścieżki, którymi użytkownicy poruszają się po witrynie.
Ponadto na podstawie raportu dotyczącego konwersji można oszacować przychód ze strony internetowej. Uwzględnia się wówczas wysłane formularze czy wejścia na konkretną podstronę. witryny. Google Analytics pozwala również zintensyfikować działania w ramach remarketingu, czyli ustalić ścieżki niedoszłych klientów i podjąć działania, mające na celu ponowne wyświetlenie tym klientom oferty. Narzędzie Google Analytics połączone z innymi systemami np. z Google Aids pozwala na prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych i wizerunkowych.